Pcos og metformin

mammatil3lykketroll

Gift med forumet
Junibarna 2015
noen som har pcos og bruker metformin?? Eg fikk påvist dette rett før dette svangerskapet etter 5 SA og mange andre symptom! Eg har fått beskjed med gynekologen om å fortsette på medisinen resten av svangerskapet etter han fikk råd med st.olavshospitalet...

noen som har pcos og bruker metformin?? Eg fikk påvist dette rett før dette svangerskapet etter 5 SA og mange andre symptom! Eg har fått beskjed med gynekologen om å fortsette på medisinen resten av svangerskapet etter han fikk råd med st.olavshospitalet...

Jeg har PCOS, brukte Metformin frem til forundersøkelsen for prøverørsbehandling.. Fikk mye mer stabil syklus av den:) Har ikke brukt Metformin under IVF-behandlingen, og heller ikke nå som gravid. Nevnte det så vidt for de på IVF-avd, men de sa ingenting om at jeg burde fortsette på den.
Gynekologen som henviste meg til IVF, sa at jeg fint kunne ta den under et svangerskap, og hun anbefalte meg da å delta i en studie på PCOS og Metformin under graviditet. Men siden jeg ikke måtte gå på de, så lot jeg bare være, har gått veldig fint så langt:)

Ja var mye bivirkninger med dei i dei første 3 mnd! Eg var kjempe dårlig pga svangerskapet og spydde/kvalm hele tiden , og så kom d også den andre veien :/ så raste ned i vekt og null energi! Mn nå er ting bedre :)

Jeg begynte på Metformin for ca 2 år siden, mener å huske at jeg slet litt med magen selv i begynnelsen, men det gikk jo over som du sier:) Gikk på den i ca 1,5 år før jeg sluttet for et halvt år siden..

Ja eg er med i forskningen om å bruke metformin i svangerskapet! Pregmet heter forskningen

Har ikkje fått tilbud eg heller:) eg som oppsøkte di når eg fant en brosjyre!

Back
Topp