Pcos og ivf?

Jeg kan ikke si lykkes enda, men jeg har PCOS, hadde fersk forsøk i september. Ble gravid! Men endte i SA rett før uke 5...
Fikk satt inn to fryseegg 3.januar, og testen lyste GRAVID i går tidlig :)

Så selv med PCOS, så har jeg blitt gravid på 2 av 2 innsett :) Og fått skryt for eggkvaliteten min.

Men om det holder til slutt, det vet jeg ikke enda. Så kan ikke komme med noen solskinnshistorie enda.

Jeg har pcos og har lykkes:Heartred. En litt kronglete vei til lillegutt endelig satt, men det gikk!! Skal starte opp igjen med søskenforsøk nå og er veldig spent!

Lykke til!!!

Jeg kan ikke si lykkes enda, men jeg har PCOS, hadde fersk forsøk i september. Ble gravid! Men endte i SA rett før uke 5...
Fikk satt inn to fryseegg 3.januar, og testen lyste GRAVID i går tidlig :)

Så selv med PCOS, så har jeg blitt gravid på 2 av 2 innsett :) Og fått skryt for eggkvaliteten min.

Men om det holder til slutt, det vet jeg ikke enda. Så kan ikke komme med noen solskinnshistorie enda.

Eg krysser fingre for at det denne gangen skal gå heilt til mål for dåke :Heartblue:Heartred

Eg krysser fingre for at det denne gangen skal gå heilt til mål for dåke :Heartblue:Heartred
Tusen takk for det :) Trenger gode tanker om dagen :)
For magefølelsen går veldig opp og ned. Redd for nok en abort.

Jeg er ett år eldre enn deg, for regner med at 90 er året du er født.

Kor mange forsøk hadde du før det lykkast første gangen?
Det er litt vanskelig å svare på hadde noen avbrutte forsøk til å begynne med. Legene slet med å finne riktig dose. Ble enten over eller understimulert. Forsøkte så ivm(blir ikke brukt lenger) og så et med vanlig hvor det tilslutt gikk. Jeg starter nok på 6 forsøk, men hadde kun 3 innsett. Et negativt, et kjemisk og et hvor jeg ble gravid:Heartred

Tusen takk for det :) Trenger gode tanker om dagen :)
For magefølelsen går veldig opp og ned. Redd for nok en abort.

Jeg er ett år eldre enn deg, for regner med at 90 er året du er født.
Sender masse gode og varme tanker din vei!:) etter 3 negative tester begynner eg no å drømme om ein positiv. Går du på metformin??

Ja, det stemmer, det er mitt fødselsår :headphone:

Det er litt vanskelig å svare på hadde noen avbrutte forsøk til å begynne med. Legene slet med å finne riktig dose. Ble enten over eller understimulert. Forsøkte så ivm(blir ikke brukt lenger) og så et med vanlig hvor det tilslutt gikk. Jeg starter nok på 6 forsøk, men hadde kun 3 innsett. Et negativt, et kjemisk og et hvor jeg ble gravid:Heartred
Legen sa til meg at dei kunne ikkje garantere at det ville gå første runde. At det var vanskelig å finne riktig dose. Eg hadde veldig mange follikler (20 og 15) rett før menstruasjon, å han meinte eg ikkje har hatt eggløsning.

Sender masse gode og varme tanker din vei!:) etter 3 negative tester begynner eg no å drømme om ein positiv. Går du på metformin??

Ja, det stemmer, det er mitt fødselsår :headphone:
Jeg har tatt Metformin siden november 2009, med litt opphold med ett samlivsbrudd. Men da gikk jeg opp igjen mange dumme kilo, så starta igjen for å gå ned :) Men går på de enda. Må vel kanskje forhøre meg om dem etterhvert :)

Jeg har testa positivt tre ganger på ett år. Så håper at det holder ut til september nå :)

Da er jeg ett år eldre enn deg :) 1989 modell her.

Jeg har tatt Metformin siden november 2009, med litt opphold med ett samlivsbrudd. Men da gikk jeg opp igjen mange dumme kilo, så starta igjen for å gå ned :) Men går på de enda. Må vel kanskje forhøre meg om dem etterhvert :)

Jeg har testa positivt tre ganger på ett år. Så håper at det holder ut til september nå :)

Da er jeg ett år eldre enn deg :) 1989 modell her.
Du blir vertfall gravid , å det er jo veldig positivt. Men sjølvsagt er det jo det vi alle ønsker at det skal holde til mål.
Eg fekk beskjed om at eg skulle gå på metformin fram til positiv test å så kutte den ut. Men leste ein studie om metformin under graviditet å då sa den studien at metforminen kunne hindre abort. Men er så mange meininger, å føler dei føler seg litt "tråkka på tærne" når eg prøver sei noke sånn. Blir jo uansett til at eg følger legens anbefaling. :shy:

Du blir vertfall gravid , å det er jo veldig positivt. Men sjølvsagt er det jo det vi alle ønsker at det skal holde til mål.
Eg fekk beskjed om at eg skulle gå på metformin fram til positiv test å så kutte den ut. Men leste ein studie om metformin under graviditet å då sa den studien at metforminen kunne hindre abort. Men er så mange meininger, å føler dei føler seg litt "tråkka på tærne" når eg prøver sei noke sånn. Blir jo uansett til at eg følger legens anbefaling. :shy:
Jeg slutter ikke på dem, for jeg har og lest det :) Så tar til jeg evnt får beskjed. Men er flinkere til å spise mat, enn jeg er til vanlig.
De sier så mye forskjellig også, så man blir fort litt usikker på alt.

Har du hatt IVF enda? :)

Jeg slutter ikke på dem, for jeg har og lest det :) Så tar til jeg evnt får beskjed. Men er flinkere til å spise mat, enn jeg er til vanlig.
De sier så mye forskjellig også, så man blir fort litt usikker på alt.

Har du hatt IVF enda? :)
Ja skal vi hørre på alt vi blir fortalt og leser kan vi bli heilt tullerusk i håve :wtf:
Nei, har ikkje hatt ivf. Bare aid. Å gjekk då bare på letrozol å var eit realt hormon monster! S0 litt spent no når kroppen får veldig masse forskjellig. Kvir meg igrunn mest for uttak.

Ja skal vi hørre på alt vi blir fortalt og leser kan vi bli heilt tullerusk i håve :wtf:
Nei, har ikkje hatt ivf. Bare aid. Å gjekk då bare på letrozol å var eit realt hormon monster! S0 litt spent no når kroppen får veldig masse forskjellig. Kvir meg igrunn mest for uttak.
Jeg gikk ett år på Clomid, det er nesten det samme, og for 7-10 år siden (De tre åra) hadde jeg 8 kurer med Pergotime. Så har erfart litt av hvert på det :)

Uttak gjorde ikke vondt. Jeg grua meg mest til sprøytene jeg. Skikkelig pyse på sånn. Og gruer meg til blodprøve i morgen og :o

Oy, du har vore gjennom litt forskjellig forstår eg:eek: eg er jo reine nybegynneren. Sida eg er gift med ei dame er vi jo avhengig av donor. Å ventetida er så laaaang.
Sprøyter pleie eg å tåle veldig greitt. Har tatt ovitrelle 3 ganger å syns det har vore heilt ok. Satte den sjøl. Men spissen på dei siste, så eg ikkje husker navnet på, var litt store syns eg. Så det blir nok litt verre.

Ka type smertestillende fekk du under uttak? Blei du dårlig etterpå?

Oy, du har vore gjennom litt forskjellig forstår eg:eek: eg er jo reine nybegynneren. Sida eg er gift med ei dame er vi jo avhengig av donor. Å ventetida er så laaaang.
Sprøyter pleie eg å tåle veldig greitt. Har tatt ovitrelle 3 ganger å syns det har vore heilt ok. Satte den sjøl. Men spissen på dei siste, så eg ikkje husker navnet på, var litt store syns eg. Så det blir nok litt verre.

Ka type smertestillende fekk du under uttak? Blei du dårlig etterpå?
Jeg fikk Oxydorm, eller hvordan det staves, en Voltaren og to Paracet. Jeg merka ingenting, bare litt sug når de sugde ut egg :)
Synes innsett på tom blære var verre. Ett tips, drikk vann mens du venter på innsett :) På tom blære var ikke godt...
Jeg ble ikke dårlig etterpå. Men pga rygglidelser har jeg gått på mye smertestillende. Jeg gikk fra Riksen til bilen, 200 meter kanskje, maks ett kvarter etter uttaket. Da gadd jeg ikke hvile lenger. Og dro rett på handling med mamma. Mamma plukka meg opp på halvveien, da samboer hadde eksamen etter kurs den dagen og kunne egentlig ikke være med på uttak en gang...

Da trengs det donor ja :) Litt vanskelig uten da. Men fint det finnes donerer :)
Jeg er ikke gift enda, ikke forlova heller. Litt treige. Men det kommer det her også :)
Vært sammen i 3 år og 7 måneder, og vært prøvere i 3 år og 1 måned. Så ikke vært sammen så veldig lenge.

Ja det har eg lest om. Uttak på tom blære og innsett på full blære er gode tips har eg forstått??
Håper eg kan gjere so deg, å gå på shopping. Vi har nesten 3 t å kjøre for å komme til sjukehuset :shifty: men eg kan vel kjøre sjøl då om konemor ikkje blir med?:p

Er ydmyk over dei so blir donor. For oss så er avhengig av det er det ein fantastisk ting å gjere.
Vi har vore ilag i 4 år no. Første kontakt med Hausken var i august 2017. Måtte då fjerne polypper så venta lenge på operasjon. Så 3 negative, før vi igjen måtte vente i evigheter på å komme til det offentlige. Første forsamtale var eg nett over bmi grensa så enda 2 nye mnd med venting. Men NO håper vi d blir fart i sakene.
Kona har 3 barn fra et tidligere ekteskap med ein mann. Ho er 9 år eldre enn meg, så no må vi bare lykkes sida ho har sagt at ho ikkje vil ha barn etter ho har fylt 40. Eg har alltid ønska meg 3 barn. No får eg bare 1, men 3 bonus i tillegg :happy:

Går for kollektivt jeg, så bruker rundt 2 timer her også :)
Men greit å slappe av på toget. Orker ikke kjøre i Oslo.

Bonusbarn er koselig det også tenker jeg :)
Her er det vårt første hos begge. Og vi er like gamle.

Det blir spennende å følge dere mot målet :)

Går for kollektivt jeg, så bruker rundt 2 timer her også :)
Men greit å slappe av på toget. Orker ikke kjøre i Oslo.

Bonusbarn er koselig det også tenker jeg :)
Her er det vårt første hos begge. Og vi er like gamle.

Det blir spennende å følge dere mot målet :)
Veldig greitt å sitte på toget då :happy:
Koselig, krevende og givende. Hadde aldri trudd det hadde gått an å bli så glad i andre sine unger :shy:

I lige så, masse lykke til i tida so kjem :cat:

Det er forskjellige praksiser forskjellige steder ja. Her jeg bor (Odense, Danmark) skal man fortsette på metformin til man er 12 uker på vei. Sånn jeg har forstått det handler det om positive effekter, oppdaget i nye studier (bl.a. PREGMET2).

Back
Topp