Pcos og ivf?

Det er forskjellige praksiser forskjellige steder ja. Her jeg bor (Odense, Danmark) skal man fortsette på metformin til man er 12 uker på vei. Sånn jeg har forstått det handler det om positive effekter, oppdaget i nye studier (bl.a. PREGMET2).
Ja det er den studien eg leste. Er jo veldig interessant å lese ein sånn studie.

Ja det er den studien eg leste. Er jo veldig interessant å lese ein sånn studie.

Veldig spennende! Fikk faktisk tilbud om å delta i et nytt studie her, men er selv medisinstuderende og prosjektets supervisor er en av mine medstuderende så vi ble enige om å droppe det.
Støtter ellers opp om forskningen så mye som mulig, det er så viktig!

Veldig spennende! Fikk faktisk tilbud om å delta i et nytt studie her, men er selv medisinstuderende og prosjektets supervisor er en av mine medstuderende så vi ble enige om å droppe det.
Støtter ellers opp om forskningen så mye som mulig, det er så viktig!
Så spennende å få et sånn tilbud. Ja ein kjem vel kanskje litt vel nært når du no er i den situasjonen.
All forskning er veldig viktig! Kjempe flott dei forsker på dette her.

Så spennende å få et sånn tilbud. Ja ein kjem vel kanskje litt vel nært når du no er i den situasjonen.
All forskning er veldig viktig! Kjempe flott dei forsker på dette her.

Ja, skulle gjerne vært med, men blei litt for tett. Både jeg og mannen er medisinstuderende nemlig. Kanskje det kommer en mulighet en annen gang også

Legen sa til meg at dei kunne ikkje garantere at det ville gå første runde. At det var vanskelig å finne riktig dose. Eg hadde veldig mange follikler (20 og 15) rett før menstruasjon, å han meinte eg ikkje har hatt eggløsning.
Det er vrient på oss med mye cyster. Har vanligvis rundt 60stk selv. De går nok rolig ut, og øker hvis det er behov. Tålmodighet er nok nøkkelen i dette gamet desverre..

Det er vrient på oss med mye cyster. Har vanligvis rundt 60stk selv. De går nok rolig ut, og øker hvis det er behov. Tålmodighet er nok nøkkelen i dette gamet desverre..
Oy det hørtes veldig masse ut. Skal jo på kontroll uka før uttak. Så då justerer dei vel gjenna då om det er hakkende gale :oops: tålmodighet er mangelvare her. Men ein lære vel så lenge ein leve

Jeg hadde 4 kontroller på ei uke før uttak. På grunn av PCOSen, synes jeg ikke gjorde anna enn å besøke Riksen.
Ble 7 ganger på 14 dager.

Uff, det var veldig masse. Skikkelig bale med lang reisevei då asså
Jeg følte jeg bodde på toget, men samboer kjørte to ganger. En lørdag og uttaksdagen (da skal man ikke kjøre bil selv, og tog ville jeg slippe) Men ble noen turer da. Var vel tirsdag, (kontroll før sprøyter) mandag, onsdag, lørdag, mandag, onsdag og fredag om jeg ikke husker feil.

Først siste onsdagen var uttaket. Så ble en del timer for å måle størrelse.

Jeg følte jeg bodde på toget, men samboer kjørte to ganger. En lørdag og uttaksdagen (da skal man ikke kjøre bil selv, og tog ville jeg slippe) Men ble noen turer da. Var vel tirsdag, (kontroll før sprøyter) mandag, onsdag, lørdag, mandag, onsdag og fredag om jeg ikke husker feil.

Først siste onsdagen var uttaket. Så ble en del timer for å måle størrelse.
Oy oy. Det er vel verdt det til slutt! Når nurket er på plass :happy:
Skal ein ikkje kjøre bil sjøl på uttak dagen??

Oy oy. Det er vel verdt det til slutt! Når nurket er på plass :happy:
Skal ein ikkje kjøre bil sjøl på uttak dagen??
Medisina er med trekant, så blir surrete i mange timer av dem :) Så nei, bil er fy fy :)

Om IVF fungerer, så er det veldig verdt det :) Blir spennende å se om jeg trenger flere forsøk, eller om dette er siste før kanskje søskenforsøk om noen år.

Jepp!

Gikk på hormoner over et år (tabletter og sprøyter) før vi prøvde inseminasjon. 2 mislykke runder og 4 uttak med ICSI senere satt det endelig

Jeg har PCOS og skal i gang med IVF denne våren. Jeg er veldig spent

Har PCOS og etter en ganske lang vei fikk vi en gutt i juni 17 :)

Har PCOS. Gjennomgikk vår først IVF i august/september.
Ble stimulert med Gonal-F, med samtidig bruk av Orgalutran, i 3 uker. Satt inn et embryo, og er idag gravid i uke 22+1 :Heartred

Back
Topp