PCOS, Metformin, Eggløsning

Tjohoo123

Flørter med forumet
Hei,

Jeg begynte med metformin for noen uker siden da jeg har PCOS og ønsker bli gravid. Jeg har hatt mensen med alt fra 4-2 mnd mellomrom før. Jeg vil egentlig bare høre andre sine erfaringer. Hvor raskt virket metformin på eggløsningene deres? Hvor mye mer regelmessig kom eggløsning/mensen? Hvor raskt ble du eventuelt gravid? Fornøyd, ikke fornøyd?
 
Hei! Jeg er i samme båt som deg. Begynte for 1,5 uke siden og håper det vil ha effekt på menstruasjon og eggløsning. Hittil lite som har skjedd :happy:
 
Hei! Begynte på metformin for 5-6 dager siden selv, er skikkelig spent på om ting går seg til nå etter 13 mnd med prøving :shy: Hatt litt bivirkninger som kvalme og vondt i magen men ingenting ekstremt vil jeg si :gen014 Skal til gynekologen på onsdag på en sjekk å håper virkelig det har hatt noe effekt, ble ferdig med trippel dose Letrozol idag også så krysser fingrene :dance018
 
Metformin har langtidseffekt, så det kan nok ta en tid før du merker det. Legen min sa at det kunne gå opptil 6 måneder får det kicker skikkelig inn, men tror det er kjempe invidielt. Leste om noen som ble gravid måneden etter de startet opp :D jeg starta i forrige uka, skal trappe opp til to i dag :D
 
Hjalp ikke her. Men fikk eggløsning ved hjelp av femar :)
 
Jeg fikk utskrevet metformin i går pga PCO, så er skikkelig spent selv. Ser det er mange som har slitt med bivirkninger av det, hvordan har dette vært for dere? Kjenner jeg er ganske nervøs for om jeg kommer til å bli ordentlig dårlig. Første pille tatt i gårkveld. Skal trappe opp til to i døgnet etter 6 dager.
 
Har pcos og vært gjennom utallige runder med pergo og en runde IVF uten resultater. jeg ble satt på Metformin som gjorde at jeg fikk regelmessige sykluser på 30/31 dager. Spiser 500mg x3. Ble ikke gravid på bare metformin og over nevnt behandling, men med doble kur Femar klaffet det første pp. Dette mens jeg ventet på ny runde IVF, å hadde vert prøver i 6 år.

Nå har jeg hatt 6pp i forsøk på søsken. De 5 første spiste jeg bare metformin, ble ikke gravid. Denne pp tok jeg en dobel kur Femar, siden jeg hadde to kurer liggende. Er 10 dpo, og fikk positiv test i dag :smiley-bounce012
 
Jeg fikk utskrevet metformin i går pga PCO, så er skikkelig spent selv. Ser det er mange som har slitt med bivirkninger av det, hvordan har dette vært for dere? Kjenner jeg er ganske nervøs for om jeg kommer til å bli ordentlig dårlig. Første pille tatt i gårkveld. Skal trappe opp til to i døgnet etter 6 dager.

Jeg reagerte ikke før jeg var oppi 4 piller, så justerte ned til 3. Hvilken dose tar du?
 
Jeg ble gravid etter få måneder på metformin, kanskje 1-2 mnd etter at jeg begynte å ta det regelmessig. Mistet dessverre. Ble gravid etter hhv 4 og 7 mnd senere, den siste sitter enda. Da i kombinasjon med Letrozol.

Jeg er veldig fornøyd med Metformin, syns nesten det er leit å slutte med den under graviditeten. :p
 
Jeg reagerte ikke før jeg var oppi 4 piller, så justerte ned til 3. Hvilken dose tar du?
Er nå oppe i 2*500mg, og har ikke fått beskjed om at jeg skal øke noe mer. Foreløpig har jeg nesten ikke merket noe. Jeg har en følelse av lavt blodsukker innimellom, men det er det.
 
Har pcos og vært gjennom utallige runder med pergo og en runde IVF uten resultater. jeg ble satt på Metformin som gjorde at jeg fikk regelmessige sykluser på 30/31 dager. Spiser 500mg x3. Ble ikke gravid på bare metformin og over nevnt behandling, men med doble kur Femar klaffet det første pp. Dette mens jeg ventet på ny runde IVF, å hadde vert prøver i 6 år.

Nå har jeg hatt 6pp i forsøk på søsken. De 5 første spiste jeg bare metformin, ble ikke gravid. Denne pp tok jeg en dobel kur Femar, siden jeg hadde to kurer liggende. Er 10 dpo, og fikk positiv test i dag :smiley-bounce012
Jeg har tatt en kur provera for å få mensen nå, i tillegg til metformin, og så skal jeg begynne på clomid på CD5. Håper det er en cocktail som fungerer for meg
 
Back
Topp