Pavlova - hjeeeelp!

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Prøver meg på pavlovakake for første gang og jeg syns jeg fikk marengsen bra til. Jeg fulgte oppskrift fra Trines matblogg og lot den steke på 120 grader i 1,5 time samt stå i ovnen til den var helt avkjølt. Nå når jeg tok den ut fra ovnen så har den et sånn hardt typisk marengs "skall", men det var ganske tynt, og innenfor var det veldig mykt. Skal den være sånn? Veldig myk og seig inni? Eller bør jeg steke den mer i morgen?
Setter pris på tips!!

Jepp skal være seig inni, pleier å la den stå i kald stekeovn intill jeg fyller den så nærme servering som mulig

Her i familien er den helsprø tvers igjennom.

Er smak og behag tenker jeg

Har du pisket eggehvitene godt nok? Jeg gjorde det feil første gang og ble litt som din. Og bare litt eggeplomme er katastrofe.

Har du i maizenna? Om du har det blir den seig inni, har du lagd uten blir den mer tørr/sprø. :) Personlig syns jeg den er best seig ;)
Ja jeg hadde maisenna og litt hvitvinseddik, det er vell derfor det blir seigt ja :p da satser jeg på at det er sånn den skal være :)

Seig er nam

Synes den er best med hardt skall og seig inni ❤️❤️ og kremen skal vera 50/50 av fløtekrem og vaniljekrem :D

Back
Topp