Pass til Tyskland?

Jeg fikk nytt pass i 2012 og det skal vare til 2022, og der synes såvidt øreflippen under alt håret mitt .. Ellers hadde jeg ikke briller/hodeplagg eller noe sånt. Passbildet tok jeg på politistasjonen også om jeg ikke husker helt feil..
Så enten holder det med at litt av ene flippen synes, eller så er det faktisk forskjellig fra kontor til kontor - noe som er veldig merkelig og burde vært likt for alle.

iphonen

Dette er hva jeg finner på islam.no f.eks. ang hadith

Islam.no legger ut hadidth- samlingen Imam Nawawis Førti hadither i norsk oversettelse. Førti hadither er en verdenskjent hadith-samling som består av 42 hadither som ble satt sammen av imam Nawawi (ra). Hadith-samlingen har vunnet allmenn anerkjennelse og brukes som lærebok på de fleste islamske læresteder hvor den med kommentarer studeres nøye. Boka er oversatt til en rekke språk.

Dette er bare ett av flere steder det blir omtalt med 40 hadither.. Så beklager at jeg hoppet over de 99960 andre :p Men da går jeh utifra at du kan alt på rams og følger det slavisk? ;-)
★☆★duppedingsen★☆★
Ja ok. Du har misforstått litt det som står på islam.no. Den boken der, er de førti Hadith som man vet med 100% sikkerhet at er helt riktige.

Seriøst, man følger jo det som er mulig å følge, jeg kan jo ikke fly rundt å slakte mennesker, tror du så lavt om dine medmennesker? Jeg velger bort flerkoneri, fordi det er ulovlig her, men jeg velger å bruke hijab, som faktisk ikke arbeidsgivere har lov til å diskriminere engang...

Her er forresten en veldig interessant link som forklarer den åttende hadith i Nawabis samling: http://fortyhadith.iium.edu.my/hadith08.htm

Last edited:
Den linken viser forsåvidt også til Koranverset som er noen lunde likelydende-ish.

Ja ok. Du har misforstått litt det som står på islam.no. Den boken der, er de førti Hadith som man vet med 100% sikkerhet at er helt riktige.

Seriøst, man følger jo det som er mulig å følge, jeg kan jo ikke fly rundt å slakte mennesker, tror du så lavt om dine medmennesker? Jeg velger bort flerkoneri, fordi det er ulovlig her, men jeg velger å bruke hijab, som faktisk ikke arbeidsgivere har lov til å diskriminere engang...

Her er forresten en veldig interessant link som forklarer den åttende hadith i Nawabis samling: http://fortyhadith.iium.edu.my/hadith08.htm
Nei, jeg tror ikke alle mennesker er slik, men at noen er det? Helt klart! Og det gjelder forsåvidt alle kulturer og religioner. Kristendommens historie er også en skamplett mår det kommer til behandling av andre mennesker. Det jeg hil frem til er at dette er ord.. i en bok... skrevet for gudene vwt hvor lenge siden. Der er ikke logisk å skulle følge alt til punkt og prikke, så man velger seg jo da nærmwst ut koe av det, gjør man ikke? Det er det jeh reagerer på. Hvorfor skal noe følges av noen, andre ting av andre, hvis alt liksom skal være det "riktige"? Har ufattelig vanskeligheyer med å forstå dette (og igjen, dette gjelder ALLE religioner, ikke bate Islam :-) )
★☆★duppedingsen★☆★

Jeg tok nytt passbilde igår. Måtte ta håret bak ørene,men se rett frem. Måtte ikke vise ørene på noen måte :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Nei, jeg tror ikke alle mennesker er slik, men at noen er det? Helt klart! Og det gjelder forsåvidt alle kulturer og religioner. Kristendommens historie er også en skamplett mår det kommer til behandling av andre mennesker. Det jeg hil frem til er at dette er ord.. i en bok... skrevet for gudene vwt hvor lenge siden. Der er ikke logisk å skulle følge alt til punkt og prikke, så man velger seg jo da nærmwst ut koe av det, gjør man ikke? Det er det jeh reagerer på. Hvorfor skal noe følges av noen, andre ting av andre, hvis alt liksom skal være det "riktige"? Har ufattelig vanskeligheyer med å forstå dette (og igjen, dette gjelder ALLE religioner, ikke bate Islam :) )
★☆★duppedingsen★☆★
Og jeg har valgt bønn, faste, hijab og det som er viktig for meg, også for å holde meg innafor det som er lovlig i Norge. Jeg kan heller ikke tørke meg bak med steiner, selv om det er nevnt, i dag har vi vann og papir...

Og jeg har valgt bønn, faste, hijab og det som er viktig for meg, også for å holde meg innafor det som er lovlig i Norge. Jeg kan heller ikke tørke meg bak med steiner, selv om det er nevnt, i dag har vi vann og papir...
Tørke seg med steiner bak!?!?:eek::eek:
Woow, nei da skjønner jeg godt at du velger papir ja :-P Er det virkelig noen son følger den "regelen" i dag?
★☆★duppedingsen★☆★

Jeg tok nytt passbilde igår. Måtte ta håret bak ørene,men se rett frem. Måtte ikke vise ørene på noen måte :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡
Men da ser de ørene. Poenget er at det skal vises hvor de sitter

Det er det jeg ikke skjønner, når folk sier at de MÅ noen ting (feks gå med hijab) fordi koranen og troslederne sier det, for deretter å si "men jeg har valgt disse tingene og valgt bort disse tingene". Altså, har full respekt for folks valg, alle burde få gjøre som de vil slik jeg ser det. Jeg bare synes det er vanskelig å forstå.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Tørke seg med steiner bak!?!?:eek::eek:
Woow, nei da skjønner jeg godt at du velger papir ja :p Er det virkelig noen son følger den "regelen" i dag?
★☆★duppedingsen★☆★
Aldri hørt om. Finnes sikkert noen, langt vekke :P

Det er det jeg ikke skjønner, når folk sier at de MÅ noen ting (feks gå med hijab) fordi koranen og troslederne sier det, for deretter å si "men jeg har valgt disse tingene og valgt bort disse tingene". Altså, har full respekt for folks valg, alle burde få gjøre som de vil slik jeg ser det. Jeg bare synes det er vanskelig å forstå.

Er det så vanskelig å forstå at jeg velger bort noe som er ulovlig i Norge (flerkoneri) eller å drepe siden jeg ikke lever i en krigssituasjon?

Er det så vanskelig å forstå at jeg velger bort noe som er ulovlig i Norge (flerkoneri) eller å drepe siden jeg ikke lever i en krigssituasjon?
Nei, det var ikke det jeg sa.

Det jeg ikke forstår er at du sier du kan velge de tingene som er viktige for deg, som hijab og faste, når du lenger opp sier at du ikke kan velge. Det er forvirrende.

Last edited:
Man skal kunne reise passfritt i Schengen, er ikke det meningen? Men det er vistnok noe med at norske bankkort ikke er gode nok.

Jaja, jeg får bli igjen i Danmark og svømme på sommerhuset når de andre drar til Tyskland siden jeg ikke får pass.
Vi dro over i 2011 på dagstur. Trengte ikke pass, men hadde det med da, just in case:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Nå har jeg ikke lest alle kommentarene, men første gang jeg fikk pass for 14år siden da var jeg 15år, jeg hadde aldri håret bak øret, men det måtte jeg på passbilde uansett... Hvorfor ørene er så viktig å vise fram, det vet jeg ikke.. så lenge hele ansiktet vises burde det være nok spør man meg... :)

Jeg gjør ikke det. Jeg kan ikke velge. For meg er det obligatorisk, de lærde jeg følger i alle andre spørsmål, tolker det dithen, da kan ikke jeg bare velge. Jeg følger Guds ord.
Ja, ok men da så! Håper vertfall du får deg pass slik du kan oppleve verden.

Vil bare legge til at det er mange som sier man ikke trenger pass osv til tyskland, men jeg ville absolutt hatt det med meg. Må ha det hvis du skal fly for da vil de jo som regel se det, pluss at skulle det oppstå noe så hjelper det ikke å ha bankkort/førerkort med bilde på.. Tror pass er det som regnes som eneste gyldige id-bevis. Man vet aldri hva som kan gå galt! Vi tok med pass da vi kjørte over til tyskland ifjor, og det var jommen meg bra - bilen røyk og vi måtte fly hjem, nemlig. Så shit happens :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Oi, lang tråd. Orket ikke lese lenger ennn til side 5 jeg :p Men, regler er regler, og de må dessverre alle følge, uavhengig av kultur og religion. Hvis du fortsatt kan ha på hijab men vise ørene så ser jeg ikke problemet? Hvem bryr seg, da får du ihvertfall reist rundt i verden! :)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Det blir jo for dumt å bli stuck i Norge resten av livet fordi man ikke vil se "teit" ut på passbilde... :)

Jepp. Ser ut som en idiot selv. Og mannen ser ut som en seriemorder, så skjønner ikke at han får lov å dra noen steder i det hele tatt ;)

Haha såpass ja :p Ser ikke så smart ut selv gitt, men kanke si det bryr meg ;-)

Back
Topp