Pass til Tyskland?

Kan du ikke bare innfinne deg etter norske lover og regler du også, slik alle andre må. Her syntes jeg du er sær, ikke de på passkontoret. Du MÅ ikke dekke ørene, det er noe du gjør frivillig.

Dette var jo ikke ett problem for to uker siden, de har jo plutselig startet med det. Før spurte de om man brukte hodeplagg hele tiden, og aldri viste ørene, og når man da sa ja, så var det greit.

Da er det nye retningslinjer pga at de har oppdaget at det er for lett å misbruke systemet slik det er nå da...

Er jo for din og min trygghet at de stadig utvikler mye metoder å hindre bruk av falske eller stjålne pass da!

Kan du ikke bare innfinne deg etter norske lover og regler du også, slik alle andre må. Her syntes jeg du er sær, ikke de på passkontoret. Du MÅ ikke dekke ørene, det er noe du gjør frivillig.
Ta ut øret av hijaben? Aner du hvor lystig det hadde sett ut. Hadde jo fått det parabol-øret :P For man trenger ikke vise håret. Men når man ikke gjør det ellers, ikke viser øret når man ellers er ute og reiser, hvorfor skal man gjøre det i passet da? Det var jo det argumentet de tillot det under før, at så lenge man hadde hodeplagg på seg, til vanlig, når man var ute og reiste, så trengte man ikke, fordi man da framstår som man er.

Men om de skulle være usikre på om det er deg på passet en gang ønsker dem vel flere kjennepunkter å kunne se på da!

Selv om en person vanligvis bruker caps så vil de ha bilde av han uten den for å kunne bedre matche pass og person om det skulle oppstå en situasjon...

Forstår helt ærlig ikke problemer med å følge reglene, da hadde du jo fått pass. Men når du velger å være så vanskelig får du godta konsekvensene. Selv om jeg normalt hadde gått med hatt så betyr det ikke at jeg skal forvente at "nei, siden du har hatt så gjør vi unntak da"

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja du må ha pass, desverre.
Som flere har skrevet.
Jeg måtte ta av meg brillene på passbildet, for da ser det ut som meg.....

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Dette er en regel som ble innført for to år siden.. ( sjekket dette med et familiemedlem som jobber i politiet) det er dessverre sånn.. Men men da får du holde deg i Danmark ;-)

Ta ut øret av hijaben? Aner du hvor lystig det hadde sett ut. Hadde jo fått det parabol-øret :p For man trenger ikke vise håret. Men når man ikke gjør det ellers, ikke viser øret når man ellers er ute og reiser, hvorfor skal man gjøre det i passet da? Det var jo det argumentet de tillot det under før, at så lenge man hadde hodeplagg på seg, til vanlig, når man var ute og reiste, så trengte man ikke, fordi man da framstår som man er.
Skjønner ikke hva du klager på. Hvorfor skal du få spesielbehandling, bare fordi du er muslim?

Vi hadde dem med da vi tok Kiel-ferga, det er den eneste fullverdige gyldige formen for legitimasjon i utlandet. Mange som godtar andre ting også, men man kan aldri vite.

Og vi hadde det også med fordi vi muligens skulle handle og få refundert moms...

Unnskyld men siden dette ble en liten diskusjon må jeg nesten spørre om noe!

hvordan kan man identifisere noen ved bruk av ører NÅR de nye passene skal ha fingeravtrykk?
for meg høres jo det veldig sært ut! og ser at jeg får problemer om litt over et år når jeg må ha nytt pass!

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Unnskyld men siden dette ble en liten diskusjon må jeg nesten spørre om noe!

hvordan kan man identifisere noen ved bruk av ører NÅR de nye passene skal ha fingeravtrykk?
for meg høres jo det veldig sært ut! og ser at jeg får problemer om litt over et år når jeg må ha nytt pass!

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Fordi ørene kan faktisk være med å identifisere en person. Noen har høye øyer andre lavt festet, noen stikker ut og noen synes nesten ikke.
Fingeravtrykk kan trolig ikke sjekkes over alt og derfor kreves det at alt som kan bidra til et signalement av deg er påført.
Feks føflekker og fødselsmerker.

Fordi ørene kan faktisk være med å identifisere en person. Noen har høye øyer andre lavt festet, noen stikker ut og noen synes nesten ikke.
Fingeravtrykk kan trolig ikke sjekkes over alt og derfor kreves det at alt som kan bidra til et signalement av deg er påført.
Feks føflekker og fødselsmerker.
ok så vis man som muslim skal stikke ut ørene sine men fortsatt ha på hijaben (noe man tydeligvis har lov til) så vil de jo stå rett ut da! vil jo ikke vise noe i forhold til det, da blir det eventuelt føflekk, og greit at de kanskje ikke overalt har mulighet til å sjekke fingeravtrykk, men også i noen land (for eksempel Egypt) er bilde i farger, photoshopet og selvsagt slipper kvinner å ha ørene på vift!

De har vistnok funnet ut at de skal bli strengere på dette med å vise øret, det skal gjelde også de som ikke viser det til vanlig, så jeg ønsker ikke pass på de premissene. Jeg skal ikke behøve kle av meg.
Kan du ikke bare flippe ut øra:p

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

ok så vis man som muslim skal stikke ut ørene sine men fortsatt ha på hijaben (noe man tydeligvis har lov til) så vil de jo stå rett ut da! vil jo ikke vise noe i forhold til det, da blir det eventuelt føflekk, og greit at de kanskje ikke overalt har mulighet til å sjekke fingeravtrykk, men også i noen land (for eksempel Egypt) er bilde i farger, photoshopet og selvsagt slipper kvinner å ha ørene på vift!
Jeg er helt enig i at det ville se helt teit ut og være lite hensiktsmessig.
Hadde jeg kunnet bidra ville jeg forlangt at hodeplagg skulle av og at kvinner som bruker hodeplagg av religiøse grunner bør få kvinnelige kontrollører på flyplasser og grensekontroller. Da ville jo problemet vært løst, men sikker tidkrevende. Og passet bør man ikke behøve å vise til hvem som helst. (i en perfekt verden)

Hadde jeg kunnet bidra ville jeg forlangt at hodeplagg skulle av og at kvinner som bruker hodeplagg av religiøse grunner bør få kvinnelige kontrollører på flyplasser og grensekontroller. Da ville jo problemet vært løst, men sikker tidkrevende. Og passet bør man ikke behøve å vise til hvem som helst. (i en perfekt verden)
Det er sant og er enig med deg der, men nå er det igjen også slik at mange steder i Norge forlanger at man bruker pass som ID slik som sist jeg var hos politiet for å skrive noen greier for å kunne søke besøksvisum ;)
Så passet blir sett av veldig mange, samtidig som jeg kjenner MANGE som ikke ser ut som seg selv, ser heller ut som mug shots de fleste jeg har sett!

Forresten siden dette står på sidene til politet:

Det er viktig at

• Fotoet er, riktig eksponert og i fotokvalitet
  • Fotoet kan være i svart/hvitt eller i farger
  • Fotoet skal ikke være eldre enn 6 måneder
  • Fotoets størrelse skal være ca. 35 x 45 millimeter
  • Fotoet må tas rett forfra (fokuser på øynene), og mot en hvit bakgrunn
  • Fotoet skal vise hele hodet og toppen av skuldrene, ingen slagskygge
  • Ansiktet skal dekke 70-80 % av bildeflaten, dvs. at avstanden fra isse til hake skal være minst 30 millimeter
  • Øyne skal være åpne og klart synlige, øynene må ikke dekkes av hår
  • Både hake, panne og begge kinn skal være synlige
  • Munnen må være lukket
  • Briller må tas av ved fotografering
  • Hodeplagg skal ikke benyttes på passbilder. (Capser, luer, hatter, hårbånd, skjerf etc.)
Unntak

• Man kan av religiøse eller andre spesielle grunner, for eksempel ved sykdom, bruke hodeplagg, så lenge det er sannsynlig at man vil bruke tilsvarende hodeplagg i kontroller senere. Hodeplagg må ikke dekke noen deler av ansiktet eller mer av hodet enn nødvendig.
  • Tynne diskré hårbøyler eller hårbånd som er trukket godt tilbake fra ansiktet. De skal ikke være godt synlig på bildet
  • Hårspenner kan brukes, såfremt de ikke dekker deler av ansiktet

https://www.politi.no/tjenester/pass/passfoto/

Så hadde jeg heller henvist til det som står på dems nettsider og krevd å få pass uten å ha ørene på vift!

Alle kvinner har rett til å kreve kvinnelig kontrollør, og dersom man må fjerne noe kan man kreve å få være privat. Selv om det er mer arbeid.

Og man bør heller ikke vise passet til hvem som helst, men kun personale i offisielle kontroller

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Back
Topp