Pass til Tyskland?

*Meya*

Elsker forumet
Må man ha pass til Tyskland? Kan man snakke seg ut av det om man drar dit på dagstur?

Jeg får ikke pass, muligens, så jeg må bare dobbelsjekke.

Du må nok ha pass ja. Ville ikke gamblet på å reise uten. Men du kan jo ringe på politistasjonen å høre for sikkerhets skyld :-)

Man skal kunne reise passfritt i Schengen, er ikke det meningen? Men det er vistnok noe med at norske bankkort ikke er gode nok.

Jaja, jeg får bli igjen i Danmark og svømme på sommerhuset når de andre drar til Tyskland siden jeg ikke får pass.

Det er ikke noe problem fra Norge, men fra Tyskland kan det by på litt problemer om du er uheldig.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, jeg skal jo bare se at jeg blir stående fast, hadde jo vært typisk :P Tryggere i Danmark da hehe.

Kan jo være de er greie her i Bergen og gir meg pass også, får se.

Pass er vel også det eneste som gjelder som legitimasjon i Tyskland, det gjør ikke norsk bankkort :)

Når vi kjørte fra kielferga ble alle biler stoppet og måtte vise pass. Når vi skulle tilbake med en annen ferge måtte vi også vise pass. Og så er det kun pass som er eneste gyldig legitimasjon for turister i Tyskland. Tyskerne har i tillegg en legitimasjon som er lik den laminerte siden i passet som man alltid må ha på seg.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Bummer. Hva er da vitsen med Schengen :P

Kan jo være jegmøter noen i godt humør på passkontoret og får pass alikevell da.

Bummer. Hva er da vitsen med Schengen :P

Kan jo være jegmøter noen i godt humør på passkontoret og får pass alikevell da.

Hvorfor skulle du ikke få pass?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Ville absolutt ha skaffet meg pass. Selv har jeg klart å snakke meg ut av mangel på pass (tok danskebåten til Køben, men var så vidt jeg fikk lov til å bli med hjem igjen, selv med gyldig ID som bankkort og postens idkort), men sånn, uten at det er meningen å høres rasistisk eller nedlatende ut, vil jeg tro det er vanskeligere for muslimer å komme unna mangel på pass. Selv i Schengen.

Hvorfor skulle du ikke få pass?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
De har vistnok funnet ut at de skal bli strengere på dette med å vise øret, det skal gjelde også de som ikke viser det til vanlig, så jeg ønsker ikke pass på de premissene. Jeg skal ikke behøve kle av meg.

De har vistnok funnet ut at de skal bli strengere på dette med å vise øret, det skal gjelde også de som ikke viser det til vanlig, så jeg ønsker ikke pass på de premissene. Jeg skal ikke behøve kle av meg.
Passbilder skal jo være så nøytrale som mulig. Så du må nok bare føye deg etter reglene som gjelder, ellers så kan du nok bare glemme å få pass

Passbilder skal jo være så nøytrale som mulig. Så du må nok bare føye deg etter reglene som gjelder, ellers så kan du nok bare glemme å få pass

Tydeligvis må jeg nok bare glemme det.

Dette har aldri vært ett problem inntil nå nylig, ett par uker siden de bestemte seg for å bli så strenge som de er nå.

Det har vel noe med at man ikke skal kunne bruke bilder hvor hår f.eks henger over ører og deler av ansiktet. Og hvis du ikke kan ta av hodeplagg for et passbilde så må du nesten bare stå over da... Slik er reglene for alle, holdt på lenge med å få et brukbart bilde av dattera vår mtp på hår og se rett frem osv... Men slik er det bare, og det er nok en grunn til at det er blitt så strengt tenker jeg så det syns jeg man skal følge...

Er vel i tilfelle ut av Tyskland det kan bli problemer ja.
Samboeren min glemte pass da han skulle fly til Brüssel for et par år siden, gikk bra med norsk førerkort da han skulle tilbake da, men man har jo ingen garanti...

Har ikke noe å gjøre med schengen men det at pass er eneste gyldig legitimasjon der nede. Og alle skal ha legitimasjon på seg i Tyskland til enhver tid

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det har vel noe med at man ikke skal kunne bruke bilder hvor hår f.eks henger over ører og deler av ansiktet. Og hvis du ikke kan ta av hodeplagg for et passbilde så må du nesten bare stå over da... Slik er reglene for alle, holdt på lenge med å få et brukbart bilde av dattera vår mtp på hår og se rett frem osv... Men slik er det bare, og det er nok en grunn til at det er blitt så strengt tenker jeg så det syns jeg man skal følge...
Dette var jo ikke ett problem for to uker siden, de har jo plutselig startet med det. Før spurte de om man brukte hodeplagg hele tiden, og aldri viste ørene, og når man da sa ja, så var det greit.

Back
Topp