Partner på barsel/sykehus

Jannee

Blir kjent med forumet
Hei, jeg lurer på om det er bare meg eller om flere tenker likt som meg?

jeg skal snart føde og partner skal være med på fødsel selvfølgelig. Men tenker at han skal dra hjem etterpå så lenge jeg og barnet er friskt. Så blir jeg noen dager alene med baby på sykehuset.

vi er selvfølgelig enige om dette begge 2 og vi har ei datter fra før av som han skal være hjemme med.
 
Hei, jeg lurer på om det er bare meg eller om flere tenker likt som meg?

jeg skal snart føde og partner skal være med på fødsel selvfølgelig. Men tenker at han skal dra hjem etterpå så lenge jeg og barnet er friskt. Så blir jeg noen dager alene med baby på sykehuset.

vi er selvfølgelig enige om dette begge 2 og vi har ei datter fra før av som han skal være hjemme med.
Dette er jo helt opp til det enkelte paret tenker jeg. Når jeg fikk førstemann så var far med på fødsel, men dro hjem for å sove. Han var med oss noen timer hver dag.

Denne gangen har jeg ny mann, han ønsker å bo på sykehuset med meg et par dager i allefall. Så gjenstår det å se om det er ledige familie rom når tiden kommer ❤️
 
Hei, jeg lurer på om det er bare meg eller om flere tenker likt som meg?

jeg skal snart føde og partner skal være med på fødsel selvfølgelig. Men tenker at han skal dra hjem etterpå så lenge jeg og barnet er friskt. Så blir jeg noen dager alene med baby på sykehuset.

vi er selvfølgelig enige om dette begge 2 og vi har ei datter fra før av som han skal være hjemme med.
Vi har planer om å gjøre det helt motsatt, min mann blir på sykehuset til alle skal hjem. Iallfall hvis vi kan dra rett etter legesjekken denne gangen også :happy: Vi har en 3-åring fra før og har vel egentlig konkludert med at jeg trenger han på sykehuset mer enn hun trenger han hjemme. Men dette er jo helt individuelt tenker jeg, jeg er ikke så glad i sykehus og etter forrige fødsel hjalp det veldig at han tok seg av babyen så jeg fikk dusjet/sovet/gått på do når jeg trengte det. Det viktigste er jo bare å gjøre det som passer for sin familie :happy:
 
Høres helt greit ut dette da. Jeg ville jo hatt ektemannen min på sykehuset fra dag 1. Men det er fordi jeg liker ikke meg på sykehuset.
Men jeg forstår jo at har man barn fra før så må man jo tenke andeledes også. Vi har en gutt på 19mnd nå. Og terminen min er 2 mai. Så gruer meg til dette, men det går nok greit tror jeg.

De kan jo heller besøke hver dag feks :)
 
Her skal kommende mormor være med på fødsel. Ingen planer om att far skal være på sykehuset annet på besøk og eventuelt henting. Har ei på 4 som trenger han mer enn meg. Jeg vil være på sykehuset alene i de dagene jeg kan være dær for å komme igang med amming og få hvile. Vil heller ikke ha besøk av slekt.
 
Med første mann så måtte vi være nesten 1 mnd på sykehuset, og mannen var der sammens med oss! det var fantastisk å kunne ha han i nærheten❤️
Til det som var en kjip tid blei en veldig fin tid når vi fikk være sammen!
nå har jo vi en 1,5 åring i hus, men ønsker såklart å ha mannen i nærheten denne gangen og, liker ikke sjukehus, og jeg synes første tiden etterpå er viktig at vi deler sammen! ❤️ Så om det går så vil jeg at han er sammen med oss :)
 
Jeg slappet godt av på sykehuset sist gang i hvertfall men partner gjorde ikke det, lå våken av babylyder og fikk ikke sove. Han kjedet seg nok litt Også da jeg er en person som liker å gjøre alt selv, koser meg med det.
Han følte ikke at han var mye til hjelp sist. Annet en at jeg synes det var godt å ha hann dær de 5-10 minuttene han rakk å få med seg av fødsel. (Jeg ble sendt i ambulanse og han kjørte etter)

Husker det kom in 2stk på natta og spurte om vi ønsket at de tok med babyen litt ut, sånn at vi fikk sove. Han sa ja før jeg rakk å åpne munnen en gang (haha). Helst ville jeg selv ikke slippe henne av synet. Men av hensyn til han så ble det sånn. Jeg ble da liggende våken å vente på at de skulle komme tilbake med henne.

Så lenge jeg er frisk og rask tror jeg at jeg faktisk slapper mer av ved å kun måtte konsentrere meg om meg selv og baby denne gangen. Partneren blir jo noe å ta hensyn til også.

har bestemødre som stiller opp om vi skulle ha behov for det.

samboer er absolutt ikke en far som ikke ønsker å gjøre ting med barna sine, tvert imot. Heller jeg som liker å ha for mye kontroll selv.

vi bor jo 1t og 45 min fra fra st. Olavs ca så de kan ikke bare stikke innom heller.
 
Her skal kommende mormor være med på fødsel. Ingen planer om att far skal være på sykehuset annet på besøk og eventuelt henting. Har ei på 4 som trenger han mer enn meg. Jeg vil være på sykehuset alene i de dagene jeg kan være dær for å komme igang med amming og få hvile. Vil heller ikke ha besøk av slekt.
Jeg vil heller ikke ha besøk på sykehuset, ønsker kanskje at min mor skulle kunne få komme en tur. Vet ikke hvordan reglene er for dette nå indiske koronatider.
 
Med første mann så måtte vi være nesten 1 mnd på sykehuset, og mannen var der sammens med oss! det var fantastisk å kunne ha han i nærheten❤️
Til det som var en kjip tid blei en veldig fin tid når vi fikk være sammen!
nå har jo vi en 1,5 åring i hus, men ønsker såklart å ha mannen i nærheten denne gangen og, liker ikke sjukehus, og jeg synes første tiden etterpå er viktig at vi deler sammen! ❤️ Så om det går så vil jeg at han er sammen med oss :)
Forstår godt at det må være god støtte å ha partneren dær om alt ikke er som det skal, det ønsker jeg og selvfølgelig om det skulle oppstå noe❤️
 
Dette er jo helt opp til det enkelte paret tenker jeg. Når jeg fikk førstemann så var far med på fødsel, men dro hjem for å sove. Han var med oss noen timer hver dag.

Denne gangen har jeg ny mann, han ønsker å bo på sykehuset med meg et par dager i allefall. Så gjenstår det å se om det er ledige familie rom når tiden kommer ❤️
Høres helt greit ut dette da. Jeg ville jo hatt ektemannen min på sykehuset fra dag 1. Men det er fordi jeg liker ikke meg på sykehuset.
Men jeg forstår jo at har man barn fra før så må man jo tenke andeledes også. Vi har en gutt på 19mnd nå. Og terminen min er 2 mai. Så gruer meg til dette, men det går nok greit tror jeg.

De kan jo heller besøke hver dag feks :)
Vår førstefødte datter er 6år nå og går i 1.klasse. Har mange tanker rundt dette med baby og nytt familiemedlem. Ønsker at dagene for henne hjemme skal være så normale som mulig da hun er en veldig sympatisk jente som tenker og grubler på alt hele tiden. Tror det er godt for henne å være hjemme med pappa. Jeg har termin 5.april men skal inn på st.olavs i morgen og får dato for igangsetting uke 38 +- noen dager. Er 36+5 i dag. Håper jeg får på barselhotellet etter fødsel.
 
Her skal samboer være med under hele fødselen. Vist jeg får føde på mitt lokale sykehus blir han å dra hjem på natten, men om jeg må til nærmeste store sykehus med kvinneklinikk (har medfødt hjertefeil og svangerskapsdiabetes) så blir han med under hele oppholdet dær ønsker at han skal få være med på mest mulig
 
Jeg vil heller ikke ha besøk på sykehuset, ønsker kanskje at min mor skulle kunne få komme en tur. Vet ikke hvordan reglene er for dette nå indiske koronatider.

Skal til jordmor om en time så skal spørre henne litt om det med besøk av søsken av barnet i disse tider. Er ganske rolig i forhold til corona selv. Føler selv jeg stenger ute farmoren/farfaren siden min mor skal være med på fødsel. Min far har jeg ikke så mye kontakt med uansett så det tenker jeg ikke så mye på.
 
Dette blir mannens første, så jeg tenker at han skal få bli med på hele oppholdet dersom det er familierom ledig.

Når jeg fikk nr to, dro faren hjem for å ta seg av hun hjemme som da var 3år. Så må gjøre det som passer best for dere. Storesøsken har jo ikke vondt av noen netter hos besteforeldre eller tante eller lignende heller, så om en ønsker mannen med på sykehuset hadde jeg absolutt hatt han med om en fikk det til.
 
Vært til jordmor nå! Kun den som er med på fødsel får være dær/ på besøk. Så i mitt tilfelle så er det kun min mor som kan være der. Å pappan å storesøstra må vente til vi kommer hjem.
 
Er førstegangs og her skal samboer være med meg og baby på barselhotell. Hadde vi hatt barn fra før av så hadde han nok sovet hjemme.
 
Er vår første, og tenker at vi gjør det som har er mest praktisk og som føles rett for begge. Mannen min sovner i grunnen lett, så tror ikke han får noe problem med å sove:hilarious: På Haukeland får jo fedrene lov til å overnatte uansett nå, så vi har i alle fall muligheten. Hvis han kan være til støtte for meg, ta imot beskjeder og delta så er det supert:)

Siden vi ikke har noen fra før av, måtte han jo bare gått hjemme og ventet på å få hente oss hvis han ikke var med.
Men hvis han er helt utslitt, er det jo kanskje best at han kommer seg litt ovenpå før vi drar hjem. Vi tar det som det kommer:)
 
Hvis vi får enerom så blir han, hvis ikke reiser jeg hjem så fort som mulig etter fødsel.
Blir uansett ikke lenger en en natt så lenge alt går bra :)
 
Hei, jeg lurer på om det er bare meg eller om flere tenker likt som meg?

jeg skal snart føde og partner skal være med på fødsel selvfølgelig. Men tenker at han skal dra hjem etterpå så lenge jeg og barnet er friskt. Så blir jeg noen dager alene med baby på sykehuset.

vi er selvfølgelig enige om dette begge 2 og vi har ei datter fra før av som han skal være hjemme med.
Det var slik vi gjorde det når vår nr 2 kom. Det blir det samme nå. Men samboer blir å komme på sykehuset dagene etter for å være litt sammen med oss
 
Hvis vi får enerom så blir han, hvis ikke reiser jeg hjem så fort som mulig etter fødsel.
Blir uansett ikke lenger en en natt så lenge alt går bra :)
Har ikke tenkt på at man kan havne på rom med flere. Er det vanlig? Hvilket sykehus hører du til?
 
Har ikke tenkt på at man kan havne på rom med flere. Er det vanlig? Hvilket sykehus hører du til?
Skien sykehus.
Hvis det er fult på sykehuset må man dele rom.
Ble satt igang sist, delte rom frem til jeg kom på fødestue. Enerom etterpå, men det er fordi det ikke var så mange der.
Gangen før der delte jeg rom med ei annen etter fødsel fordi det var «høysesong».
Er ikke noe barselhotell eller hva det heter i Vestfold og Telemark :)
 
Back
Topp