Partner med på ul

MolleBolle

Betatt av forumet
Snøkrystallene2021❄️
Skal på TUL i dag på sykehuset og fikk påminnelse på SMS. Der står at kun de som trenger det kan ha med 1 person.
Noen som vet hva som ligger i det? Han har jo veldig lyst å bli med og jeg ønsker å ha han med.
Det skal også sies at jeg i dag blir henvist videre til Kub test og regner med jeg får litt info ang det.

Jeg ville tatt ham med, og spilt "dum" om de stiller spørsmålstegn ved det. Fikk ha med min mann på TUL, og skal på ny 14+1 der han får være med (begge private) men er usikker på hva sykehuset har som policy innen vi kommer til OUL 11. august...

Det er bare å ta en telefon til sykehuset å spørre:) Men om det er greit for mannen å vente ute mens du er inne i tilfelle han ikke slipper inn, ville jeg tatt han med :)

Samboer fikk være med på tul i går(privat) men tror ikke han får være med på OUL. Skal på Ullevål og i innkallingen så sto det at kun lov med følge om man er under 18 år..

Er det bare jeg som er kjip og følger regler? o_O

Står det at man ikke skal ha med så tar jeg ikke med. Å «spille» dum og likevel ta med... tja... :wtf

Er det bare jeg som er kjip og følger regler? o_O

Står det at man ikke skal ha med så tar jeg ikke med. Å «spille» dum og likevel ta med... tja... :wtf
Tenkte «spille dum» ift forbeholdet «kun de som trenger», ikke ift et generelt forbud. Det hadde jeg forholdt meg til.

Jeg sliter med mye angst på grunn av tidligere SA og fikk derfor beskjed om at jeg kunne ta med mannen som en ekstra trygghet:Heartpink Ringte og snakte med legen på forhånd og fikk dette avklart før vi dro:happy:

Det ble til at jeg gikk alene i dag. Prøvde å ringe før å spørre men ingen som svarte på tlf.
De skulle henvise med til Kub i Bergen. Fikk ikke vite noe særlig egentlig.

Skal på mandag og fikk påminnelse i dag. I min SMS sto det at kun de som er avhengig av pårørende/verge får ha med 1 person inn på sykehuset. Så tolket det som at samboer ikke fikk være med :shifty: Får bare håpe han får bli med på UL i uke 17..

Det stod i mitt brev at man kunne ha med seg noen kun dersom det var strengt nødvendig, men på nettsiden til sykehuset står det at man ikke får ha med noen på ultralyd og kontroller. Dette gjelder Nordlandssykehuset.

Det burde vært opp til hver enkelt person å vurdere hvilket behov vi har for å ha med partner. Jeg kjenner veldig på frykt for at det ikke har gått bra og den som har vært positiv, støttende og trygget meg er jo partner. Å ha den samme støtten på selve ultralyden er helt nødvendig for at jeg ikke skal stå å grine i skranken fordi jeg gruer meg i tilfelle det er noe galt:rolleyes: Jeg kommer hvertfall til å ta kontakt på forhånd å snakke med de om det hvis vi ikke hører noe om det er tillatt med partner eller ikke:happy:

Det burde vært opp til hver enkelt person å vurdere hvilket behov vi har for å ha med partner. Jeg kjenner veldig på frykt for at det ikke har gått bra og den som har vært positiv, støttende og trygget meg er jo partner. Å ha den samme støtten på selve ultralyden er helt nødvendig for at jeg ikke skal stå å grine i skranken fordi jeg gruer meg i tilfelle det er noe galt:rolleyes: Jeg kommer hvertfall til å ta kontakt på forhånd å snakke med de om det hvis vi ikke hører noe om det er tillatt med partner eller ikke:happy:

Skjønner dette godt, jeg har tidligere fått dårlige nyheter på ul og skulle gjerne hatt med partner denne gangen. Men siden han var på jobb, så kunne jeg ikke det uansett :rolleyes: Det stod en sykepleier i inngangen og spurte veldig strengt om jeg hadde time på sykehuset, og var generelt ikke spesielt hyggelig :eek: Så jeg tviler på at jeg hadde fått han med inn uansett.

Vi er på tul privat og får ha med partner.
Når vi skal på oul kommer jeg til å ha han med, jeg nekter å risikere å få dårlige nyheter uten ham tilstede.

Skjønner dette godt, jeg har tidligere fått dårlige nyheter på ul og skulle gjerne hatt med partner denne gangen. Men siden han var på jobb, så kunne jeg ikke det uansett :rolleyes: Det stod en sykepleier i inngangen og spurte veldig strengt om jeg hadde time på sykehuset, og var generelt ikke spesielt hyggelig :eek: Så jeg tviler på at jeg hadde fått han med inn uansett.

Uff, det er ikke enkelt.. Jeg har heldigvis en mann som får fri fra jobb for såntxsmile9 Det er så mye lettelser i koronatiltak, synes svangerskapsoppfølging er noe som burde vært prioritert fordi det er så sårbart! Og fødlser og barsel ikke minst!

Uff, det er ikke enkelt.. Jeg har heldigvis en mann som får fri fra jobb for såntxsmile9 Det er så mye lettelser i koronatiltak, synes svangerskapsoppfølging er noe som burde vært prioritert fordi det er så sårbart! Og fødlser og barsel ikke minst!
Han jobber på båt, så han var på andre siden av landet ;) Skal muligens på ny ul om et par uker, da håper jeg han kan få være med :rolleyes:

Det sto ingenting i brevet mitt når jeg fikk time til OUL, må vel bare følge med litt på nettsiden/Facebook til St Olav. Det er ærlig talt lite smitte i Trondheim og omegn, så på slike ting burde man få ha med seg partner. Vi er jo faktisk to om dette, og en OUL er ikke bare for kosen. Vil nok komme til å være veldig mye mer stresset og nervøs hvis jeg må dra alene.

Back
Topp