Paracet

Chastli

Flørter med forumet
Var hos legen I går pga. 1 svangerskapskontroll. Også har jeg klart å bli tett i Øre, nese, hals. Kjennes som halsbetennelse. Fikk ingen klare beskjeder og jeg kunne få noe for å lindre det.
Hvordan er det med paracet, nesespray, ibux?

Jeg mener at paracet et trygt, ibux skal du ikke bruke! Generelt er de veldig flinke til å hjelpe på apoteket om man spør der, de pleier å ha kontroll på det ;)

Paracet går bra, ikke ibux! nesespray skal du helst holde deg unna. Prøv med saltsvannsspray i stede :)

Det har kommet ut nye anbefalinger ang. paracet. Man skal visst være veldig forsiktig med det, helst unngå å ta det faktisk.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

God bedring forresten! Det tar på å være syk når man er gravid. Tror jeg brukte bortimot en måned før jeg kom meg helt av svineinfluensa sist jeg var gravid!

God bedring forresten! Det tar på å være syk når man er gravid. Tror jeg brukte bortimot en måned før jeg kom meg helt av svineinfluensa sist jeg var gravid!

Har du noen link/informasjon om dette? Ikke at jeg ikke stoler på deg, men kjekt å vite hva som gjelder om det blir aktuelt fremover :)

Gikk litt fort her, har sitert feil innlegg, men var det med paracetten jeg tenkte på ;)

Jeg har bare hørt det muntlig, men det ligger helt sikkert noe info om dette på nettet.

Man får jo beskjed om å være forsiktig med medisiner i svangerskapet - deriblant smertestillende. Men tror hovedsaklig det er sagt fordi det finnes enkelte som knasker disse som drops og tar det flere ganger i uka.

Sist graviditet turde jeg nesten ikke ta noen ting (ikke at jeg tar mye til vanlig heller), men når jeg ble lagt inn på sykehuset dagene før lillegull om pga av at jeg hadde hatt maserier i flere dager og var utslitt, så gav de meg 2 paralgin forte (den med rød trekant :eek: ) i tillegg til innsovningsmedisin. Jeg fikk litt hakaslep husker jeg, for her hadde jeg vært nervøs for å ta en liten paracet hvis jeg hadde feber eller hadde vondt i huet, mens på sykehuset så foret de meg med piller :p :p Men vet ikke om det er noe forskjell på størrelsen på fosteret og hvor stor virkning det da har på det eller lignende..?

Men jeg har ihvertfall innsett at det er ikke farlig å ta smertestillende under graviditeten, men igjen.. alt med måte! ;)

Legen min har sagt til meg at det er bedre å ta paracet sånn at man blir fortere frisk enn å gå lenge å være syk. Det kan faktisk være at det ikke er bra for den lille hvis du er i dårlig form, og feber skal man iallefall være obs på. Sist svangerskap fikk jeg faktisk cosylan som inneholder morfin pga at legen mente det var viktig at jeg ble fort frisk.

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for svar. Formen går opp å ned, var en forferdelig tung dag på jobb. Så ser om det blir en paracet før jeg legger meg i kveld om ikke feberen gir seg. Og ihvertfall kontakte lege om jeg enda har feber i morgen. Da blir det 3 dagen og kan ikke være særlig heldig det heller som noen sier. :)

Takk for svar. Formen går opp å ned, var en forferdelig tung dag på jobb. Så ser om det blir en paracet før jeg legger meg i kveld om ikke feberen gir seg. Og ihvertfall kontakte lege om jeg enda har feber i morgen. Da blir det 3 dagen og kan ikke være særlig heldig det heller som noen sier. :)
Om du har feber ville jeg holdt meg hjemme fra jobb. Nå er jeg ikke en som pleier å melde meg syk, men er vist ikke godt for de små at man har feber, så ville tenkt på spira i magen og tatt en hjemmedag.. (Men det er kanskje letter sagt enn gjort når det ikke er en selv :P)

Man skal være forsiktig med paracetamol også. Snakk med de på apoteket. De fortalte meg at det har vist seg å gi økt sjanse for adhd. Feber er hellere ikke sunt for fosteret. Så hadde nok tatt en om jeg hadde hatt feber over tid.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Nye anbefalinger ang paracet i år så vil tro de har riktig:) hør på apoteket de vet!:)

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015

det er nok alltid lurt å rådføre seg med apoteket/legen.
Jeg prøver å unngå all slags medisin under graviditet. Fikk utskrevet tablett mot kvalme, men har enda ikke kjøpt det selv om legen mente jeg kunne ta den.. :-)

Jeg har fått beskjed av lege at jeg kan ta inntil maxdose av paracet eller paralgin forte ved smerter. I fht paracet er det langvarig, kontinuerlig bruk som ikke er bra, men dette gjelder jo forsåvidt alle medikamenter uavhengig av situasjon ;-)

Back
Topp