Pappatest

• Trådstarter Trådstarter Pappatest
  • Opprettet Opprettet
P

Pappatest

Guest
Hei, jeg kjenner jeg er i en liten klemme. Jeg er så heldig og skal få bli pappa etter planen i desember og gleder meg veldig til dette, men det har kommet fram under graviditeten at minn frue har "uheldigvis" vært utro sirka i samme periode som hun ble gravid. i følge ultralydtermindato og kalkulatorer så er det 4 dager fra ultralyden sier at hun ble gravid og til den kvelden hun var utro. Jeg ønsker derfor å ta en pappa-test for å vite om det er mitt barn eller ikke. Det er ikke snakk om at jeg ikke skal ta ansvar. Det kommer jeg uansett til å gjøre, så lenge mor tillater det. Men jeg mener i prinsipp at alle barn har rett på å vite hvem som er sin biologiske far. Problemet er nå at fruen blå nekter at vi skal ta en sånn test, og jeg har mer en nok stelle i stand til barnet kommer, med tanke på innkjøp jobb osv ja dere vet
smile.gif
Jeg vurderer derfor å ta en test uten at hun får vite om det og heller fortelle resultatet etterpå.

Jeg lurer derfor på to ting.

Hvor riktig er disse ultralyd terminene, stemmer de på dagen ? i såfall trenger jeg ikke å bekymre meg lenger og har dere noen sider å anbefale for å bestille en pappa test? Har sett på forskjellige sier, men usikker på hvem som er seriøse og ikke. Eks pappatest.no ser ikke akkurat legit ut ?

Gir hun deg noen grunn til å ikke ta testen? Du trenger ikke svare på det altså, jeg bare ble nysgjerrig. Siden du allerede vet at utfallet kan være at banet ikke er ditt.
Etter et kjapt googlesøk synes jeg denne siden ser best ut mtp legitimitet siden prøvene blir analysert ved Nasjonalt folkehelseinstitutt. http://www.farskap.no/
Da min yngste ble født vet jeg nøyaktig hvilken dag han ble unnfanget, og Ul-terminen sa også at det vard en dagen, så for oss stemte det.

Lykke til.

Det hender at termin er satt feil, og 4 dager er lite. Jeg hadde tatt testen. Men det er sært at hun nekter, en skulle tro at siden hun har vært utro så kunne hun forstått at du har behov for å vite. Det er hun som har tullet til ting her.

Jeg synes ikke du skal gi deg på den testen. Hun kan vel ikke nekte deg en farskapstest. Synes tidspunktene er litt for nærme til at du kan være sikker dessverre.
Er for øvrig lei meg på dine vegne at hun var utro mot deg. Elendig oppførsel av henne.

Hei, jeg kjenner jeg er i en liten klemme. Jeg er så heldig og skal få bli pappa etter planen i desember og gleder meg veldig til dette, men det har kommet fram under graviditeten at minn frue har "uheldigvis" vært utro sirka i samme periode som hun ble gravid. i følge ultralydtermindato og kalkulatorer så er det 4 dager fra ultralyden sier at hun ble gravid og til den kvelden hun var utro. Jeg ønsker derfor å ta en pappa-test for å vite om det er mitt barn eller ikke. Det er ikke snakk om at jeg ikke skal ta ansvar. Det kommer jeg uansett til å gjøre, så lenge mor tillater det. Men jeg mener i prinsipp at alle barn har rett på å vite hvem som er sin biologiske far. Problemet er nå at fruen blå nekter at vi skal ta en sånn test, og jeg har mer en nok stelle i stand til barnet kommer, med tanke på innkjøp jobb osv ja dere vet
smile.gif
Jeg vurderer derfor å ta en test uten at hun får vite om det og heller fortelle resultatet etterpå.

Jeg lurer derfor på to ting.

Hvor riktig er disse ultralyd terminene, stemmer de på dagen ? i såfall trenger jeg ikke å bekymre meg lenger og har dere noen sider å anbefale for å bestille en pappa test? Har sett på forskjellige sier, men usikker på hvem som er seriøse og ikke. Eks pappatest.no ser ikke akkurat legit ut ?

For en utrolig kjip og lei situasjon. Og dårlig gjort av henne. Forstår at hun er redd for hvis barnet ikke er ditt, men det er faktisk en ganske big deal. Og denne andre hun var utro med, vet han om graviditeten? Denne situasjonen er det hun som har satt seg selv i. Du høres utrolig real og tolerant ut, men på dette må du klare å stå opp for deg selv og det ufødte barnet, som fortjener å vite sitt opphav. Jeg hadde blitt rimelig lynings hvis det hadde kommet fram at min far ikke er min ekte far, og at min mor hadde holdt dette skjult for meg i årevis. Lykke til

Jeg hadde ikke gitt meg på denne. Ta en test!

Hilsen hu som har termindato som tilsier at barnet skulle blitt unnfanget 5 dager etter vi hadde sex (var ikke utro, men lå på sykehus)

Selvfølgelig bør du teste, og hun burde være enig! Handler om å ta ansvar for dumheten sin!
Syns ikke du skal skjule det, men derimot kreve å få en test!
Jeg visste med begge mine eksakt unnfangelsesdato, men fikk termin 4 dager før med ene og 2 dager etter med andre. Termin er jo bare ca, så jeg ville ikke vært sikker...
OG, hva om barnet ikke er ditt og det viser seg om noen år at noe er galt og det er genetisk. Hva da, fortelle "den andre faren" det da? Hva vil det gjøre med ditt forhold til mor og ikke minst barnet!?
Vanskelig dette! Lykke til!!

Ta testen! Ønsker deg masse lykke til. Du fremstår veldig ansvarsfull via det du skriver, så jeg håperhåper for babyen sin skyld at du er pappaen :) Men du får nok aldri helt ro i sjela om du ikke undersøker.

Ta test! Hun kan ikke nekte deg det. Eller, hun kan nekte deg en gang, men så må hun godta det neste gang. Synes det står stor respekt av hvordan du tar dette, selvom det garantert er mye som er vanskelig i situasjonen!

Ikke skjul en slik test fra henne. Tror faktisk det er ulovlig også.. Og det er mulig Nav kan dekke en slik test. Håper på at du får resultatet du ønsker. Dårlig gjort av henne..

Ta testen, krev det.
Termin dato satt på ultralyd har ikke stemt på noen av mine (men min egen satte termin har stemt hver gang)

En ting er barnets rett til å vite hvem ens foreldre er, en annen ting er iforhold til genetisk bestemte sykdommer (det er alltid greit å vite for foreldre og for barn)

Om mor nekter så ta henne med på mekling.

Nav dekker testen :) når babyen er født må du skrive under på at du erkjenner farskapet. Er du i tvil burde du ikke skrive under, da må det tas en test :) slik er loven :) Det er med hensyn til barnet først og fremst :)

Jeg vil også råde deg til å stå fast ved en slik test. Moren er kanskje redd for at du vil gå fra henne om testen viser at du ikke er faren? Ta isåfall en prat om dette, hva er hennes største frykt ved en sånn test? Det kan i sjeldne tilfeller være slik at barnet har/får sykdom som gjør at det trenger vlid/benmarg/organer fra foreldrene sine. Slike tilstander har en tendens til å være akutte, og da er det veldig greit å vite i hvilken slekt man skal lete etter match!
Det er også ugreit om barnet når det selv er voksen nok til å rå over egne medisinske opplysninger (16 år) får greie på at dets blodtype f.eks er uforenelig med blodtypene til moren og deg (de lærer om blodtyper i naturfag forresten, og mange tar blodtypetest der).
For barnets og din del ville jeg insistert på test. Ikke erkjenn farskapet før du vet at du er faren.

En liten detalj
Vet ikke om dere er gifte men om ja så blir du patre est men du bør ta testen lell for barnets skyld.

Det hender at termin er satt feil, og 4 dager er lite. Jeg hadde tatt testen. Men det er sært at hun nekter, en skulle tro at siden hun har vært utro så kunne hun forstått at du har behov for å vite. Det er hun som har tullet til ting her.

Signerer denne!

Back
Topp