Papirposer på kiwi

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Kommer du til å velge papirposer kontra plastikkposer når du handler på kiwi fremover?

Hvorfor sier du evt nei?

Anser du deg som miljøbevisst i daglige valg? Eller kunne du blitt bedre?

Tja. Hvorfor ikke tenker jeg. Elles vil jeg ikke si jeg er så veldig miljøbevisst, dessverre.

Tror ikke det, en papirpose er ikke nødvendigvis mer miljøvennlig, ser egentlig på dette bare som et reklamestunt.
Det er ikke plastposer fra butikkene som skaper problemet men plast i naturen, og det er mer naturfiendtlig å produsere disse papirposene...

Foretrekker handlenett

Kommer ann på hva jeg trenger, og om papirposene holder like godt uten at varene detter ut. Jeg bruker plastposene til å resirkulere plast i her hjemme, og kaste restavfall i så kommer til å bruke de innimellom uansett. Og pleier jo å kaste pappen min i en brukt papirpose eller i en eske som er tom. Så sier vel ikke nei til noen av de. Jeg vil ikke si jeg er ekstremt miljøbevisst nei, men prøver på de små daglige tingene jeg kan[emoji6]

Jeg leste akkurat at papirposene ikke er så miljøvennlige som man skulle tro. Er jo mye bedre enn plastikk.
Jeg hadde valgt papir fremfor plast etter å ha sett hva all plasten gjør med dyrene i sjøen... er jo grusomt at dyrene dør pga magen er full av rema1000 poser

Papirposer er ikke bedre enn plast. Jeg vil fortsette å bruke handlenett slik jeg har gjort de siste 10 årene :)

Last edited:
Jeg leste akkurat at papirposene ikke er så miljøvennlige som man skulle tro. Er jo mye bedre enn plastikk.
Jeg hadde valgt papir fremfor plast etter å ha sett hva all plasten gjør med dyrene i sjøen... er jo grusomt at dyrene dør pga magen er full av rema1000 poser
Så lenge ingen av mine poser kastes i naturen har det sånnsett ikke noe å si.

Jeg foretrekker handlenett. Men glemmer det somregel. Så plast eller papir. Tja. Jeg kan sikkert ta det ene eller det andre. Og prøve å huske handlenett oftere

Nei, velger ingen av delene. Har med meg handlepose av tøy. Bruker de om igjen til de går i stykker. Så langt har handleposene vart i flere år. Mye mer miljøvennlig enn plast eller papir! [emoji6][emoji4]

Ellers gjør jeg det jeg kan for å minske mengden søppel.

Bruker ofte sekk og har med meg stor veske :)

Bruker mest handlenett jeg. Har gjort det i mange år.

Ønsker med små hekla nett til frukt og grønt. Har snart bursdag, så om noen hekler noe slikt så rop ut! :P Adressen min er lett å finne ;)

Hvor kan man kjøpe litt fine handlenett?

Jeg fikk gratis fra kiwi for mange år siden. Grønt, det vanlige gamle kiwi-handlenettet. Ikke spesielt fint, men holdbart. Hatt det sikkert i ti år, og brukes noen ganger i uka. Man kan bytte det mot et nytt på kiwi når man vil, men føler det blir feil når det fortsatt ikke har gått hull på det. Ellers har jeg fått noen innimellom, sånne reklame-handlenett fra klesbutikker og slikt. Men det fra kiwi er faktisk mer holdbart.
Så du trenger ikke en gang å kjøpe slike nett. Har nesten fått de kasta etter meg, har ganske mange. Men favoritten er det grønne fra kiwi.

Jeg fikk gratis fra kiwi for mange år siden. Grønt, det vanlige gamle kiwi-handlenettet. Ikke spesielt fint, men holdbart. Hatt det sikkert i ti år, og brukes noen ganger i uka. Man kan bytte det mot et nytt på kiwi når man vil, men føler det blir feil når det fortsatt ikke har gått hull på det. Ellers har jeg fått noen innimellom, sånne reklame-handlenett fra klesbutikker og slikt. Men det fra kiwi er faktisk mer holdbart.
Så du trenger ikke en gang å kjøpe slike nett. Har nesten fått de kasta etter meg, har ganske mange. Men favoritten er det grønne fra kiwi.

Er jo supert! Veldig miljøvennlig!!

Bruker jo plastposene som søppelposer [emoji85] Er jo "gjenbruk" det også? [emoji28]

Back
Topp