Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Leser som sagt gjerne artikkelen.
Skjønner bare ikke at palmeolje kan være bedre enn f.eks kokosolje, som også er mettet fett.
Ja da, jeg ser jo at det er veldig lite. Og jeg leser gjerne artikkelen =)
Men det er jo et stort miljøhensyn også da, som gjør at jeg får lite lyst til å innta NOE som har palmeolje i seg.
Og om jeg lager maten selv vet jeg hvertfall hva jeg gir ungen min =)
Mhm, kunne ikke vært mer enigMan lærer mye nytt på forumet, det er så flott synes jeg![]()
Leser som sagt gjerne artikkelen.
Skjønner bare ikke at palmeolje kan være bedre enn f.eks kokosolje, som også er mettet fett.
Ja, miljømessig er jeg enig i at vi må forsøke å spare regnskogen og ikke tømme den for å lage billig mat. Men ernæringsmessig i barnematen er jeg ikke sååå skeptisk lengre! Skal sies at jeg ble meeeeget skeptisk da jeg så det var palmeolje i all mme, men så fant jeg ut hvorfor og da slo jeg meg litt til ro med det! Ellers så bruker jeg å forholde meg til produkter med minst mulig palmeolje i og synes det burde bli påbudt og merke hvilken type vegetabilsk olje det er i mat![]()
http://www.klikk.no/foreldre/mat/article710750.ece
Virker som om de ikke klarer å få til den riktige næringssammensetninga ved å bruke annen olje!
Uttdag fra artikkelen:
”Når palmeolje brukes i spedbarngrøt, er det i små mengder og for å lage en optimal fettsammensetning for spedbarn. Man tar utgangspunkt i fettsammensetningen i morsmelk, og prøver så å lage så likt som det. I og med at morsmelk inneholder endel mettet fett, må dette tilsettes i grøtblandingen, og olein fraksjonen av palmesyre er ideell for å få inn de optimale mettede fettsyrene til blandingen. Så tilsettes umettede fettsyrer fra andre vegetabilske oljer fordi barnet også har behov for disse. Dette er nøye tilpasset barnets behov.”
men vi som ikke har mm nok, eller ikke i det hele tatt, er nesten nødt til å nøye oss med det som finnes i butikk!![]()
men vi som ikke har mm nok, eller ikke i det hele tatt, er nesten nødt til å nøye oss med det som finnes i butikk!![]()