Pakking av fødebagen

Har ikke sett dette jeg[emoji32]

Har kontroll 1 gang i uken med blodprøver. Viser blodprøvene/urin/blodtrykk noe «skummelt» blir jeg innlagt..
Går på ganske høy dose med blodtrykksmedisin for å dempe symptomene.

Har også eget blodtrykksapperat hjemme som jeg bruker 3 ganger om dagen, viser det mer enn 150/95 må jeg ringe føden med det samme.. Det samme gjelder om hodepinen kommer tilbake, smerter i ribbeinsbuen eller om jeg får synsforstyrrelser.

Føler meg mye bedre nå enn for væl en uke siden, så håper at det å dempe symptomene gjør at jeg får gå med mageboeren lengst mulig[emoji173]️

Godt å høre at du får god oppfølging(skulle bare mangle!) og at formen er bedre i det siste. Håper det holder seg slik så babyen kan vokse seg stor og sterk[emoji173]
Ta vare på deg selv!

Jeg bestilte en del babyklær på nettet i går. Mye tilbud. Men var så usikker på størrelse.. Noen sier at str 50 er et must, mens andre sier at man ikke burde kjøpe mange plagg i den str, og heller kjøpe i 56(?) Kjøpte litt i 50 og resten i 56 og 60. Regner med at 60 blir for stort i begynnelsen uansett hvor kraftig/lang babyen er, men det er bare å bruke det siden. Var gode tilbud så da slo jeg til.

Hvilke str har dere kjøpt/tenkt å kjøpe?

Begge kommende storesøken brukte 50 i alle fall i 2 mnd så jeg ville hatt klær i 50. De var 47 og 49 cm ved fødsel. Så 56 ble svømmebasseng [emoji14]

Jeg bestilte en del babyklær på nettet i går. Mye tilbud. Men var så usikker på størrelse.. Noen sier at str 50 er et must, mens andre sier at man ikke burde kjøpe mange plagg i den str, og heller kjøpe i 56(?) Kjøpte litt i 50 og resten i 56 og 60. Regner med at 60 blir for stort i begynnelsen uansett hvor kraftig/lang babyen er, men det er bare å bruke det siden. Var gode tilbud så da slo jeg til.

Sønnen min var 52cm da han ble født og syns jeg husker han brukte str.50ihvertfall første mnd,nå venter vi jente og tenker derfor(hvis hun bli mindre)at str.50kan brukes en stund,men ikke så lett med for små/store klær:p har noe i 50 og mest i 56:)+litt sommer klær i str 4-6mnd!det er litt forskjell i str fra forskjellige merker, h&m er ganske små,men f.eks kappahl er litt større:)

Jeg har fått tre barn før, og to av de har brukt str 50 lenge. Hun her er estimert til 3200 gram, og hvis det stemmer, så tenker jeg at 50 passer en stund også her. Hvis du ikke vet noe om hvor stor babyen blir, så ville jeg nok ikke kjøpt så mye i 50, men selv han på nesten 4 kg brukte jo 50 en liten stund, og særlig når det er kaldt, så tenker jeg at det er godt at klærne sitter inntil. Ull er jo stretchy, så holder gjerne litt lenger enn bomull størrelsesmessig.

Takk for svar:)
Ikke enkelt å vite hvilke str man kommer til å få bruk for, men da kjøper jeg ikke inn så mye i 50 så får vi heller kjøpe inn etter fødsel hvis 56 blir for stort for han. Hittil har de sagt at han veier som gjennomsnittlig, men veldig spent!
Bestilte mest i ull faktisk, så det er bra iom at det er strechy:)

Får vel begynne å skrive pakkelista til fødebagen da[emoji1]

Back
Topp