Pakking av fødebagen

Hahaha nå fikk jeg meg en god latter! Tenker mens jeg leser at det var en omtenksom og snill samboer som pakket for deg igjen! Akkurat som min kunne gjort hihihi

[emoji23] Ja, han mente det veldig godt!

Pakker nok baggen rett over nyttår tenker jeg! Har fått konstatert svangerskapsforgiftning, så vet ikke hvor lenge lillemann får ligge i magen :( mine klær må iallefall være klar snart[emoji21] 30+3 idag.

Pakker nok baggen rett over nyttår tenker jeg! Har fått konstatert svangerskapsforgiftning, så vet ikke hvor lenge lillemann får ligge i magen :( mine klær må iallefall være klar snart[emoji21] 30+3 idag.
Håper du kan gå en stund enda! Men lurt å pakke da, ja!

Satt nettopp å skrev ned en pakkeliste, og ser at det er mye jeg kan pakke ned allerede nå som jeg ikke kommer til å trenge før fødsel og bare ha den stående på barnerommet med en ferdig liste over alt som mangler i tilfelle det blir mannen som må pakke restene [emoji14]
Tror faktisk jeg kommer til å begynne å pakke den i morgen. Vaske noen av klærne til bitte lille og putte de i brødposer så holder de seg rene og støvfri :)

Jeg er et listemenneske og elsker alt som er unnagjort [emoji14]

Ikke noe særlig å ha svangerskapsforgiftning .. Får du ekstra oppfølging nå da?

Satt nettopp å skrev ned en pakkeliste, og ser at det er mye jeg kan pakke ned allerede nå som jeg ikke kommer til å trenge før fødsel og bare ha den stående på barnerommet med en ferdig liste over alt som mangler i tilfelle det blir mannen som må pakke restene [emoji14]
Tror faktisk jeg kommer til å begynne å pakke den i morgen. Vaske noen av klærne til bitte lille og putte de i brødposer så holder de seg rene og støvfri :)

Jeg er et listemenneske og elsker alt som er unnagjort [emoji14]

Vil du dele listen din? [emoji4]
Jeg har termin 1.Mars, men har siste dagene mistet slimproppen og hatt mye kynnere og murringer både i mage og rygg [emoji15]
Så tror jeg bare skal pakke den nå over nyttår, så sambo får sove godt om natten [emoji23]

Vil du dele listen din? [emoji4]
Jeg har termin 1.Mars, men har siste dagene mistet slimproppen og hatt mye kynnere og murringer både i mage og rygg [emoji15]
Så tror jeg bare skal pakke den nå over nyttår, så sambo får sove godt om natten [emoji23]
Oi, greit å pakka bagen da ja!

Toalettsaker:
Tannbørste
Tannkrem
Hårbørste
Hårstrikk og spenner
Deo
Sjampo og balsam
Dusjsåpe
Intimsåpe/olje
Leppomade
Otrivin (jeg er avhengig)
Linsevæske og linsekopp (kanskje briller)
Fuktighetskrem (kropp+hender+ansikt)
Dopapir (tips fra andre lister på nett)
Nattbind
Ammeinnlegg
Purelan
Intimservietter

Klær:
Morgenkåpe
Tøfler
Joggebukse
Ammetopp
Ammebh
Truser
Genser
Sokker
Pysj
Cardigan

Babyklær:
Body
Pysj
Sokker
Sove-/klorevotter
Lue (bomull og en varmere til hjemreise)
Hentedressen

Diverse:
Helsekort
Fødebrev (om det blir skrevet)
Drikkeflaske
Snacks (til litt energi)
Notatbok og penn
Headset
Mobillader
Mobil
Teppe til bebis
Bamse
Smokk
Koseklut

Edit: har skrevet nederst
OBS!
HUSK Bilstol (står ferdig med bilstolposen i) og kjøre Volkswagen [emoji14]

Vi har to biler, og den ene er en toseter, og med litt puls skulle det ikke forundre meg at vi kom halvveis til sykehuset å innså hvilken bil vi kjører [emoji14] men mannen må hjemom under oppholdet, så hadde vel ikke vært krise :)

Last edited:
Oi, greit å pakka bagen da ja!

Toalettsaker:
Tannbørste
Tannkrem
Hårbørste
Hårstrikk og spenner
Deo
Sjampo og balsam
Dusjsåpe
Intimsåpe/olje
Leppomade
Otrivin (jeg er avhengig)
Fuktighetskrem (kropp+hender+ansikt)
Dopapir (tips fra andre lister på nett)
Nattbind
Ammeinnlegg
Purelan
Intimservietter

Klær:
Morgenkåpe
Tøfler
Joggebukse
Ammetopp
Ammebh
Truser
Genser
Sokker
Pysj
Cardigan

Babyklær:
Body
Pysj
Sokker
Sove-/klorevotter
Lue (bomull og en varmere til hjemreise)
Hentedressen

Diverse:
Helsekort
Fødebrev (om det blir skrevet)
Drikkeflaske
Snacks (til litt energi)
Notatbok og penn
Headset
Mobillader
Mobil
Teppe til bebis
Bamse
Smokk
Koseklut

Edit: har skrevet nederst
OBS!
HUSK Bilstol (står ferdig med bilstolposen i) og kjøre Volkswagen [emoji14]

Vi har to biler, og den ene er en toseter, og med litt puls skulle det ikke forundre meg at vi kom halvveis til sykehuset å innså hvilken bil vi kjører [emoji14] men mannen må hjemom under oppholdet, så hadde vel ikke vært krise :)

Hahahaha [emoji23] Ja ser for meg reaksjonen når man oppdager man har tatt toseteren [emoji23][emoji23]

Hvor mye har du pakket med til baby? Typ hvor mange «antrekk» [emoji28]

Hahahaha [emoji23] Ja ser for meg reaksjonen når man oppdager man har tatt toseteren [emoji23][emoji23]

Hvor mye har du pakket med til baby? Typ hvor mange «antrekk» [emoji28]
Har ikke pakket ned enda, men har vasket det. Tar med 3 pysj, 5-6 bodier (mest str 50 men også et par 56 i tilfelle, 2 av bodiene er ull), to strømpebukser og to bukser. Har lagt frem et hentesett strikket av min farmor men mest sannsynlig blir det en ulldress han reiser hjem i, det avgjør jeg når jeg veit mer om temperaturen i mars. Er baby stor så får pappa plukke med seg mer hjemmefra når han er hjemom, men har som sagt med noe i større str, ellers har de jo på sykehuset. Har bare hørt at de sykehusklærne er håpløse så vil ha med eget [emoji14]

Og sokker da, det glemte jeg å skrive opp [emoji14] tar vel med 3 par og et par ullsokker :) babyklær tar liksom ikke så mye plass så om jeg tar med for mye så utgjør ikke det all verdens [emoji14]

Klør sånn i fingra etter å pakke fødebagen selv, men tror jeg får noen rare blikk her hjemme om jeg begynner å styre med det allerede :angelic:

Veldig kjekt at du delte lista di, skvirevippen :)

Noen som har tips til hva dere ville pakket med med tanke på å skulle dra hjem samme dag dom fødsel?(kan jo selvfølgelig skje ting som gjør vi må bli)..er kanskje bedre å ta med for mye enn for lite..,men tenker kanskje det ikke er vits å ha med så mye:p..skulle virkelig ønske vi hadde en natt på barsel men:p

Noen som har tips til hva dere ville pakket med med tanke på å skulle dra hjem samme dag dom fødsel?(kan jo selvfølgelig skje ting som gjør vi må bli)..er kanskje bedre å ta med for mye enn for lite..,men tenker kanskje det ikke er vits å ha med så mye:p..skulle virkelig ønske vi hadde en natt på barsel men:p
Hvorfor kan dere ikke bli en natt? Om det er det dere ønsker :)

Ville pakka en bag som er for flere netter å bare ha i bilen og en med det mest nødvendige om dere skal hjem samme dag og ha med inn. Da er det en bag som dere kan bare pakke rett ut av uten å sortere brukt og rent :)

Usikker på hva som er mest nødvendig, jeg pakker alltid for mye, men det føles tryggest [emoji14]

Ville pakket et skift til deg uansett, og kanskje vannflaske og energibarer til fødselen om den varer litt lengre enn mine ;).
Et sett klær til mini, telefon/kamera med lader

Hvorfor kan dere ikke bli en natt? Om det er det dere ønsker :)

Ville pakka en bag som er for flere netter å bare ha i bilen og en med det mest nødvendige om dere skal hjem samme dag og ha med inn. Da er det en bag som dere kan bare pakke rett ut av uten å sortere brukt og rent :)

Usikker på hva som er mest nødvendig, jeg pakker alltid for mye, men det føles tryggest [emoji14]

Jeg er enig i skvirrevippen sitt svar [emoji4] Tror jeg ville hatt litt ekstra i bilen i tilfelle [emoji1303]

Vel, nå har jeg iallefall sortert tøyet etter størrelse, og skal til å starte på vaskingen [emoji28] Er midt i en flytteprosess så fikk plutselig inn 2 bossekker med skittentøy som skal vaskes, men det frister jo SÅ mye mer å vaske de søte små rosa bodyene til mini [emoji7][emoji7]
Tror jeg pakker bagen snart så den er klar i tilfelle det skulle være noe [emoji4]

Har ikke tenkt på det enda. Men de to forrige svangerskapene har jeg laget meg en liste en god stund i forvegen i tilfelle den har måttet bli pakket fort før planlagt:)

Jeg tenker jeg begynner å pakke min rett over nyttår. Kjekt å begynne, og man kommer alltid på flere ting som er kjekke å ha med. Det jeg savnet sist var litt ekstra klær. Blødde veldig mye og den ene behagelige buksa mi ble blødd ut [emoji21] Mannen måtte hjem å ordne ny. Ellers syns jeg sykehusklærne til baby fungerte fint sist, men denne gangen gleder jeg meg enda mer til å kle på baby i søte små klær [emoji175]

Dere som har født før: truser! Hvilken type?
Nettingtrusene på sykehuset er ikke behagelige på meg, brukte de etter en operasjon og de rulla opp og ned og limet på bindet satt ikke så bindet flytta seg rundt i trusa mulig de funker litt bedre med bleieinnlegget da selvsagt. Men sånn til etterpå: boxer, hipster, hotpants, vanlig truse?

Ikke noe særlig å ha svangerskapsforgiftning .. Får du ekstra oppfølging nå da?

Har ikke sett dette jeg[emoji32]

Har kontroll 1 gang i uken med blodprøver. Viser blodprøvene/urin/blodtrykk noe «skummelt» blir jeg innlagt..
Går på ganske høy dose med blodtrykksmedisin for å dempe symptomene.

Har også eget blodtrykksapperat hjemme som jeg bruker 3 ganger om dagen, viser det mer enn 150/95 må jeg ringe føden med det samme.. Det samme gjelder om hodepinen kommer tilbake, smerter i ribbeinsbuen eller om jeg får synsforstyrrelser.

Føler meg mye bedre nå enn for væl en uke siden, så håper at det å dempe symptomene gjør at jeg får gå med mageboeren lengst mulig[emoji173]️

Dere som har født før: truser! Hvilken type?
Nettingtrusene på sykehuset er ikke behagelige på meg, brukte de etter en operasjon og de rulla opp og ned og limet på bindet satt ikke så bindet flytta seg rundt i trusa mulig de funker litt bedre med bleieinnlegget da selvsagt. Men sånn til etterpå: boxer, hipster, hotpants, vanlig truse?
Jeg foretrekker hotpants. Jeg har ikke problemer med sykehus trusene så jeg bruker de. Men for meg er bind med vinger et must. Så pakker med nattbind med vinger. Litt knot å få av da limen kan feste seg gjennom. Men da er det jo bare å kaste hele rukkelet [emoji6]

Back
Topp