Pakking av fødebagen

Spire_ønske

Elsker forumet
Det er en stund til termin enda, men tida går fort nå! Når tenker du å pakke fødebagen og hva vil du ta med?:)
Jeg tenker å pakke den i februar, hvis det ikke har skjedd noe til da. Håper jeg virkelig ikke Men har ikke helt kontroll på hva jeg bør ta med. Så fint å få innspill av andre.

Jeg pakker den rundt termin, om noe skulle skjer klarer gubben få med det viktigste [emoji23] Her har jeg pakket alt som var "anbefalt" før og ikke brukt halvparten engang! Lader og nattbind er det viktigste for min del [emoji2]
Førstemann sov i bare bleien i senga med meg de første dagene, så hab trengte egentlig ikke mye klær med!

Mannen skal jo hjem flere ganger før vi skal så mangler jeg noe tar han det med[emoji846]

Regner med i februar en gang.
Fra sist så var det greit med en god myk bukse, ammetopper og morgenkåpe. Denne gangene det nok kaldere så ullgenser/ cardigan er nok greit.
Ellers har jeg hatt med energibarer og drikke, men ikke rukket å bruke noe slikt under fødsel, men kjekt etterpå med litt snacks.

Det viktigste for meg å ha i fødebagen (2.runde) er lambi/soft dopapir, ipad, ladere, pysjbukse, kosegenser, bh, ammeinnlegg, slippers og magebånd. Bruker sykehusets truser og synes det er veldig ålreit på sykehuset.

Pakker den i februar tenker jeg. Skriver også en liste slik at både jeg og mannen ser hva som skal være med dersom det blir hast eller noe.
Tar ikke med all verdens ting, klær er vel det viktigste. Mobillader, stellesaker ol.

Pakker vell i februar.
Tar med bukse, amme bh og genser, sokker, natt bind med vinger (har ikke blød så mye etter de to andre, så siden de store og tykke bindene de har på sykehuset er ubehagelig å gå med foretrekker jeg litt tynne bind) toalettsaker, brus og snacks til dagene etter fødsel, kamera og mobil lader. Og en body til babyen. (de de har på sykehuset er idiotisk) Kommer til å pakke stellevesken med bleier og hentesett som jeg setter sammen med bilstolen, som pappaen tar med når vi skal hjem.

Regner med at jeg pakker den forholdsvis tidlig denne gangen også. Tror den stod klar i uke 35 sist [emoji85][emoji23]
Kommer garantert til å pakke for mye, både til meg og baby. Typisk meg [emoji14] alt jeg trenger og litt til :)

1. mars tenker jeg, tre uker før termin. Pakker nok babyens klær, lader og noen toalettsaker som jeg ikke trenger etter pakking, og legger i en liste over de tingene jeg bruker frem til fødsel, som store truser, amme-bh’er og sminkesaker. Og pappaen pakker nok også til et døgn i tilfelle noe skjer så ikke han kommer seg hjem for å hente.

Regner med at jeg pakker den forholdsvis tidlig denne gangen også. Tror den stod klar i uke 35 sist [emoji85][emoji23]
Kommer garantert til å pakke for mye, både til meg og baby. Typisk meg [emoji14] alt jeg trenger og litt til :)

Kommer nok til å pakke mer enn nok jeg også[emoji23] Er førstegangs så tror vel at jeg trenger mer enn jeg egentlig gjør hehe.

Jeg pakker nok mye i mars når jeg går i permisjon.
Sist gang var jeg veldig glad for at jeg tok med en drikkeflaske som jeg hadde under fødsel og i tiden etterpå.
Og selvfølgelig noen store gode ullsokker. Jeg hadde så mye vann i bena at vanlig sokker var ubehagelige å ha på.
Ellers så hadde jeg Ipad, høretelefoner, ladere og mobilen.

Som noen allerede har sagt, stellevesken satt jeg med bilsetet.

Pakker bagen ca mnd skifte feb/mars og setter setet i bilen [emoji4]

Hva jeg skal pakke og kjøpe inn får jeg lage en liste på i starten av februar [emoji87]

Klok av skade - så pakker jeg baggen tidlig denne gangen! Av en eller annen grunn, så følte jeg at bagen «jinxa» hele fødselen med 2-åringen sist, så jeg pakka UT av den igjen da jeg var lei av å gå med rier i dagsavis uten at noe skjedde med åpningen, og fortalte sambo at den skulle han bare glemme å ta med i bilen på neste sjekk [emoji23]
Altså.. Det endte med at han i skjul pakket bagen, og slang den baki uten at jeg så det, den dagen fødselen faktisk skjedde. Han fortalte stolt at han hadde pakket og tatt den med, da jeg plutselig var oppgitt for at jeg selv hadde pakket ut av den igjen....

Men altså... I den bagen lå det KUN skitfeklær og toalettsaker til SAMBO [emoji23][emoji85] Vel, det gikk bra. 2-åringen fikk klær på sykehuset første natta, og sambo kjørte tidlig hjem for å hente ting til meg og bebis. Han kjøpte også en bilstol på veien, som var hans eneste oppgave før han skulle komme til verden [emoji28]

Så, summasummarium, det gikk faktisk veldig bra til tross for at jeg ikke hadde med noe særlig fra starten [emoji23]

Denne gangen er vi forberedt på enda tidligere fødsel pga tvillingene (uke 37 sist, og 38 med storesøster), så skal ha den klar uke 30 tenker jeg. Dette skal jeg ha oppi:
- vannflaske
- havajanas til å ha på i dusjen (jeg dusja MYE på sykehushotellet, man blør jo i ett sett, og det føles ganske bra å dusje en del, synes jeg)
- behagelige klær
- nattbind
- klær til tvillingene
- amme bh
- truser som ikke strammer over magen
- mobillader

Pakker fødebagen i januar tenker jeg..skal hvis alt går bra hjem etter 4timer,så litt usikker på hva jeg tar med..men sist hadde jeg med :nattkjole som var enkel å amme i,ammetopp/singlett,amme bh,stoooore truser med plass til «bleie»/store bind:p,veldig løs bukse,tøfler,purelan brystkrem(var avhengig av den i starten pga såre brystvorter),toalett saker,klær til baby+hentesett,bleier,babyolje..klær til mannen,kjølebag med drikke,godteri,mat(måtte ha noe ekstra til mannen pga diabetes)..,kamera,mobil+lader,fødebrev+papirene!Vil heller ha det klart i god tid,så jeg unngår stress:)

Pakker fødebagen i januar tenker jeg..skal hvis alt går bra hjem etter 4timer,så litt usikker på hva jeg tar med..men sist hadde jeg med :nattkjole som var enkel å amme i,ammetopp/singlett,amme bh,stoooore truser med plass til «bleie»/store bind:p,veldig løs bukse,tøfler,purelan brystkrem(var avhengig av den i starten pga såre brystvorter),toalett saker,klær til baby+hentesett,bleier,babyolje..klær til mannen,kjølebag med drikke,godteri,mat(måtte ha noe ekstra til mannen pga diabetes)..,kamera,mobil+lader,fødebrev+papirene!Vil heller ha det klart i god tid,så jeg unngår stress:)
Store truser er nok et must! Men hvor kan jeg få tak i store truser som er behagelige?

Klok av skade - så pakker jeg baggen tidlig denne gangen! Av en eller annen grunn, så følte jeg at bagen «jinxa» hele fødselen med 2-åringen sist, så jeg pakka UT av den igjen da jeg var lei av å gå med rier i dagsavis uten at noe skjedde med åpningen, og fortalte sambo at den skulle han bare glemme å ta med i bilen på neste sjekk [emoji23]
Altså.. Det endte med at han i skjul pakket bagen, og slang den baki uten at jeg så det, den dagen fødselen faktisk skjedde. Han fortalte stolt at han hadde pakket og tatt den med, da jeg plutselig var oppgitt for at jeg selv hadde pakket ut av den igjen....

Men altså... I den bagen lå det KUN skitfeklær og toalettsaker til SAMBO [emoji23][emoji85] Vel, det gikk bra. 2-åringen fikk klær på sykehuset første natta, og sambo kjørte tidlig hjem for å hente ting til meg og bebis. Han kjøpte også en bilstol på veien, som var hans eneste oppgave før han skulle komme til verden [emoji28]

Så, summasummarium, det gikk faktisk veldig bra til tross for at jeg ikke hadde med noe særlig fra starten [emoji23]

Denne gangen er vi forberedt på enda tidligere fødsel pga tvillingene (uke 37 sist, og 38 med storesøster), så skal ha den klar uke 30 tenker jeg. Dette skal jeg ha oppi:
- vannflaske
- havajanas til å ha på i dusjen (jeg dusja MYE på sykehushotellet, man blør jo i ett sett, og det føles ganske bra å dusje en del, synes jeg)
- behagelige klær
- nattbind
- klær til tvillingene
- amme bh
- truser som ikke strammer over magen
- mobillader
Hahaha nå fikk jeg meg en god latter! Tenker mens jeg leser at det var en omtenksom og snill samboer som pakket for deg igjen! Akkurat som min kunne gjort hihihi

Back
Topp