Pakket bagen jenter?

frkmama

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Her pakkes fødebagen om dagen. Termin 11.august, men morro å starte planlegginga og pakkinga litt tidlig;-)

Ikke pakket ennå, termin 30 juli. Har også skrevet ned hva som skal i bagen, så skal gjøre d når permisjonen starter om 4 dager;)

Ja, men kun i hodet hehe.
Har kjøpt inn noe av det som skal oppi også. Selve pakkingen skjer vell først når jeg har våre på neste vekst estimering om 2 uker. Jeg har termin 1 uke etter deg :D
Jeg har gått over termin 4 ganger før så jeg føler jeg har gooooood tid enda :p

Jeg har planlagt bagen, og begynt litt.. Skal på ferie neste uke - så da må den med! :-)

Jeg skal ut å handle litt i dag,amme bh,nye truser,ny joggebukse osv. Så skal jeg pakke bagen om en stund,har termin 28/8. Men ønsker å bli ferdig med det neste av innkjøpet, alt blir tyngre for hver dag som går.
Jeg har alt til prinsessen som kommer:-) nå skal mor får litt dill dall❤️

Har begynt så smått :) Termin 3' august. Tenker å få den ferdig til permisjonen begynner jeg også 13. Juli, 3 uker før termin :)

Ikke pakket ennå, mangler fortsatt en god del ting til å ha i selve bagen, men regner med å få den klar i løpet av de nærmeste to-tre ukene. Har K.S dato 11 August, men har mye fostervann, så større sannsynlighet for at vannet vil gå tidligere. Så det er greit å være litt forberedt, så mannen slipper å pakke. Litt redd for hva som i det hele tatt kommer med da :P

Ikke pakket ennå, mangler fortsatt en god del ting til å ha i selve bagen, men regner med å få den klar i løpet av de nærmeste to-tre ukene. Har K.S dato 11 August, men har mye fostervann, så større sannsynlighet for at vannet vil gå tidligere. Så det er greit å være litt forberedt, så mannen slipper å pakke. Litt redd for hva som i det hele tatt kommer med da :P

Hehehe, ja jeg er også redd for at plutselig mannen må pakke bag *ler* :-) Men så er jeg veldig kontrollfreak også da.. Hjelper lite :-)

Ferdig pakka da vi reiser på ferie i morgen! Men det er langt fra noen bag... Stoooor tursekk derimot!!!

Jeg har vasket babyklær denne uka (termin 30.08) og har da lagt bort de klærne jeg vil ha med til han.
Har begynt å tenke på hva jeg vil ha med, men usikker på hvor mye som trengs.

Nattkjole f.eks? Bruker man det? Jeg har dessuten ingen ammenattkjoler så må kanskje kjøpe det da... Og har bare en tykk morgenkåpe som er lyserosa med mørkerosa prikker. Tar jo en halv koffert. Noen som har tips til nattkjole og morgenkåpe som passer til årstida ? :)

Tenker å ha med stelleveske til lille med tingene hans, og en liten trillekoffert til meg og mannen med det vi trenger.

Hvor mange engangsammeinnlegg bør man ta med? Har pakket ned 12 par. Aner ikke om det er alt for lite :p

Har skrevet liste, men har ikke begynt enda. Må kjøpe bind, truser og ammeBH-er. Også har vi ikke noe hentesett greit enda. Og resten som skal nedi skal jeg jo bruke selv fremover. Må vel ta et par innkjøp idag eller imorra.

Jeg har vasket babyklær denne uka (termin 30.08) og har da lagt bort de klærne jeg vil ha med til han.

Nattkjole f.eks? Bruker man det? Jeg har dessuten ingen ammenattkjoler så må kanskje kjøpe det da... Og har bare en tykk morgenkåpe som er lyserosa med mørkerosa prikker. Tar jo en halv koffert. Noen som har tips til nattkjole og morgenkåpe som passer til årstida ? :)

Tenker å ha med stelleveske til lille med tingene hans, og en liten trillekoffert til meg og mannen med det vi trenger.

Hvor mange engangsammeinnlegg bør man ta med? Har pakket ned 12 par. Aner ikke om det er alt for lite :p

Jeg har med vanlig nattkjole med sånn natt"bokser"/"shorts" til å ha under. :-) Kjøpte et kjempefint sett på Lindex. Der så jeg de også hadde noen kjempefine nette "morgenkåper" (heter ikke det, men finner ikke ordet).. Tenkte kjøpe en sånn også :-)

Jeg har puttet oppi en hel boks med ammeinnlegg jeg, aner ikke hvor mange jeg har bruk for. :-)

Jepp, for lenge siden :-) Termin 7.8, men alle tidligere barn har komt før termin. Laaaaangt til sykehus (nesten tre timer) så har ingen tid å miste om noe setter i gang. Usikker på om vi rekker frem... :-/

Eg har kjøpt ammenattkjole på ebay, men du kan jo også låne nattskjorte på sykehuset hvis du vil det. Eg følte for å ha eget bare :) Og ift morgenkåpe har eg tatt med ei veldig tynn ei som tar lite plass. Trur ikkje den blir stort bruka men kjekt å ha hvis man må ut av rommet for å komme inn på badet.
Når det gjelder ammeinnlegg så vil eg fraråde deg å bruke engangs med en gang.. Eg blei kjempe sår og de bare hang fast og gjorde vondt værre. Ull er å anbefaler, og gjerne med noe bomull på innsida mot brystvorta, så klebrer det ikkje så fast :) Da kan du feks klippe opp et gammelt laken i rundinger :) For de fleste kommer melka på tredje dagen, så du trenger nok ikkje så mange par, men dette er jo selvsagt individuelt. :)

Da har jeg bestilt Birkenstock badesko til å ha med i dusjen på føden og et kjempesøtt sett med morgenkåpe, ammenattkjole og tøfler :) Synes jeg fortjener det her jeg sitter og stikker meg i fingrene fem ganger om dagen og bare spiser kjedelige ting ;) Hva synes dere? Er dette praktisk? Det er luker til å åpne på nattkjolen :)

image.jpeg

image.jpeg

Da har jeg bestilt Birkenstock badesko til å ha med i dusjen på føden og et kjempesøtt sett med morgenkåpe, ammenattkjole og tøfler :) Synes jeg fortjener det her jeg sitter og stikker meg i fingrene fem ganger om dagen og bare spiser kjedelige ting ;) Hva synes dere? Er dette praktisk? Det er luker til å åpne på nattkjolen :)

Vis vedlegget 185776

Vis vedlegget 185777
Så utrolig fin! Hvor har du kjøpt den?:p:p

Så utrolig fin! Hvor har du kjøpt den?:p:p

Bestilte settet i dag på ammebutikken på nett :) Håper bare det passer. Skrev e-post og spurte hva large tilsvarer og burde passe når man er 44/46 skrev de :)

Back
Topp