Pakket bagen jenter?

Wow litt av en pris! Men var utrolig fin
Ja, uff. Bestilt og glemt. Kan jo ikke spise ute noe sted i sommer pga sv.diabetes og ingen ferietur så har bestilt og glemt prisen ;)

Da har jeg bestilt Birkenstock badesko til å ha med i dusjen på føden og et kjempesøtt sett med morgenkåpe, ammenattkjole og tøfler :) Synes jeg fortjener det her jeg sitter og stikker meg i fingrene fem ganger om dagen og bare spiser kjedelige ting ;) Hva synes dere? Er dette praktisk? Det er luker til å åpne på nattkjolen :)

Vis vedlegget 185776

Vis vedlegget 185777
Uææ, den var skikkelig lekker! Må kanskje smiske med mannen :p hadde vel bodd i den der tror jeg :D

Uææ, den var skikkelig lekker! Må kanskje smiske med mannen :p hadde vel bodd i den der tror jeg :D
Synes også den var lekker. Kanskje noe som kan falle i smak hos pappaer også :) Godt å føle seg fin i den grad det går med lekkende pupper hengende over kantene i starten :p

Her er baggen pakket, jeg satser på å reise fort hjem etter fødsel. Dersom det blir overnatting har jeg tatt med 2 sett med klær. Vet at om man havner på flersengsrom har man ikke all verdens plass til ting, så har stellevesken til lille og en litt større veske til meg. Det viktigste ved tidligere barselopphold har vært tøfler/crocs, ett klesbytte og toalettsaker. Nattskjorte har jeg pleid å bare låne på sykehuset. Ammeinnlegg har ikke vært nødvendig da produksjonen har kommet i gang når jeg har kommet hjem.Oppstår det noe som gjør at jeg mot formodning blir liggende på sykehuset lengre, så får jeg mannen min til å hente ting hjemme. Har ingen tro på familierom nå om sommeren, så han må nok hjemom likevel☺️

Jeg skal rett hjem å pakke bagen! Sniker fra september, termin i starten av måneden, men har vært det siste døgnet på føden på grunn av premature rier. Legen her sa at målet var nå å holde mini i magen til uke 35, altså om en måned.
Ante fred og ingen fare i går, å hadde ikke pakket noen ting som resulterte i sambo-pakking, som besto av bukse jeg ikke har brukt siden jeg var i uke 8, inntilsittende tshorte, stringtruse og ingen tannbørste:laughing002 han prøver så godt han kan stakkar:Heartred men har lært nå at fødebagen kan ikke pakkes for tidlig!:)

Jeg skal rett hjem å pakke bagen! Sniker fra september, termin i starten av måneden, men har vært det siste døgnet på føden på grunn av premature rier. Legen her sa at målet var nå å holde mini i magen til uke 35, altså om en måned.
Ante fred og ingen fare i går, å hadde ikke pakket noen ting som resulterte i sambo-pakking, som besto av bukse jeg ikke har brukt siden jeg var i uke 8, inntilsittende tshorte, stringtruse og ingen tannbørste:laughing002 han prøver så godt han kan stakkar:Heartred men har lært nå at fødebagen kan ikke pakkes for tidlig!:)

Måtte le litt av pakkingen. Men uff, håper mini holder seg inni magehuset litt lengre. Masse lykke til!

35+4 er jeg. Men de snakket om å sette igang neste fredag fordi han har lagt så lite på seg no de siste ukene. Så jeg må vel snart pakke denne berømte bagen. Og kanskje begynne å vaske litt klær. Føler jeg har gooood tid

Jeg er 35+2 idag ikke pakket og ikke har det klart i hode heller hva jeg skal pakke.
Hva skal dere ha med i bagen?

Jeg er 35+2 idag ikke pakket og ikke har det klart i hode heller hva jeg skal pakke.
Hva skal dere ha med i bagen?

Min pakkeliste ser slik ut:
Helsekort+evt andre viktige papirer
Fotoapparat
Mobil+lader
Ipad+lader (laster ned noen filmer på forhånd, tilfelle det blir tid til det)
Ørepropper til ipad og mobil
Vannflaske
Snacks til fødselen
Hefte om amming
Ammeinnlegg (bambus/silke+ull)
Albueskjell (fått det anbefalt da eg blei sjukt(!) sår sist)

Shampoo+balsam
Dusjsåpe (uten parfyme)
Hårolje
Liten hårbørste
Strikk/spenner
Deodorant
Bottom spray (fra skinlove.no, fikk den anbefalt av ei venninne)
Leppepomade
Ansiktsrens+toner (fylt over på små beholdere)
Ansiktskrem
Pads og q-tips
Litt sminke
Linser
Antibac
Tannbørste x2 (tar med til pappaen også)
Tannkrem (reisestørrelse)
Nattbind (var visst dårlig med den størrelsen på sykehuset blei eg fortalt, så kjekt å ha med)

Joggebukse
Ammesingletter fra HM (var gull sist!)
Lang cardigan (til å skjule bleierompa)
Boob ammekjole
Maxi skjørt
Ammegenser
Nattkjole med ammeåpning
Store truser
Ammebh x2 (singlettene fra hm er gode uten bh under også siden de støtter litt og man kan ha ammeinnlegg inni)
Sokker
Tynn morgenkåpe (tar liten plass, ellers hadde eg ikkje gidda tatt den med)

Birckenstock sandaler
Havaianas slippers (til å dusje med)

Til babyen tar eg med:
Omslagsbodyer
Sparkebukser
Pysj
Sokker
Tynn lue
Tynn jakke
Teppe
Svøpeteppe
Gulpeklut
Bilstolen tar pappaen med når han henter kånn.
Har også noen få bleier/våtservietter og stelleunderlag ligge de i stelleveska, kjekt til hjemreisa hvis det blir stopp på veien.

Kommer muligens til å legge klart noen skift hjemme som pappaen kan ta med hvis det blir noen ekstra dager på sjukehuset.

Har eg glømt noko da tru?:-)

Jeg har fått kjøpt meg myke bukser på Cubus i dag til, og pakke i fødebagen:)
Wohoo :p Må nok få tak i noen topper også, men i dag orket jeg ikke å shoppe mere. Sto med kraftige kynnere, og pusta meg igjennom.
Kansje jeg gjør et verp i Haugesund på Fredag :)

Nå er det forresten salg på en del ammeklær på zalando:-) Kjekt å ha med på føden!

Mannen pushet på meg her om dagen faktisk :p om vi ikke skulle begynne å pakke den bagen snart, for nå er det ikke lenge til han kan komme "når som helst" som han så fint sa ;)
Dog; jeg må vaske babyklær og teppe jeg skal ha med først :)

Her ble baggen pakket ferdig i dag :):) naboen vår fekk nå sin lillegutt 4 veke før termin, så eg tenkte det kanskje var på tide å pakke baggen min nå som det bare e 5 uker igjen :) men håper virkelig at lillegutten vår ikke kjem heilt ennå :)

Last edited:
Jeg har bestilt to amme-bh og en ammetopp fra ellos i dag, så er veldig spent på om de passer. Har slitt med å finne riktig str til meg. Vært på 4 butikker,men alt av amme bher er for lite,men på ellos hadde de,og de så veldig gode ut. Skal begynne å pakke bagen i de nærmeste dagene. Må bare få slenge med at bomulls trusene som de selger i 4 pk for 89kr på sparkjøp er helt utrolig gode.
Jeg har kjøpt flere i hipster form og de sitter så godt:-)

Puppefredag hos Babybanden for de som ikke har kjøpt ammeutstyr til bagen enda :-)

Back
Topp