Pølser til middag

Etter min mening er ikke pølser skikkelig middag, så det blir sjelden brukt her. Men skader overhode ikke iblant. :)
Spørs jo litt hva man har til og hvordan man gjør det tenker jeg?

Pølse er jo malt kjøtt av ulik kvalitet stappet i et skinn.
Grillpølser i brød er kjip middag. Gode kjøttpølser med grønnsaker og godt tilbehør, kan fort bli en god middag
 
Spørs jo litt hva man har til og hvordan man gjør det tenker jeg?

Pølse er jo malt kjøtt av ulik kvalitet stappet i et skinn.
Grillpølser i brød er kjip middag. Gode kjøttpølser med grønnsaker og godt tilbehør, kan fort bli en god middag

Må ikke være kjip middag, masse godt tilbehør man kan ha på pølse i brød[emoji6]
 
Må ikke være kjip middag, masse godt tilbehør man kan ha på pølse i brød[emoji6]
Ja, jeg mente "rett frem en grillpølse i brød uten noe" det synes jeg er kjipt og spiser helst ikke.

Får jeg pølsen grillet hjelper det. Og salat og annet tilbehør Både i pølsebrødet og utenfor. Og gjerne litt forskjellige pølser også

Da begynner det å bli bra
 
Spørs jo litt hva man har til og hvordan man gjør det tenker jeg?

Pølse er jo malt kjøtt av ulik kvalitet stappet i et skinn.
Grillpølser i brød er kjip middag. Gode kjøttpølser med grønnsaker og godt tilbehør, kan fort bli en god middag

Jo, det er sant. Så det vil jo komme an på hva som er til. Men type pølse, mills potetstappe og litt grønnsaker er ikke skikkelig middag for meg :p
 
Har pølser til middag innimellom ja. I dag har vi hatt pølselapskaus.
 
Ikke så ofte, men kjøper gjerne kylling/kalkunpølser :)

Tilbehør er som regel pasta eller potetmos
 
Ikke så ofte gitt. Men jeg elsker pølsegrateng da, så noe blir det. Eller pølselapskaus. Men jeg syns nå det er gode og greie middager også.

Kjedelig derimot med pølse i brød. Ikke helt fan der [emoji39]
 
I morgen blir det pllselapskaus :D ellers er pølse og potetstappe en favoritt her. Da stekt kjøttpølse. Pølse i line er også helt greit noen ganger syns jeg :)
 
Her har det hvert mye pølser, jeg har nå blitt så lei at jeg brekker meg av pølser. Men siden småen kun spiser pølser og fiskekaker, har han ofte hatt pølser (nå brekker han seg av det og da). Og siden jeg syntes det er hyggelig at vi alle kan spise det samme innimellom så har vi hatt mer pølser enn jeg syntes er greit... Men ungene har hvert fornøyde da hehe
 
Ca 1 gang i mnd på vinterhalvåret. Stort sett middagspølse med potetmos og grønnsaker til [emoji4] litt mer på sommeren, og da går det i grilling.
 
Eeelsker pølser!! :D Har det kanskje en gang annenhver uke m/ulikt tilbehør /tilberedt på ulike måter.
 
Ca et par ganger i måneden.

Har lompe/brød eller potetstappe som tilbehør. Eller i grønnsakssuppe, i pastaretter, omeletter. (Er ikke noe glad i pølse på pizza)
 
Har vel ikke så ofte pølser. Hvis vi har det er det som regel pølsegrateng. Eller om vi griller! :)
 
Spiser det i blant, kanskje 1 gang i måneden (litt oftere om sommeren). Pølsegrateng, kjøttpølse med potet og gulrot, pølse i brød, pølse med chips. Senest i går spiste vi pølser i lompe og potetsalat. Null dårlig samvittighet for å spise det selv eller gi til barnet mitt. Enkle løsninger er helt innafor med jevne mellomrom og jeg er ikke så himla opptatt av at hver bidige middag hver eneste dag skal være hjemmelaget, sunn og full av grønnsaker. Det blir nok av det også, så av og til er det helt greit med kjappe løsninger og litt halvfabrikat i mine øyner.
 
Back
Topp