Pølser til middag

Det får du ikke i vårt hus. :p Husker at det var så nedtur å komme hjem fra skolen og oppdage at vi skulle ha pølse med potetmos til middag.

Haha ^^ Jeg pleide å lage det til middag hver gang jeg måtte lage middag da jeg var ung ^^
 
Det får du ikke i vårt hus. :p Husker at det var så nedtur å komme hjem fra skolen og oppdage at vi skulle ha pølse med potetmos til middag.


Hos oss var det derimot det som var nå en unge var syk og fikk velge middag...
 
Har gjevnlig pølser til middag- men da gjerne i middagspølse varianten:) ( bruker også gjerne kjøpe den magre varianten av middagspølser:))

Det kan vær vi lager «brent kjærlighet» med hjemmelaget potetatappe hvor vi i tillegg til poteter har i andre rotgrønnaker og erter, skjærer opp pølser i biter og steker sammen med litt bacon og løk.

Pølsegrateng med grov pasta.

Mamma brukte også lage en pølsegrateng med pølse, hodekål og hvit saus, det var også veldig godt.

Tilbehør til begge gratengtypene bruker vi ha poteter, gullerøtter og gjerne brokoli.

«Vanlig» pølse og stappe, men da alltid med hjemmelaget potetastappe med masse andre godsaker av grønnsaker oppi:)

Bruker ofte ha pølse i lapskaus eller «brennsnut» men har da gjerne noe annet kjøtt i tillegg.

Har pølser til potetball

Pølse i brun saus

Det finnes mye god middag man kan lage med pølser:)

En og anen gang hvor det er dårlig tid kan det ende opp med pølse i brød/lompe men da må vi ha litt tilbehør til som potetsalat,løk,agurksalat etc for at det skal bli litt mer spennende :)
 
Tenker det er helt greit med pølser til middag en gang i blant. Vi hadde ofte kjøttpølse og potetmos da mamma hadde dårlig tid. Med det sagt er jeg lite fan av pølser selv, så vi har det svært sjelden.
 
Back
Topp