Pålegg

Der var greit å ha hund i den alderen der.... Når måltider for folk vsr over visste hun hvilke deler av bordet det vsr størst sjanse å finne noe.... Vi hadde ikke smuler og matrester på gulvet i den tiden..... Det var merkbar overgang da hun desverre måtte avlives, gamla.
 
Der var greit å ha hund i den alderen der.... Når måltider for folk vsr over visste hun hvilke deler av bordet det vsr størst sjanse å finne noe.... Vi hadde ikke smuler og matrester på gulvet i den tiden..... Det var merkbar overgang da hun desverre måtte avlives, gamla.

vi har hund som tar forvask, hvor vi glemmer å be ham legge seg sitter han stort sett med åpen munn under minsten og fanger opp det som triller ned :p
 
vi har hund som tar forvask, hvor vi glemmer å be ham legge seg sitter han stort sett med åpen munn under minsten og fanger opp det som triller ned :p
Vår var henvist til teppet sitt et annet sted i stua når vi spiste.
Litt vesentlig at vi måtte rekke å plukke opp f. Eks pølse før hun fikk tak i det.

Hun rappet ei pølse som falt ned den helga vi overtok henne. Hektisk situasjon (huket omplassert fra svigerfar til oss, da jeg var nygravid med nr 2.)jeg fikk kvalmefritak for å lufte henne noen dager. Man trengte til tillegg til pose også tørkerull. Og så spylte vi godt med hageslangen utenfor huset.

Den magen tålte ikke pølse nei.
 
Ja, ikke sant, for det virker så "lite" med morsmelk til en som nærmer seg året, selvom den er næringsrik. Men da skal jeg virkelig ikke undervurdere et sånt måltid:joyful:

Hahahh, det bildet du la ved her er som å se en kopi av ho her hjemme: samme smekke, samme stol og samme rot:laughing002Det var en periode hun bare reiv av seg smekka men i dag fikk den faktisk sitte på så da fikk den for en gangs skyld gjøre nytten sin;)
Det var gode tips med tilvenning av skje og spising selv. Tror jeg også må lære meg kunsten å la henne få holde på, uten å blande meg for mye inn. Det er så fristende å hjelpe til, når jeg ser hun strever. Så da går det fort over i at jeg bare mater henne med skje enn at hun får prøvd seg så mye som hun burde få:rolleyes:Og nå som hun lar smekken sitte på så er det hvertfall ingen grunn til å ikke la henne få utfolde seg:DOg ja, grising er veldig gøy:laughing001Ofte mere mat alle andre steder enn i munnen:joyful:

Haha, ja, det er bare å la de holde på. Selv om det ikke ser ut etterpå :hilarious: verste var første gang han fikk spise litt tjukk tomatsuppe selv, da måtte både stol og unge inn i dusjen, ref: håret fullt av suppe :laughing001
Vi kunne nok prøvd tidligere enn året med bestikk her, men jeg tenkte rett og slett ikke på det. Og i startet bare lekte og gnagde han på bestikket i stedet for å spise noe som helst :rolleyes:
Men PLUTSELIG en dag spiser de uten å grise sånne sinnsyke mengder. Husker ikke akkurat når det skjedde her, men det er hvertfall ikke like mye gris her nå som han snart er 2.
 
Haha, ja, det er bare å la de holde på. Selv om det ikke ser ut etterpå :hilarious: verste var første gang han fikk spise litt tjukk tomatsuppe selv, da måtte både stol og unge inn i dusjen, ref: håret fullt av suppe :laughing001
Vi kunne nok prøvd tidligere enn året med bestikk her, men jeg tenkte rett og slett ikke på det. Og i startet bare lekte og gnagde han på bestikket i stedet for å spise noe som helst :rolleyes:
Men PLUTSELIG en dag spiser de uten å grise sånne sinnsyke mengder. Husker ikke akkurat når det skjedde her, men det er hvertfall ikke like mye gris her nå som han snart er 2.

Hahah, herlig da:love7Det skal være litt gris og søl med disse små, og som de andre her ovenfor skriver så er det veldig kjekt med hund i sånne tiderxsmile9:Heartred:joyful:Da får man opp det verst skittet og hunden er fornøyd: vinn-vinn situasjon:D

Har en liten vei å gå enda såg jeg ved matbordet i sta. Hun fikk skjeen i hånda, men den ble fort byttet ut med kun fingrene:laughing002 Skal hvertfall tilby henne skjeen oftere nå sånn at hun får prøvd seg enda mer hyppig og etterhvert nailer bestikk-kunsten hun også:joyful:
 
Hahah, herlig da:love7Det skal være litt gris og søl med disse små, og som de andre her ovenfor skriver så er det veldig kjekt med hund i sånne tiderxsmile9:Heartred:joyful:Da får man opp det verst skittet og hunden er fornøyd: vinn-vinn situasjon:D

Har en liten vei å gå enda såg jeg ved matbordet i sta. Hun fikk skjeen i hånda, men den ble fort byttet ut med kun fingrene:laughing002 Skal hvertfall tilby henne skjeen oftere nå sånn at hun får prøvd seg enda mer hyppig og etterhvert nailer bestikk-kunsten hun også:joyful:

Ja, jeg jubler hver gang vi får en hund på besøk :hilarious: vi kan ikke ha hund selv, men skulle gjerne ha hatt det i verste grisetida. Til gjengjeld ble store deler av måltidet alltid spist her da gutten likte å opptre som hund rett etter måltidet og spiste opp den maten han hadde kastet ned :hilarious: (hadde forholdsvis reint gulv altså :joyful:)
 
Ja, jeg jubler hver gang vi får en hund på besøk :hilarious: vi kan ikke ha hund selv, men skulle gjerne ha hatt det i verste grisetida. Til gjengjeld ble store deler av måltidet alltid spist her da gutten likte å opptre som hund rett etter måltidet og spiste opp den maten han hadde kastet ned :hilarious: (hadde forholdsvis reint gulv altså :joyful:)

hehehe, nå flira jeg godt her, både av den morsomme måten du skrev det på og av selve hendelsen:laughing025Kan se det for meg:love017:love017De er så fine disse små:Heartpink:Heartblue
 
Helios eplemos. Inneholder kun epler. Finnes på helsekost, men billigere om du finner det på en stor meny. Finnes eple og mango også.
Eller bruke en kniv og skrape ut avokado, det funker også fint med banan. Egg/eggerøre. Skkinkeost og baconost er også fint. Vanlig gulost.
Fra 9 mnd tåler de jo litt mer salt da, så jeg har gitt vanlig leverpostei, kaviar og makrell i tomat hvertfall fra 10 mnd. Men jeg må si at jeg synes prim er litt kamuflert godteripålegg for småbarn og kjøper ikke det selv, men han det får når han skal skjemmes bort litt hos mormor ;)
Skal sjekke ut Helios - takk for tips :)
Du kan gi helt vanlig pålegg. Frukt, egg, brunost, prim, kaviar, makrell i tomat, leverpostei, gulost, smøreost, syltetøy...
De får, som andre har sagt her, i seg så små mengder, at så lenge det ikke er nugatti tre ganger om dagen, går det fint.
Dessuten skal jo hovednæringen fremdeles være morsmelk/mme, så SÅ mye brød går det ikke med. ;)
Begge mine sluttet å amme da de var 10 mnd. Da ville de ikke mer, så begynte ikke med mme heller da. De spiser kun vanlig mat og vokser fint på det :)
 
Hahah, herlig da:love7Det skal være litt gris og søl med disse små, og som de andre her ovenfor skriver så er det veldig kjekt med hund i sånne tiderxsmile9:Heartred:joyful:Da får man opp det verst skittet og hunden er fornøyd: vinn-vinn situasjon:D

Har en liten vei å gå enda såg jeg ved matbordet i sta. Hun fikk skjeen i hånda, men den ble fort byttet ut med kun fingrene:laughing002 Skal hvertfall tilby henne skjeen oftere nå sånn at hun får prøvd seg enda mer hyppig og etterhvert nailer bestikk-kunsten hun også:joyful:
Her har vi måttet kutte ned på fôret til dachsene, merkelig hvordan selene plutselig begynte å bli strammere etter at tulla begynte med brødskiver! Når vi spiser borte er det helt sykt hvor mye brødskive som ligger på gulvet..
 
Back
Topp