Pålegg?

Tigermor

Gift med forumet
August 2018
Hva har dere på brødskiva?

Trenger inspirasjon til «ja-mat» for gravide, begynner å bli lei de tre tingene jeg spiser :p

Er egentlig ikke så glad i brødskive men klarer egg, syltetøy, roastbiff, ost og sjokoladepålegg. [emoji85][emoji23]

Leverpostei og peanøttsmør (ikke i kombinasjon!) har jeg ofte. Ellers er det visst ordentlig godt med hamburgerrygg. Roastbiff dersom helt gjennomstekt. Kokt egg og eggerøre på alt det måtte passe på, blant annet leverpostei og hamburgerrygg.

Egg (kokt eller stekt), skinke, ost, leverpostei, brunost.

Agurk og tomat på det meste xsmile2

(Drømmer om spekemat og salamiiii) :bag: Ein tapasbuffet med masse spekemat, brie, godt brød, aioli :woot:

Stekte noen salamiskiver her om dagen og hadde oppå osteskive i ovnen [emoji85] Craver sånn salami, men finner ikke den kokte i butikkene ☹️

Sjokoladepålegg [emoji28][emoji85]

Ser mange spiser leverpostei. Jeg tør ikke spise det, jeg.
Har lest at for stort inntak frarådes, pluss at leverpostei inneholder vit A som ikke er bra i for store mengder når man er gravid.
Og så var det et eller annet med tungmetaller.

:confused004

Er egentlig ikke så glad i brødskive men klarer egg, syltetøy, roastbiff, ost og sjokoladepålegg. [emoji85][emoji23]
Hva spiser du istedet for brødskive?
Jeg er ganske lei :p

Leverpostei og en god bringebærsylte.

Spiser du roastbiff også som gravid?

Ser mange spiser leverpostei. Jeg tør ikke spise det, jeg.
Har lest at for stort inntak frarådes, pluss at leverpostei inneholder vit A som ikke er bra i for store mengder når man er gravid.
Og så var det et eller annet med tungmetaller.

:confused004
Leverpostei er en bra kilde til jern. Jeg spiser mer leverpostei som gravid enn ellers. Noen få merker man bør holde seg unna.

Hva spiser du istedet for brødskive?
Jeg er ganske lei :p
Jeg spiste nesten aldri brød før jeg ble gravid. Til frokost spiste jeg ofte omelett, og til lunsj salat. Om jeg spiste på kvelden var det gjerne noe grønnsaker.

Har nettopp oppdaget den kokte salamien fra Grilstad, så nå går det stort sett i den. Ikke heeelt som vanlig salami, men slett ikke så verst :)

Egg (kokt eller stekt), skinke, ost, leverpostei, brunost.

Agurk og tomat på det meste xsmile2

(Drømmer om spekemat og salamiiii) :bag: Ein tapasbuffet med masse spekemat, brie, godt brød, aioli :woot:
For noen uker siden så jeg en snap hvor ei lå og spiste salami og spekeskinke under fødselen. Sånn tenkte jeg også å gjøre. :D

Spiser mest leverpostei og Hapå. Litt fløtemysost og jordbærsyltetøy. Ost og skinke hvis jeg har passende brødmat. Savner go' og mager salami. :-/ Kommer til å prøve å spise litt makrell i tomat når jeg blir mindre kvalm.

Back
Topp