Pålegg

Gutta mine spiser mye leverpostei, kaviar, norvegia ost, prim, kalkunskinke, salami og servelat, så det er fast inventar i kjøleskapet. Jeg er veldig lite glad i "påleggsmat", så jeg har ingenting jeg må ha :p

MÅ egentlig ha Norvegia, uten den er kjøleskapet tomt uansett hvor mye pålegg vi ellers har. Men det viser seg at vesla ikke tåler melkeprotein, så da må jeg som ammende mamma holde meg unna absolutt alt som inneholder melk :( Bortimot sluttet å spise brød etter det...leverpostei går greit dersom jeg føler for å ta meg ei skive, så da er det det nye "må ha" i vårt kjøleskap.:depressed:
Baah! Så kjedlig...er selv avhengig av både norvegia og melk..tror ikke jeg hadde taklet å skulle klart meg uten :(

Norvegia
Tubeost
Leverpostei
Salami eller skinke
Jordbærsyltetøy
Prim
Kaviar

Norvegia, leverpostei, smør, skinke, kaviar, majones, smøreost, brunost, avokado. Og litt andre forskjellige pålegg som blir byttet ut i ny og ne:)

Gulost, kalkunskinke of fårepølse til meg. Leverpostei og vossafår/salami til frøkna. Så må vi selvfølgelig ha makrell i tomat til oss begge. Jeg spiser ikke svin og frøkna lever melkefritt så lite vi spiser av det samme pålegget.

Pleier spise avokado, tahini eller ajvar på knekkebrød, men er ikke noe "påleggsmenneske" egentlig :-)

Baah! Så kjedlig...er selv avhengig av både norvegia og melk..tror ikke jeg hadde taklet å skulle klart meg uten :(
Var forferdelig de første par ukene, men blitt vant med det faktisk! Men er heldigvis bare en begrenset periode, så snart jeg ikke ammer lenger skal jeg hive meg over norvegiaen igjen :p

Mannen må ha løkrull og fårepølse.
Jeg må ha kokt skinke og salami.
Guttungen må ha leverpostei og makrell i tomat
Vi må alle ha gulost.

;)

Var forferdelig de første par ukene, men blitt vant med det faktisk! Men er heldigvis bare en begrenset periode, så snart jeg ikke ammer lenger skal jeg hive meg over norvegiaen igjen :p
Da hadde jeg kommet til å kjøpt meg en stor Norvegia å goblet på :p ;)

Løvtynn skinke, skinkeost, leverpostei og norvegia.

Familieskinke, norvegia, kaviar, salami, leverpostei, majones.

Vi har vel alltid Norvegia og leverpostei. Stort sett noe kjøttpålegg i tillegg, og gjerne taffelost (som er bare min:-D). Og så har vi alltid nugatti eller hapå..

Vi MÅ ha til enhver tid: en eller annen gulost, skinkeost på tube, leverpostei og kaviar.
Vi kjøper hver uke, men bryr oss ikke om det går tomt før neste handlerunde: Makrell i tomat, sardiner i olje, rekesalat, skinke.

Vi er 4 i familien med ganske forskjellig smak i pålegg. :)

Back
Topp