Pålegg til de små..

gura

Forelsket i forumet
Hvordan pålegg får de små på skiva si?
Skal jo helst ikke være for mye salt og sukker.
Trenger litt tips og inspirasjon

Her har han fått leverpostei, tynt lag med bringebærsyltetøy og så litt stabburs laks eller hva den heter (kokt mosa laks), men synes jeg synes den smakte litt salt, så blir nok ikke så ofte han får det.

Var egentlig ute etter sitron laks (eller noe i den retning. fantes på butikken for 3-4 år siden)
 
Her gir vi makrell i tomat, leverpostei, skinke, laksepålegg, fruktmos, avokado også bruker vi mye eggerøre :) Så begynner vi med litt oster om en månedstid :)
 
Kaviar, prim, kyllingskinke, kokt skinke, smør, leverpostei
 
Leverpostei, frukt/grønnsaksmos, makrell i tomat, kaviar, bløtkokt eggeplomme, avokado.. :)
 
Ååå, skulle fått begynt med å gi skiver vi også, men synes det er så skummelt, livredd flr at hun skal sette biter i halsen :nailbiting:
 
Ååå, skulle fått begynt med å gi skiver vi også, men synes det er så skummelt, livredd flr at hun skal sette biter i halsen :nailbiting:
Så lenge hun sitter godt oppreist i stol så går det nok bra. Vi prøvde tidlig, men hun bare brekte seg. Prøvde igjen for et par uker siden (7,5 mnd) og da var det null problem. Har "øvd" med sånne skumpinner i mellomtiden da, de er fine for de smelter omtrent i munnen, samtidig som hun fikk øve seg på tyggebevegelsene.
 
Så lenge hun sitter godt oppreist i stol så går det nok bra. Vi prøvde tidlig, men hun bare brekte seg. Prøvde igjen for et par uker siden (7,5 mnd) og da var det null problem. Har "øvd" med sånne skumpinner i mellomtiden da, de er fine for de smelter omtrent i munnen, samtidig som hun fikk øve seg på tyggebevegelsene.

Hun har spist de skumpinnene en stund, og de små riskakene fra Hipp.. Er jo bare å hoppe i det, hun sitter godt i stokkestolen med bøyle og seterygg. Hun blir 8 mnd i morgen så er jo på tide...

Men, gir man biter med pålegg eller en halv skive? Med eller uten skorper?
 
Her var det mange forslag. Tusen takk, da kan vi jo variere litt mere slik at det ikke bare blir det samme hele tiden. :)

Her gir eg små brødbiter uten skorpe foreløpig slik vi gjorde med søstra. Lillebror er litt over 7 mnder.
 
Hun har spist de skumpinnene en stund, og de små riskakene fra Hipp.. Er jo bare å hoppe i det, hun sitter godt i stokkestolen med bøyle og seterygg. Hun blir 8 mnd i morgen så er jo på tide...

Men, gir man biter med pålegg eller en halv skive? Med eller uten skorper?

De første gangene vi gav brød hadde vi bare smør og skjærte i små biter for og se at det gikk greit :)
 
Smørost, brunost, litt syltetøy
 
Kaviar, leverpostei, fruktmos og makrell i tomat har vi prøvd. Prøvde med skive for 1 mnd siden, da brakk hun seg og kastet opp. Startet igjen for en uke siden, veldig små biter og det går fint :)
 
Gir du brunost og syltetøy ? ;)
Ikke no galt i det alså, bare overrasket over at du gjør det alt nå ;)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Får det av og til men ytterst sjeldent, ikke ukesvis engang. Tenkte du på sukkeret?

Min er jo 9 1/2 måned om noen dager. Ikke at det "rettferdiggjør" masse sukker. Men er jo ganske mye sukker i alle disse fruktmosene å

Går mest i smørost eller leverpostei når han først spiser brødskive.
 
Da har vi omsider kommet i gang med brødspising (evt kasting ned på gulvet til hunden :p) har prøvd med leverpostei og makrell i tomat, leverpostei funka best xsmile8 får utvide påleggsvariasjonen litt fremover.

Vi måtte bare hoppe i det og prøve siden hun så og si nekter å mates med skje om dagen, spise selv er mye bedre:cheers
 
Får det av og til men ytterst sjeldent, ikke ukesvis engang. Tenkte du på sukkeret?

Min er jo 9 1/2 måned om noen dager. Ikke at det "rettferdiggjør" masse sukker. Men er jo ganske mye sukker i alle disse fruktmosene å

Går mest i smørost eller leverpostei når han først spiser brødskive.
Er det mye sukker i fruktmosene ? Er vel ikke sukker på samme måte ?


Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Gir dere en hel skive eller små biter av gangen? Jeg har en ukes tid gitt små biter. Gleder meg til jeg kan gi en skive som han kan spise på selv.
 
Back
Topp