Påkledningshjelp

Augustinaen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Er det noe som går igjen blant de fleste foreldre er det nettopp hvor mye eller hvor lite klær skal babyen ha på seg?

Her kan vi oppdatere hvor mange grader det var den aktuelle dagen, hva babyen hadde på seg og om det var for mye, for lite eller passelig.

Igår var vi på trilletur. 5 grader.
Babyen hadde på ullstrømpebukse, ullbody, tjukke sokker, strikkejakke, votter og lue. Over hadde han tynn dyne og ett pledd.

Dette var helt passelig, babyen nekter å ha dyne eller teppe over armene og blir derfor kald på overkropp og hender. Hadde han hatt dyne over der også hadde jeg droppet strikkakakken og vottene.

Temperaturen steg under turen, ta tok jeg av pleddet og tjukkesokkene.

5-6 grader, regnskurer og endel vind, så var litt kaldere mtp effektive kuldegrader. Lille hadde på seg en relativt tynn lillelam heldress, krinkelull-lue og ullsokker. Testa ut den nyinnkjøpte eloide details vognposen (vinterpose), og det var akkurat passelig i det gufsne høstværet vi hadde her idag. Hadde jeg brukt easygrow lite posen eller dyne måtte han ha hatt mer på seg tenker jeg.

8 grader, easygrow Grandma helårspose, ull undertøy, lue, tynne votter og ull jakke. Helt perfekt temperatur

8 grader og vindstille her i dag.

Bruker å kle han i et lag mindre enn hva jeg har på selv. Det er som oftest mer enn nok. Bruker kun dyne i vogna enda.

I dag ble det dermed tynn ulldress og tynn lue i ull utenpå det han hadde på inne (body, sokker og joggebukse), og dyne over.

I dag var det ca 5 grader da jeg gikk ut. Ullundertøy, tynn ullue og ullsiklesmekke. Jeg har lagt inn dyna i tinkafuposen, så jeg er ganske sikker på at hun er god og varm uansett hva jeg har på a. Tenker å legge lammeskinnet under posen etter hvert som gradestokken kryper litt mer ned også.

Sover alltid ute i vogna. Første lur 4,5 grader: bomullsbody og strømebukse innerst (tåler ikke ull rett på kroppen), tynn ulldress utenpå (tynn som en body), ulllue og votter med bambus inni. Voksipose.

Andre lur, 8 grader: samme som første men uten ulldressen.

Varm og god begge ganger, sov 3 og 2 timer :)

Back
Topp