Påkledning på stranda?

m og mj

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Satt å diskuterte dette med min niese tidligere I dag, å lurer på hva dere mener om dette.

Hva er ok påkledning på stranda for de på 0-4 år?
Er det greit at de går nakne (kliss naken, uten en tråd) eller burde de ha på deg noe og mener du at det er forskjell på gutter og jenter?

Hadde ikke latt mitt barn gått naken på stranda. Vi skifter på stranda, men det er det hele. Her har vi badebukse, hadde jeg hatt jente hadde hun nok hatt på badetruse eller badedrakt. synes bikini ser så fælt ut på små barn :p

Hadde ikke latt mitt barn gått naken på stranda. Vi skifter på stranda, men det er det hele. Her har vi badebukse, hadde jeg hatt jente hadde hun nok hatt på badetruse eller badedrakt. synes bikini ser så fælt ut på små barn :p

Helt enig!

Guttungen har badebleie med badebukse utenpå eller uv drakt

Jeg stilte spørsmålet først bare.

Her er nå min mening.
Jeg mener at man skal ha på seg bleie, eller badebleie fra man er 0 år og etter hvert ta på badebukse eller badedrakt.
Å gå naken på stranda er ikke ok lengre for meg ikke slik dagens samfunn er. Da jeg var liten var det andre normer føles det som, er 34 år siden jeg kom til verden:)

Spørs litt på kor ein er.

Her er ein liten plass med berre andre kjente på stranda, og ofte er vi aleine. Så då tenkjer eg at det er ok å gå litt naken. Er vi på større plass eller i syden er det minimum badebukse/bikini.

Han får lov å lufte seg litt:P stort sett badebleie, men er ikke krise for meg om han går litt uten. Men ingen bilder på nett der han er verken helt naken eller halvnaken.

Jeg synes det er helt greit at små barn går nakne, men synes godt de kan ha på badebleie hvis de ikke har kontroll på avføring og urin. Dette pga hygiene:-). Her får barna mine velge selv. 6 åringen har alltid bikini/badedrakt og 2 åringen vil gjerne ha på sjørøverbadebuksa si:). Jeg bor på en ganske liten plass og her er det like vanlig med badeklær som uten. Det er ikke badestrender her da, kun små badevann rundt omkring.

Jeg torde ikke skrive det at bikini ikke er noe for små barn. Godt det er flere som er enige med meg der.
Å skifte er helt ok:) :) :)

Jeg har på en badebleie :) ikke så kjekt om det kommer bæsj i strandkanten :p !!! (Må sies at vi ikke har fått brukt bleia ÉN gang i sommer :p !! Pga det ikke var strandvær i ferien)

Ellers har vi en uvdrakt, vi har veldig lys og sart hud i fam. Jeg blir solbrent bare jeg ser på sola omtrent :)

*må presisere at det er snakk om toåringen her altså, ikke meg selv som går i bleie:hilarious:

Jentungen går naken, hun er 3. Men nå har vi en strand i Oslofjorden tilknyttet min mormors hage uten innsyn. Hadde vi vært på offentlig strand hadde ho brukt bikini truse.

Jeg lar ikke jenta mi på 4 år gå naken. Enten har hun badetruse, badedrakt eller bikini. Jeg opplevde en gang å være vitne til at en mann satt langt oppe på stranden og filmet barna som badet i strandkanten. Veldig ekkelt da det ble oppdaget, og han forsvant fort da vi prøvde å snakke med han. Etter det har jeg blitt veldig nøye på dette med nakenhet - man vet aldri hvem som tar snikbilder/videoer av barna og hva dette blir brukt til etterpå! Skrekk og gru!

Uv-drakt :) da slipper vi å smøre med solkrem hele tiden og de slipper å bli solbrente (lillegutt har veldig lys hud og blir solbrent selv med faktor 50) og i tillegg er de påkledd :)

Badedrakt til jentungen, kommer ikke til og gi min jente bikini iallefall på endel år enda. Syns ikke det er noe pent med små jenter med bikini. blir vel uv drakt på han i magen det første/andre året före det blir badebukse

Back
Topp