Påkledning...igjen!

De har også lett for å bruke regntøy i bhg her.. men som jeg skrev lenger opp, så bruker de stort sett regnbukse utenpå dressen hvis det er våt snø (noe som vi ikke har fått enda):p er vel forskjellig fra barn til barn om det blir kaldt eller ikke med bare mellomplagg og regntøy kansje?

★mobben til brodær'n★
jo, det er det sikkert. Men de aller minste sitter jo endel stille, så da blir det iallfall kaldt i rumpa med bare regnbukse :p Regnbukse utpå dress gjør jo ingenting da, for da har de jo noe varmt under iallfall ;)

jo, det er det sikkert. Men de aller minste sitter jo endel stille, så da blir det iallfall kaldt i rumpa med bare regnbukse :p Regnbukse utpå dress gjør jo ingenting da, for da har de jo noe varmt under iallfall ;)

Ja, tenker som deg;)
heller litt for mye klær enn for lite:P jeg er så frysen, så et livredd for å fryse eller at barna skal fryse:P

Jeg tror også at å sitte i snø lenge med bare litt ekstra klær og regntøy kan være kaldt for lille stumpen.. men så føler jeg også at barnehagen har mye bedre erfaring enn meg når det kommer til påkledning:P

★mobben til brodær'n★

Ja, tenker som deg;)
heller litt for mye klær enn for lite:p jeg er så frysen, så et livredd for å fryse eller at barna skal fryse:p

Jeg tror også at å sitte i snø lenge med bare litt ekstra klær og regntøy kan være kaldt for lille stumpen.. men så føler jeg også at barnehagen har mye bedre erfaring enn meg når det kommer til påkledning:p

★mobben til brodær'n★
tror jeg må bli flinkere til å stole på bhg altså! :P ;)

Jeg bruker IKKE regntøy når det er så kaldt....

Jeg bruker IKKE regntøy når det er så kaldt....
jeg har rett og slett tatt regntøyet med hjem, så kan de ikke ha det på henne! Ser noen barn har tykt foret regntøy, men nå er det så isete ute at det er jo livsfarlig for de små å skli rundt på det :eek:

jeg har rett og slett tatt regntøyet med hjem, så kan de ikke ha det på henne! Ser noen barn har tykt foret regntøy, men nå er det så isete ute at det er jo livsfarlig for de små å skli rundt på det :eek:
Livsfarlig ja, men gummi er så kaldt og :o
Barnehagen er kjappe med å ta gummibukse utenpå dressen. Men nå er det ikke noe stort problem med T da, for vi har kuttet ut gummibukse til han og kjøpt Helly Hansen Hellytec-bukse istedet. I grunn kan de bare bruke ekstra ull og den buksen på han når det er vått, istedet tar de parkdress OG den buksen :p

Jeg stoler IKKE blindt på barnehagen når det gjelder bekledning, desverre. Må legge ganske store føringer ofte, da det kræsjer helt med hvor varm eldstemann er. Noe det VET, men likevel hender det ofte at han har ekstreme mengder klær på seg og er gjennomsvett for så å bli kald og forkjøla!

Jeg stoler IKKE blindt på barnehagen når det gjelder bekledning, desverre. Må legge ganske store føringer ofte, da det kræsjer helt med hvor varm eldstemann er. Noe det VET, men likevel hender det ofte at han har ekstreme mengder klær på seg og er gjennomsvett for så å bli kald og forkjøla!

Ja er noe helt annet når barnet er varmt av seg:confused: mamma stresset av og til med barnehagen med akkurat det samme på den ene søsteren min.. hun har atopisk eksem og blir i tillegg fort svett.. noe som førte til sår og blemmer:(

Heldigvis har jeg ikke det problemet med at ungene blir fort varme;):) eneste gangene de har blitt svett er hvis dem har brukt ull når de er inne:eek: skjønner ikke det!?

★mobben til brodær'n★

Ja er noe helt annet når barnet er varmt av seg:confused: mamma stresset av og til med barnehagen med akkurat det samme på den ene søsteren min.. hun har atopisk eksem og blir i tillegg fort svett.. noe som førte til sår og blemmer:(

Heldigvis har jeg ikke det problemet med at ungene blir fort varme;):) eneste gangene de har blitt svett er hvis dem har brukt ull når de er inne:eek: skjønner ikke det!?

★mobben til brodær'n★
Men selvom de svetter så er det ikke behagelig med for mye eller for stive klær da =)
Ikke alle har god erfaring med ullbruk, tror ungene er ganske forskjellige slik =)
T må ha helt tynn ull/ silke inne om det er ganske varmt.

Men selvom de svetter så er det ikke behagelig med for mye eller for stive klær da =)
Ikke alle har god erfaring med ullbruk, tror ungene er ganske forskjellige slik =)
T må ha helt tynn ull/ silke inne om det er ganske varmt.

Nei er nok ikke behagelig med massr stive klær.. men viktigste er jo at de ikke fryser ellet blir for varme :) jeg kan ikke huske jeg har opplevd at noen av jentene har vært for varm eller kald når de kommer fra barnehagen:) og de er flinke til å spørre om jentene har virket varm/kald om dem har vært litt usikker :)

Ja er nok stor forskjell på barn til barn når det kommer til ull o.l ;):) Liana blir fort kald på føttene, så der kan hun fint ha på ull :)

★mobben til brodær'n★

Nei er nok ikke behagelig med massr stive klær.. men viktigste er jo at de ikke fryser ellet blir for varme :) jeg kan ikke huske jeg har opplevd at noen av jentene har vært for varm eller kald når de kommer fra barnehagen:) og de er flinke til å spørre om jentene har virket varm/kald om dem har vært litt usikker :)

Ja er nok stor forskjell på barn til barn når det kommer til ull o.l ;):) Liana blir fort kald på føttene, så der kan hun fint ha på ull :)

★mobben til brodær'n★
Ja barn er kjempeforskjellige, viktig å tenke på det :D
Ser ut som vi har fått to som er supervarme. Men ull fungerer supert, bare det ikke er for tykt…
Barnehagen er egentlig veldig flink altså, men slike ting gjør meg litt oppgitt, når han er "kjent" for å være veldig varm. Det kan virke som at det svikter når det er vikarer til stede da, og jeg forstår at påkledning er vanskelig. Men jeg har gitt beskjed om at han klarer å si fra om han fryser, men ikke så godt om han er for varm :p

Er jo akkurat det som er. Personalet er kanskje godt erfarent med hvordan barn skal bekledes i ulike temperaturer, men det er jo oss foreldre som kjenner barna våre best! ;) Synes det er greit jeg også å gi beskjeder som at "ja, hun kan ha to lag ull og parkdress, hun MÅ ikke ha vinterdressen selv om det er 0 grader"! Virker litt som om de sitter fast i et spor hvor man ikke kan bruke tynn skalldress når det er kaldt, og man MÅ ha regntøy når det er vått :P

Ser ut som vi har fått to som er supervarme. Men ull fungerer supert, bare det ikke er for tykt…
Barnehagen er egentlig veldig flink altså, men slike ting gjør meg litt oppgitt, når han er "kjent" for å være veldig varm. Det kan virke som at det svikter når det er vikarer til stede da, og jeg forstår at påkledning er vanskelig. Men jeg har gitt beskjed om at han klarer å si fra om han fryser, men ikke så godt om han er for varm :p
MEN! Jeg har ment å høre med deg lenge, hva tenker du om dette med strømpebukser? Hermine er altfor varm til å gå med to lag klær inne (som jeg ser mange av barna/alle barna gjør i bhg nå). Så hun må enten ha bukse eller longs/strømpis på seg. Og jeg vil jo sågjerne bruke de fine sparkebuksene vi har i bambus og ull til hverdags ;) :p Tror du det går greit at hun har bare bambusbukse under ulltøy og utedress? Eller bør de ha longs?

MEN! Jeg har ment å høre med deg lenge, hva tenker du om dette med strømpebukser? Hermine er altfor varm til å gå med to lag klær inne (som jeg ser mange av barna/alle barna gjør i bhg nå). Så hun må enten ha bukse eller longs/strømpis på seg. Og jeg vil jo sågjerne bruke de fine sparkebuksene vi har i bambus og ull til hverdags ;) :p Tror du det går greit at hun har bare bambusbukse under ulltøy og utedress? Eller bør de ha longs?
Bukse er vel supert? :D
Jeg ville nok gjort det slik. Greit for dem å slippe skifting også?
T går egentlig med longs inne, men det blir så fort slitt den ulla… Så han må nesten bruke joggebukser fremover, og skifte til longs…!

Men om dem vet dette, så burde de som jobber der fast evt legge frem det han skal ha på ute, sånn at vikarer ikke kler på han for mye.. får håpe det ikke skjer for ofte da;) som du sier, så er han stor og klarer nok å si ifra om han fryser ;):)

★mobben til brodær'n★

Tror ikke du MÅ ha strømpebukse e.l under heller... for her så tar dem jo av selve buksa når barna skal ut, og lar dem ha på strømpebukse under mellomplagga ;) så må jo være det samme om dem bruker det eller bukse:)

★mobben til brodær'n★

Her har det regna en del så da har det blitt fleece under regndressen, her er det og + grader så er vanskelig og kle på om dagen..

Tror ikke du MÅ ha strømpebukse e.l under heller... for her så tar dem jo av selve buksa når barna skal ut, og lar dem ha på strømpebukse under mellomplagga ;) så må jo være det samme om dem bruker det eller bukse:)

★mobben til brodær'n★
Ja, er det jeg også tenker, at det kan vel umulig spille noen rolle om de har joggebukse eller strømpebukse under uteklærne ;)

Bukse er vel supert? :D
Jeg ville nok gjort det slik. Greit for dem å slippe skifting også?
T går egentlig med longs inne, men det blir så fort slitt den ulla… Så han må nesten bruke joggebukser fremover, og skifte til longs…!
Ja, merker veldig godt det der med slitasje på ulla! TRE longser har allerede raknet :eek: begynner å mistenke at Reflex sitt ulltøy er av dårlig kvalitet, for er kun det som rakner :confused:

Back
Topp