Påkledning...igjen!

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
Hva skal vi ha på disse små nå når været skifter så mye?

Det er helt greit når det er minusgrader, da kjører vi vinterdress og mellomlag av ulike tykkelser.

MEN idag er det +3 grader og våt snø. Så tenker hun må ha høst/vårdressen for den tåler så mye vann. Men hva skal man ha under? Hva har dere under?
Vi har strikkadresser i alle tykkelser, tynn janusulldress, fleecedress og tykktykk merino ullfleecedress! Hva ville dere valgt? Tenker at hun kanskje bør ha to mellomlag under den dressen nå???

:confused:

Kommer an på om det er vindstille og sol, eller om det blåser.Varierer mellom fleece og ull under da jeg, hun blir veldig fort varm:-)

Nå vet jeg ikke helt om vår/høst dressen er litt foret?

Jeg syns det er så vanskelig selv.. men i barnehagen har dem brukt enten ullklær som mellomplagg i regndressen til Liana, eller så har dem brukt vinterdressen (som er tynt foret) med regnbukse utenpå.. kansje noe fleece inni.. samme gjør dem med Emira.. og begge jentene har vært gode og varme uansett hvordan dem har blitt kledd der:P:)

Nå vet jeg ikke helt om vår/høst dressen er litt foret?

Jeg syns det er så vanskelig selv.. men i barnehagen har dem brukt enten ullklær som mellomplagg i regndressen til Liana, eller så har dem brukt vinterdressen (som er tynt foret) med regnbukse utenpå.. kansje noe fleece inni.. samme gjør dem med Emira.. og begge jentene har vært gode og varme uansett hvordan dem har blitt kledd der:p:)
vi har ikke prøvd regnbukse utpå vinterdress i grunnen...tenker hun ville blitt så stappa da at hun ikke klarer å røre på seg :eek: :P ;)
Men vinterdressen hennes tåler ikke så mye vann, så den blir nok fort våt i mildvær! Høst/vårdressen er ikke noe særlig foret nei, den er tolags men ikke noen "stopping" ;)

Kommer an på om det er vindstille og sol, eller om det blåser.Varierer mellom fleece og ull under da jeg, hun blir veldig fort varm:)
Sol har vi nesten ikke lengre :P Går mot mørketid her nå ;)
Bruker dere kun vinterdressen?

Sol har vi nesten ikke lengre :p Går mot mørketid her nå ;)
Bruker dere kun vinterdressen?

Blitt oftere den ja, eller så blir det parkdressen med ull eller fleece:-)

vi har ikke prøvd regnbukse utpå vinterdress i grunnen...tenker hun ville blitt så stappa da at hun ikke klarer å røre på seg :eek: :P ;)
Men vinterdressen hennes tåler ikke så mye vann, så den blir nok fort våt i mildvær! Høst/vårdressen er ikke noe særlig foret nei, den er tolags men ikke noen "stopping" ;)

Haha nei det kan jo fort hemme bevegeligheten dems.. men regnbukse til Liana er litt stor, så går greit for hun..men hun klarer ikke å gå med vinterskoa:P så hu krabber rundt istedenfor..

Hvis det er mildt og vått, så hadde jeg kansje tatt vårdressen og hatt på ull inni.. viktigste er vel at dem er godt kledd på underkroppen, siden dem sitter så mye på bakken :)

Her har Emmeth på seg body, strømpebukse,Lille Lam ulldress også regnbukse utapå, men han er veldig varm av seg. Og selvsagt regnvotter, ulltøfler,ullsokker og lue på i tillegg:) Det er om det er vindstille, om det blåser har han og en tynn jakke på seg! Synes påkledning er vanskelig selv når det gjelder +grader!

I slikt vær har vi på to lag ull og parkdress :D

Vi har ikke sånt vær enda,men tror det blir tynn ull+tykk ull og så vår/høstdress når den tid kommer. Nå har hun kun tynn ull eller bomull og en tynn fleecedress under utedressen,men hun er varm av seg!(og det er rundt 10-12 grader her)
I bhg tar de ofte regnbukse utenpå dressen om det er mye fukt.Går fint med bevegelse,men jeg syns det ser litt "stappa" ut:-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

I går ettermiddag hadde hun på seg ullundertøy, strikkagenser + ullfleecedress og parkdressen utpå der igjen. Da var det +1 grad og våt snø. Idag regner det og er +3 grader. Vi kjører samme stil idag, men med strikkabukse under ullfleecedressen i stedet for genseren, så får vi se hvordan ståa er når hun kommer inn! :P
Idag får vi virkelig testa parkdressen da, og hva den er god for. For nå er snøen SØKKVÅT!!! Om hun blir våt gjennom så tenker jeg at hun får ha regnbukse utpå dressen i bhg i morgen, for jeg synes det er altfor kaldt for en sånn litentass å ha bare regntøy på ute i snøen o_O

Ja. Har vi på mer smelter han bort!
Men da er det kanskje ikke så kaldt hos dere? Hermine sitter jo endel stille i snøen, så blir fort kald i rumpa;):p

*Surfer mobilt*

Men da er det kanskje ikke så kaldt hos dere? Hermine sitter jo endel stille i snøen, så blir fort kald i rumpa;):p

*Surfer mobilt*
Jeg svarte utfra hovedinnlegget ditt med 3 plussgrader ;)

Så kaldt dere har det. Her har det vært 11-13 grader i over en uke.

Så kaldt dere har det. Her har det vært 11-13 grader i over en uke.
oioi, det er jo reine skjære sommertemperaturen!!! :eek: :P Lettere å kle på ungene i sånn temp iallfall ;)

Idag er det +2 men sur vind, og snøen er våt...men må nok kjøre to lag ull utpå ullundertøyet, og så parkdress ytterst!

...hva tenker dere forresten om regntøy til disse små ute i våt snø??? Blir de ikke kalde med tynne regnklær, og bare strikkaklær e.l. under når de sitter i våt snø? Barnehagen her er nemlig altfor glade i regnklær :P

...hva tenker dere forresten om regntøy til disse små ute i våt snø??? Blir de ikke kalde med tynne regnklær, og bare strikkaklær e.l. under når de sitter i våt snø? Barnehagen her er nemlig altfor glade i regnklær :P

De har også lett for å bruke regntøy i bhg her.. men som jeg skrev lenger opp, så bruker de stort sett regnbukse utenpå dressen hvis det er våt snø (noe som vi ikke har fått enda):P er vel forskjellig fra barn til barn om det blir kaldt eller ikke med bare mellomplagg og regntøy kansje?

★mobben til brodær'n★

Back
Topp