På vei mot vår største drøm

Heidetermeg

Forelsket i forumet
Juliknøttene 2022
Julibarna2024☀️
Jeg har alltid snakket om hvor mye jeg gleder meg til å få barn. Jeg har i løpet av mitt 31 år lange liv til nå endt opp med en god utdannelse og fantastiske erfaringer og opplevelser her i livet. Likevel har ingenting kunnet måle seg opp med at jeg hele tiden har drømt om familie og barn, selv om jeg på samme tid ikke har stresset mot å nå dette målet. Det var hardt å være singel i 7 år, men det tæret mer på egen selvfølelsen, enn at jeg mistet troen på å en gang oppnå drømmen om å stifte egen familie.
Plutselig en dag falt noen av puslespillbitene på plass, og singeltilværelsen endte med at jeg møtte mannen i mitt liv! Det må sies at han er en god del år eldre enn meg, men når vi etter 6 års bekjentskap endelig fikk øynene opp for hverandre var det full match <3

Vi Begge har de samme drømmene og venter på å flytte inn i en helt ny enebolig. Når vi kjøpte eneboligen for et år siden, så jeg for meg at jeg ville ha en nyfødt liten skatt i armene på overtagelsesdatoen. Jeg lo også av venninnen min som ba oss om å vente med med å prøve til sommeren 2021 slik at hun kunne få nummer 2 samtidig som min nummer 1 - for aldri i livet om det skulle ta så lang tid før vi skulle få barn. Så feil kunne man ta! Vi startet i god tro med å prøve april 2020. Vi var hodestups forelsket den gangen, elsker hverandre enda høyere nå og nyter virkelig hverandre til det fulle, men ikke et eneste tegn på at vi kan bli gravid dukker opp.

Ved samme tid som vi begynner å prøve fikk jeg svært uregelmessige blødninger. Hele livet har jeg hatt regelmessige blødninger, gynekologen sier at jeg har «perfekt» skjede og hintet ved sist undersøkelse at hun var sikker på at jeg kom til å bli gravid den aktuelle periode .. det skjedde ikke..
vi har nå prøvd i over et år, og jeg blir mindre og mindre klok på syklusen min. Jeg blør minst 18 dager i en syklus, og dette tærer i tillegg på hele lysten til å prøve å få barn. Legene mente at jeg kunne ha celleforandring, men dette ble avkreftet.

I dag var vi på vinkveld, noe jeg elsker, men med bare jenter som allerede har 1, 2 og 3 barn, mens jeg selv er barnløs, slet jeg med å holde tårene inne. Når jeg uttrykte at vi hadde vansker, begynte alle(med omsorg og medfølelse) å fortelle om hvordan eggeløsning føles ut for dem, hvordan brystene blir ømme, magen blir oppblåst og hvor vanskelig det var å prøve i 1 syklus osv osv... Jeg slev har ingen kjennetegn på eggeløsning... Jeg ha fått noen positive eggeløsningstester, men kjenner meg aldri igjen i hvordan andre beskriver opplevelse av eggeløsning... Det gir meg så mye fortvilelse... kjenner alle når eggeløsning er? Hvorfor har jeg aldri fått noe tegn på å være gravid? Vet jo at mange spontantaborterer, men hvordan finner man ut av det? Hos meg har det aldri vært noe mistanke, vi får det bare rett og slett ikke til. Hva gjør vi galt??? Hvorfor har jeg så mye blødninger å hver syklus???
Hvorfor klarer vi ikke bli gravide? Hvorfor har ingen av legen svar??
Vi er på pp14 og er så fortvilet... Mannen min nærmer seg snart 45 i år og jeg er så redd for at jeg ikke kan gi han det han drømmer om mest her i livet. synes deg er så vanskelig å ikke ha løsningen eller noe hjelp til å finne de gode svarene... i løpet av de neste ukene skal vi nå få vår første ivf-konsultasjon! Spent på hva dette fører til

Har ikke lest mye av andre dagbøker her inne, men tenker å oppdatere her hvordan hele situasjonen foreløper seg for oss ❤️ Og håper sterkt på at jeg etter hvert kan berette om en spire om ikke alt for lang tid!
 
Skjønner at det må være tøft, glad for å høre at dere får hjelp nå. Krysser fingrene for at spiren snart sitter! Og husk at dette ikke er noen sin feil. Klem❤️
 
Det høres skikkelig tøft ut!! :Heartred

Syns det er rart at legen, evt en gynekolog, ikke har funnet ut hvorfor du blør minst 18 dager i en syklus? Har du gått privat? Føler at man får mye mer hjelp der enn offentlig. Ting går litt fortere og føler de i det private ofte er mer villig til å få fortgang i ting. Men ja, det koster litt mer.

Godt å høre at dere også skal på deres første ivf-konsultasjon snart! Håper da at dere får den hjelpen dere trenger! Masse lykke til!:Heartred
 
Skjønner at det er sårt å være omringet av masse venninner med barn. Noen kjenner eggløsningen sin, andre ikke. Jeg merker det ikke, og har aldri gjort det. Vi er alle forskjellige, og ikke alle merker når egget slipper. Da jeg ble gravid i vår, prøvde jeg å sjekke etter el-slim, men fant det aldri. Graviditeten endte i en MA, og vi prøver igjen. Jeg tenker på hvor ofte man faktisk opplever symptomer på ting og tang. Enten det er stikkinger, prikkinger, murringer, ømme bryster, osv. Symptomene kan være pga mensen, eggløsning, pms, graviditet eller bare noe annet :dance018:happy090 Man kan jo bli helt surrete.


Håper og heier på deg!!

:wav
 
Så tungt dette må være♥️ Enig med KHelg, synes gynekologen din burde funnet ut av noe. Håper virkelig dere får den hjelpen som trengs nå!
 
Huff! Kan bare forestille meg hvor kjipt det må være på sånne vinkvelder. Og særlig når du får sånne type råd - om å kjenne etter når el er. De prøver helt sikkert bare å være snille, men skjønner innmari godt at det føles helt feil for deg og at du blir lei deg.

Krysser fingrene for dere fremover, det kommer helt sikkert til å ende med en liten baby, selv om det nok ikke føles helt realistisk ut nå ❤️ Hold ut litt til ❤️ Gleder meg til å kunne gratulere deg!!
 
Takk for gode ord, dere ❤️
Jeg er heldigvis med godt mot nå!
Har bare vært hos privat gynekolog når jeg har prøvd å finne ut av hva som «feiler» meg. Eneste hun mente kunne være grunnen til at jeg plutselig hadde så unormale blødninger var at jeg muligens kunne ha celleforandringer. Det resulterte i at hun tok svært grundige tester, og tok akkurat denne årsaken veldig seriøst, men når alt på det området viste seg å være bra - ble det bare sagt «da vet vi ikke hva det kan være. Det er bare slik».

Nå nærmer timen seg for første konsultasjon på sykehuset for ivf, så spent på å høre hva resultatene på prøvene vi har tatt blir og hvordan veien videre ser ut!
Håper på det beste og er i bunn og grunn ved godt mot! Flytter i nybygd hus til sommeren så har heldigvis mye annet også å holde på med ved siden av alle tankene rundt denne prosessen
 
Har gynekologen sjekket om du faktisk har eggløsning da?

Lykke til fremover. Er selv på PP16, og det er veldig tøft. Søsken og venner har alle lykkes på 1-3 prøveperiode, med opptil flere barn. Men sånn er livet... Merker veldig at det er ganske ensomt å være i denne situasjonen. Tror det er vanskelig for folk som har fått det til på normal tid å sette seg inn i. Forhåpentligvis blir det verdt det til slutt :dummy:

Kommer til å følge med her fremover, virker som vi ligger ganske likt i løpet. Vi skal også ha forsamtale til IVF om ikke så lenge :)
 
I dag var dagen for første konsultasjon. Vi begge hadde gledet oss til å få litt svar og var veldig spente. Jeg trodde jo det kanskje kunne være noe problem med meg, men legen kunne komme med bare fantastiske tilbakemeldinger på mine prøver. Ingenting galt og alt var i skjønneste orden. Såå merket vi at legen ble litt spakere.... og samboeren min spør «ja, hva med mine prøver da». Og der kom smellen: de fant null sædceller!! NULL.
Jeg var ikke forberedt på den beskjeden i det hele tatt, da vi har tatt en hjemmetest der han fikk beste resultatet... Så nå har legen sagt at det ikke finnes sjanse for å bli gravid naturlig for oss.
Vi har blitt henvist direkte til St Olavs, og håper vi får finne ut om de har mulighet til å hente ut sædceller slik at vi kan gjennomføre ICSI, som tydeligvis er vårt eneste håp for å bli gravide.
Det første kjæresten min sa at han forstod om jeg slå opp med han.. noe jeg selvfølgelig ikke ønsker!

Vi skal flytte i nytt hus i løpet av sommeren som er perfekt tillaget for barnefamilier og har gledet oss så mye, men nå føler jeg meg helt tom innvendig.
Jeg er virkelig helt ødelagt nå.. og har egentlig ikke noen flere ord å skrive..

Håper så sterkt at dette kommer til å løse seg❤️
 
Dette må ha vært en ufattelig tøff beskjed å få. :Heartblue Skikkelig vondt å lese samboeren din sin reaksjon også. Sender dere begge masse gode tanker!!

Har lest om andre par i samme situasjon der de har funnet sædceller ved direkte uttak, eller det plutselig har vært noen sædceller i vanlig prøve, og som dermed har lykkes via ICSI. Heldigvis trengs det bare en eneste en for å lykkes! Heier masse på dere og håper det ordner seg for dere. :Heartred
 
Dette må ha vært en ufattelig tøff beskjed å få. :Heartblue Skikkelig vondt å lese samboeren din sin reaksjon også. Sender dere begge masse gode tanker!!

Har lest om andre par i samme situasjon der de har funnet sædceller ved direkte uttak, eller det plutselig har vært noen sædceller i vanlig prøve, og som dermed har lykkes via ICSI. Heldigvis trengs det bare en eneste en for å lykkes! Heier masse på dere og håper det ordner seg for dere. :Heartred
I dag var dagen for første konsultasjon. Vi begge hadde gledet oss til å få litt svar og var veldig spente. Jeg trodde jo det kanskje kunne være noe problem med meg, men legen kunne komme med bare fantastiske tilbakemeldinger på mine prøver. Ingenting galt og alt var i skjønneste orden. Såå merket vi at legen ble litt spakere.... og samboeren min spør «ja, hva med mine prøver da». Og der kom smellen: de fant null sædceller!! NULL.
Jeg var ikke forberedt på den beskjeden i det hele tatt, da vi har tatt en hjemmetest der han fikk beste resultatet... Så nå har legen sagt at det ikke finnes sjanse for å bli gravid naturlig for oss.
Vi har blitt henvist direkte til St Olavs, og håper vi får finne ut om de har mulighet til å hente ut sædceller slik at vi kan gjennomføre ICSI, som tydeligvis er vårt eneste håp for å bli gravide.
Det første kjæresten min sa at han forstod om jeg slå opp med han.. noe jeg selvfølgelig ikke ønsker!

Vi skal flytte i nytt hus i løpet av sommeren som er perfekt tillaget for barnefamilier og har gledet oss så mye, men nå føler jeg meg helt tom innvendig.
Jeg er virkelig helt ødelagt nå.. og har egentlig ikke noen flere ord å skrive..

Håper så sterkt at dette kommer til å løse seg❤️
I dag var dagen for første konsultasjon. Vi begge hadde gledet oss til å få litt svar og var veldig spente. Jeg trodde jo det kanskje kunne være noe problem med meg, men legen kunne komme med bare fantastiske tilbakemeldinger på mine prøver. Ingenting galt og alt var i skjønneste orden. Såå merket vi at legen ble litt spakere.... og samboeren min spør «ja, hva med mine prøver da». Og der kom smellen: de fant null sædceller!! NULL.
Jeg var ikke forberedt på den beskjeden i det hele tatt, da vi har tatt en hjemmetest der han fikk beste resultatet... Så nå har legen sagt at det ikke finnes sjanse for å bli gravid naturlig for oss.
Vi har blitt henvist direkte til St Olavs, og håper vi får finne ut om de har mulighet til å hente ut sædceller slik at vi kan gjennomføre ICSI, som tydeligvis er vårt eneste håp for å bli gravide.
Det første kjæresten min sa at han forstod om jeg slå opp med han.. noe jeg selvfølgelig ikke ønsker!

Vi skal flytte i nytt hus i løpet av sommeren som er perfekt tillaget for barnefamilier og har gledet oss så mye, men nå føler jeg meg helt tom innvendig.
Jeg er virkelig helt ødelagt nå.. og har egentlig ikke noen flere ord å skrive..
 
Last edited:
Vi er i samme situasjon. Var faktisk en genfeil som gjorde at mannen min også hadde null sædceller. Ingen håp om bedring heller her i gården. Vi har brukt litt tid på å få summa oss. Grått litt og prata mye sammen. Fant ut vi gikk for donor. En mnd igjen til fødselen nå
:) Vi gleder oss like mye begge to.

Åå så spennende med fødsel som nærmer seg! Har fått summa meg selv litt nå, lest masse, og vi har snakket sammen og vært der for hverandre. Vi er klar for å kjempe på og håper det gir resultatet vi ønsker til slutt, enten på den ene måten eller andre ❤️
 
En genfeil hos et vennepar av oss gjorde også at mannen hadde null svømmere. De måtte opererte ut svømmere og har nå to flotte barn ❤️ håper det løser seg for dere. Må være tøffe beskjeder å få ❤️

Ja, har lest masse om alle de gode erfaringene fra par som er i samme situasjon som oss, og hjelper såå mye på å ha et håp for at dette går for oss også ❤️
 
Har gynekologen sjekket om du faktisk har eggløsning da?

Lykke til fremover. Er selv på PP16, og det er veldig tøft. Søsken og venner har alle lykkes på 1-3 prøveperiode, med opptil flere barn. Men sånn er livet... Merker veldig at det er ganske ensomt å være i denne situasjonen. Tror det er vanskelig for folk som har fått det til på normal tid å sette seg inn i. Forhåpentligvis blir det verdt det til slutt :dummy:

Kommer til å følge med her fremover, virker som vi ligger ganske likt i løpet. Vi skal også ha forsamtale til IVF om ikke så lenge :)

Åj, Fikk visst ikke svart deg på denne tidligere..
Ønsker dere alt det beste i tiden som kommer ❤️ Vi er heldige som har et så godt helsesystem som kan hjelpe oss med det meste, selv om det ikke alltid er så lett.

Selv om vi fikk helt sjokk etter vår første samtale med lengen, kjenner vi på ekstremt stor takknemlighet for alt annet som er bra i livet vårt, og er glad for at vi skal ta denne kampen sammen! Etter beskjeden i går var jeg helt knust, og det føltes ut som jeg aldri skulle komme meg igjen, men ut over dagen i dag kjenner jeg meg såå mye sterkere, og tror jeg kommer til å lære mye om meg selv midt i det hele.

Ønsker dere såå mye lykke til i deres prosess! En dag så skjer det ❤️
 
Åå så spennende med fødsel som nærmer seg! Har fått summa meg selv litt nå, lest masse, og vi har snakket sammen og vært der for hverandre. Vi er klar for å kjempe på og håper det gir resultatet vi ønsker til slutt, enten på den ene måten eller andre ❤️
Så godt å høre:Heartred Det går bra til slutt skal du se! Om det ikke ble så lettvint som en hadde håpet. Kanskje må en også tenke litt i "nye" baner. Vi har kommet mye nærmere hverandre i denne prosessen. Nå er vi bare et steinkast fra den store drømmen vår:Heartred
 
Hei igjen ❤️ en stund siden sist her nå.
Etter sjokket fra forrige sykehusbesøk var jeg såå nervøs når vi for noen uker siden skulle inn på nytt for å gjøre en Tese for å finne ut om det finnes håp for å noen gang bli biologiske foreldre. Og heldigvis gikk det veldig bra!! Sykepleierne og legene var kjempebegeistret over vevsprøven og kunne tydelig si at de fant fine svømmere I den ene testikkelen fant de ingenting, men det var vi forberedt på på grunn av en operasjon han hadde når han var liten.
Vi er såå lettet og takknemlige for at det finnes sjanser for oss, og er nå veldig optimistiske og spent på å gå videre med ICSI behandling. Håper på å kunne begynne med sprøyter i neste syklus, og drømmer om å bli gravid til jul <3 er fult klar over at det kan bli vanskelig; men lever heldigvis på litt lykkerus nå når vi er med i «gamet» igjen ☺️
Er det noen som har vært i lignende situasjon og som har utredet mer for hvorfor svømmerne ikke kommer ut? Vet det egentlig ikke spiller noen rolle nå, men mannen lurer veldig og synes det hadde vært greit å finne ut om det finnes noen sjanse for at det kanskje kan fikses?
 
For 1 uke siden fikk jeg satt inn et lite frø
Fikk i tillegg brev i dag med informasjon om at det ble 3 egg på frys. Er så ekstremt takknemlig fra å ha fått denne muligheten, spesielt etter at vi i sommer møtte en pessimistisk lege som var altfor tydelig på at sannsynligheten for at vi fikk muligheten for å bli gravid var ekstremt liten. Så rart å tenke på hvor knust jeg var da.. Og nå sitter jeg her og venter på å få ta test ♥️ Offisiell testdato er først om en uke, men lurer på om jeg skal driste meg til å teste nå i helgen. Er 10 dpo i dag, så muligens er det mulig å få et lite hint i løpet av helgen☺️ Håper den lille spirrevippen klamrer seg fast fremdeles
 
Gratulerer som ruger og med 3 på frys! Det må jo bare bli baby :Heartred


Jeg er så og si likt som deg i prosessen forresten, satt inn 5-dager på tirsdag og har 3 på frys. :p
 
:HeartredÅå så spennende!! Hadde vært så stas om det hadde blitt suksess for oss begge
 
Back
Topp