Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg hadde nok kjøpt den blåe..
Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Jeg er mer opptatt av hva vi lærer våre barn utifra hvilke klær og leker vi velger å gi dem som små og hvilke intetesser vi nærer oppunderJeg synes det er viktig med debatt rundt slikt da, jeg er veldig opptatt av hvilke roller vi gir barna våre ut fra om de er født jente eller gutt![]()
Jeg hadde ikke lest artikkelen jeg, altsåJeg er mer opptatt av hva vi lærer våre barn utifra hvilke klær og leker vi velger å gi dem som små og hvilke intetesser vi nærer oppunderHermine har mye kjønnsnøytrale klær, rett og slett fordi jeg vil poengtere at jenter må ikke gå i rosa. Så har hun endel rosa også, vi får myyyye rosa i gave
Debattering i media syns jeg bare blir tullball, for jenteklærne er rosa og gutteklærne blå uansett hva man trykker på de for slags skrift.
Når foreldre tørr å kle rosa på guttene sine, da blir jeg imponert! Ikke over at de klager på at det ikke står Hjerteknuser på de blå klærne også![]()
![]()
Mannen var fast bestemt på at en slik blå body MÅ vi ha for å understreke poenget!Syns det er nesten litt tragisk at folk kan gå å irritere seg over det der. MÅ dem ha rosa på jente og blå på gutt?? Kan da bruke begge klær på begge deler.. men dem vil vel helst at det skal stå likt på "gutteplagg og jenteplagg"... men folk har virkelig lite å bry seg om, når dem henger seg opp i det der!..
Det finnes jo trange babybukser til både jenter og gutter, som regel stramme/slim-fit jeans til gutter og "stretch" busker til jenter. Så om man ønsker trange klær på babyen finnes det til begge kjønnHar dere forresten prøvd å sammenlikne klær i butikken? En bukse i jenteavdelingen sammenliknet med en fra gutteavdelingen i samme størrelse. "Jente"buksa er som regel mye smalere helt fra babystørrelse. Er det forventet st en jente på 80 cm er smalere enn en gutt på 80 cm? Skal hun vise formene sine mer enn en gutt skal?
Mannen var fast bestemt på at en slik blå body MÅ vi ha for å understreke poenget!![]()
![]()
Poenget mitt at å debattere at dette er kjønnsdiskriminerende blir litt dobbeltmoral. OM man ønsker å forhindre et kjønnsskille så lar man være å stigmatisere etter farge og kler barnet sitt i uansett farge.Er det bare jeg som synes debatten er litt større enn hvilke farger som får hvilken tekst?
Det er jo selvsagt satt på spissen, men ymter en forventning til barna med STORT kjønnsskille...
haha! God plan!Haha ja, kansje jeg skal kjøpe en til Leoh og en til Liana..for å vise at begge kan fint bruke dem:O
Har dere forresten prøvd å sammenlikne klær i butikken? En bukse i jenteavdelingen sammenliknet med en fra gutteavdelingen i samme størrelse. "Jente"buksa er som regel mye smalere helt fra babystørrelse. Er det forventet st en jente på 80 cm er smalere enn en gutt på 80 cm? Skal hun vise formene sine mer enn en gutt skal?
Det finnes jo trange babybukser til både jenter og gutter, som regel stramme/slim-fit jeans til gutter og "stretch" busker til jenter. Så om man ønsker trange klær på babyen finnes det til begge kjønnDisse har jeg aldri hverken sett på eller vurdert til Hermine, siden vi helst kjøper barneklær med rom for å bevege seg i, sparkebukser og tights
![]()