frutrymbo
Betatt av forumet
Var litt overvektig da jeg møtte mannen min. Veide rundt 80, og ideal er kanskje 65. Gikk ned til 73 første året med han, da han fikk meg hooked på trening og sunn mat Så valgte vi å flytte til Australia istedet for USA, da vi kom inn på skole begge landene. Av den enkle grunn av vi trodde de var sunnere og sprekere i Aussie Så feil kan man ta. Med lite penger pga høy dollar ble det så vi verken hadde råd til treningssenter eller sunn mat. Ikke hadde vi tid heller, da det forventes studiering 24/7 der nede. Anywayyyys. La på meg til 81 kg i løpet av 1 år der. Da sluttet jeg på studiene, da jeg mistrivdes veldig med de (sykepleier var helt feil for meg). Og da bestemte vi oss for å bli gravid. Storesøster satt på første forsøk, og til tross for at jeg spydde hele tiden og ikke klarte å spise noe, var jeg på 90kg allerede i uke 11!!!! Aner ikke hva som skjedde der, men fikk skikkelig kjeft av legen Reiste rundt i Australia noen måneder, før vi reiste hjem til Norge i januar. Var da rundt 25 uker på vei. La på meg mer og mer, og de tok glukosetest uten at den slo ut. Dagen jeg fødte veide jeg 103, så la på meg 23 forrige svangerskap. Men storesøster var heldigvis helt gjennomsnittlig (51 cm og 3680). Etter fødselen veide jeg rundt 90, og til tross for at "alle" sa man går ned med amming, gjaldt det desverre ikke meg. Lå på 90 kg fra mai 2012, til januar 2013, da jeg " måtte" ta meg sammen, siden vi skulle gifte oss Hadde PT og spiste sunt igjen (hadde ikke trent eller spist særlig sunt verken under graviditeten eller etterpå). Gikk ned til 75 til bryllupet. Var mye muskler, og jeg var fornøyd Gikk opp igjen 6 kg fram til januar (bryllupsreise og bla bla bla), til tross for at jeg spiste sunt og trente 3 dager i uka. I februar var jeg på et steinbra kurs der jeg endelig skjønte viktigheten av kalorier, og gikk jevnt og trutt ned til 69,7 (som akkurat er normalvektig BMI for meg). Klarte å holde vekta hele ferien, og meget fornøyd med det Målet er å gå opp rundt 12 kg denne gangen, og forhåpentligvis komme meg ned i vekten jeg har nå så fort det lar seg gjøre etter at lillebrøster er ute Håper feks på å kun gå opp 1 og ikke 9 fram til uke 12 denne gangen, da det er det som er anbefalt for meg Sorry langt innlegget, ville bare lage en oversikt for meg selv også Er gjerne med på å motivere og å få litt motivasjon
Sent from my D5503 using BV Forum mobile app
Sent from my D5503 using BV Forum mobile app