Overvektig..

clazica

Betatt av forumet
Hei jenter. Er det fler enn meg som er overvektige her? Jeg har vært overvektig siden jeg var rundt 8 år. (Er nå snart 30) Jeg gikk ned 18kg i 2010 og var da normalvektig for første gang. Så ble jeg gravid gikk opp 18kg og vips var jeg overvektig igjen. Jeg har nå akkurat klart å gå ned 10kg, men er fortsatt ganske så overvektig, og er livredd for å gå opp eeenda mer da jeg denne gangen starter svangerskapet meg alt for mange kilo. Dette sliter jeg litt med. Vik veldig gjerne trene masssse kå, men jeg tør ikke å ta i så hardt, og jeg er super trøtt og sliten hele tiden :-s er det noen flere som er i samme båt som meg?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hei jenter. Er det fler enn meg som er overvektige her? Jeg har vært overvektig siden jeg var rundt 8 år. (Er nå snart 30) Jeg gikk ned 18kg i 2010 og var da normalvektig for første gang. Så ble jeg gravid gikk opp 18kg og vips var jeg overvektig igjen. Jeg har nå akkurat klart å gå ned 10kg, men er fortsatt ganske så overvektig, og er livredd for å gå opp eeenda mer da jeg denne gangen starter svangerskapet meg alt for mange kilo. Dette sliter jeg litt med. Vik veldig gjerne trene masssse kå, men jeg tør ikke å ta i så hardt, og jeg er super trøtt og sliten hele tiden :-s er det noen flere som er i samme båt som meg?

Jeg er ikke overvektig, men undervektig og bekymrer meg mye over det. Føler at jeg ikke får spist nok og tenker veldig mye på at jeg skal få i meg nok mat og næringsrik mat hele tiden. Liveredd for at jeg skal gå ned mer i vekt hvis jeg får kvalme f.eks.
Eller hvordan det vil påvirke kroppen min denne gangen..
Så vi deler en vekt bekymring ihvertfall.
Er det ikke det ene så er det det andre :o

• Liker
Reactions: Isa
Jeg er smålig overvektig.. Henger igjen fra forrige fødsel.. Jeg er en skikkelig slappis:p Gikk på vekta istad og den sa at jeg hadde gått opp tre kilo på to uker.. Haha.. Men det tar jeg som feil.. Så her blir det masse aktivitet og sunn mat! Kan si at jeg ikke spiste så altfor sunt i forrige svangerskap :)

Jeg er også overvektig, og som deg @clazica. har jeg akkurat gått ned 10 kilo :D Veldig fornøyd med det, men burde sikkert ha godt ned mer. For å prøve å forminske vektoppgangen gjennom neste svangerskap kommer jeg til å fokusere på sunn mat og morsjon :) Kan nok ikke forhindre all vektoppgang, men jeg kommer til å legge inn en innsats. Bekymrer meg endel for det med vekt og eventuelle komplikasjoner det kan meføre, men sist jeg var gravid beroliget jordmora meg veldig. De følger jo med og selv om vi er noe overvektige har vi rett til å legge på oss de kiloene babyen trenger! :p Kan jo prøve å motivere hverandre litt her inne? :rolleyes:

Er også noe overvektig. Men vi må jo få lov til å legge på oss for det. Gikk opp 12kg sist gang selv om jeg kastet opp i åtte måneder og nesten ikke fikk i meg mat. Så kiloene kan komme uansett. Vil nok fokusere på fornuftig mat og mosjon, så får det gå som det går med vekta!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg er også overvektig, og som deg @clazica. har jeg akkurat gått ned 10 kilo :D Veldig fornøyd med det, men burde sikkert ha godt ned mer. For å prøve å forminske vektoppgangen gjennom neste svangerskap kommer jeg til å fokusere på sunn mat og morsjon :) Kan nok ikke forhindre all vektoppgang, men jeg kommer til å legge inn en innsats. Bekymrer meg endel for det med vekt og eventuelle komplikasjoner det kan meføre, men sist jeg var gravid beroliget jordmora meg veldig. De følger jo med og selv om vi er noe overvektige har vi rett til å legge på oss de kiloene babyen trenger! :p Kan jo prøve å motivere hverandre litt her inne? :rolleyes:

Ja det hadde vært flott. For motivasjon er desverre ikke mye jeg har om dagen. Jeg synes maten er vanskeligst. Er veldig glad i frukt og grønt osv. Men er ikke særlig flink til å lage noe smakfull med det. Blir desverre fort enkelt.. :-O og da blir det jo gjerne feil og. Hehe.

Jeg er også overvektig. La på meg 16kg forrige svangerskap og har ikke klart å gå de ned igjen. Lå på 67kg før svangerskapet og veier nå mellom 80-85. Ideal vekten min er vel et par og 60kg vil jeg tro.
Gruer meg hvis jeg legger på meg enda 16kg... Ligger vel på en BMI opp mot fedme:S

Skal prøver å begynne å trene og ikke spise mye snop...

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Jeg er også overvektig. La på meg 16kg forrige svangerskap og har ikke klart å gå de ned igjen. Lå på 67kg før svangerskapet og veier nå mellom 80-85. Ideal vekten min er vel et par og 60kg vil jeg tro.
Gruer meg hvis jeg legger på meg enda 16kg... Ligger vel på en BMI opp mot fedme:S

Skal prøver å begynne å trene og ikke spise mye snop...

<3 Gutt 04.02.12 <3

Samme som meg da. Jeg veide også 67 før forrige svangerskap. Nå veier jeg ca 83. Ikke kult :-s

Jeg er ikke overvektig, men undervektig og bekymrer meg mye over det. Føler at jeg ikke får spist nok og tenker veldig mye på at jeg skal få i meg nok mat og næringsrik mat hele tiden. Liveredd for at jeg skal gå ned mer i vekt hvis jeg får kvalme f.eks.
Eller hvordan det vil påvirke kroppen min denne gangen..
Så vi deler en vekt bekymring ihvertfall.
Er det ikke det ene så er det det andre :eek:

Jeg har alltid vært undervektig (unntatt nå som jeg har gått opp 10 kilo i år :) ) og jeg har ikke hatt noe problemer under graviditeten med tanke på for lite næring. Jeg la på meg henholdsvis 30 og 20 kilo i de to foregående sv. skapene. Jordmor ga meg beskjed om at spis det du orker. Enkelt og greit. Barnet tar det den skal ha, og om du har for lite til deg selv vil du automatisk bli sulten og spise.

Kan være ett tips å småspise litt i mellom måltidene, det var det som gjorde at jeg tilslutt nå har klart å komme meg opp i vekt. Og jeg har vært undervektig hele mitt liv, brått nå i år jeg endelig har fått på noen kilo og ser sunn ut :)

Samme som meg da. Jeg veide også 67 før forrige svangerskap. Nå veier jeg ca 83. Ikke kult :-s

Nei ikke kult i d hele tatt. Men har bestemt meg for at jeg MÅ begynne å trene og ska prøve seriøst etter dette svangerskapet og nå ned litt. Ihvertfall til 75kg

<3 Gutt 04.02.12 <3

Fantastisk, har gått opp 5kg i ferien... Jaja, det får gå som det går, og får ta slankingen om 1.5år;)

<3 Gutt 04.02.12 <3

Jeg er i "risikogrubben" som de kaldte d.. Er ikke veeeldig overvektig, men nok til at d er høy BMI.. Så denne gangen får jeg heldigvis bedre oppfølging enn med de 2 andre siden jeg hadde akkurat samme utgangspungt begge gangene..! La på meg myyyye, og fikk store barn. Denne gangen får jeg som sagt oppfølging og skal ta hyppige gluksebelastningstester for å passe på event sjult svangerskapsdiabetes.... Legge på meg gjør jeg nok, men håper å holde d på under 14 kg....... :)

Er det egentlig vanlig å få oppfølging ved høy bmi? Forrige gang jeg ble gravid sa jeg til lege/jordmor at vekta mi bekymret meg, men begge sa bare at man har rett til å gå opp i et svangerskap :confused: ingen oppfølging :(

❤ alle gode ting er tre ❤

Er det egentlig vanlig å få oppfølging ved høy bmi? Forrige gang jeg ble gravid sa jeg til lege/jordmor at vekta mi bekymret meg, men begge sa bare at man har rett til å gå opp i et svangerskap :confused: ingen oppfølging :(

nei, jeg fikk ikke noe form for oppfølging med de 2 andre.. MEN la på meg 20-30 kg, likevel, og fikk stoore barn.. Derfor har gyn nå slått alarm og kontaktet fastlegen min om at dette svangerskapet skal følges med på, pga d mest sansynlig har vært sv diabetes jeg har hatt som ikke er blitt fulgt opp! Veldig glad for d no, for vekten på barna har jo en dendens til å bare øke per barn, dvs at denne blir over 5 kg hvis trenden fortsetter .. Vil helst unngå d ;)

nei, jeg fikk ikke noe form for oppfølging med de 2 andre.. MEN la på meg 20-30 kg, likevel, og fikk stoore barn.. Derfor har gyn nå slått alarm og kontaktet fastlegen min om at dette svangerskapet skal følges med på, pga d mest sansynlig har vært sv diabetes jeg har hatt som ikke er blitt fulgt opp! Veldig glad for d no, for vekten på barna har jo en dendens til å bare øke per barn, dvs at denne blir over 5 kg hvis trenden fortsetter .. Vil helst unngå d ;)

Så utrolig godt å bli ekstra tatt vare på, ihvertfall hvis man selv har følt at alt ikke er som det skal... Og håper for din del at neste baby ikke blir over 5 kg;)

<3 Gutt 04.02.12 <3

Ikke jeg, men ville bare si at vær bastant og "krev" tett oppfølging. Det er ikke gunstig i forhold til det å få store barn heller.

Bra du får oppfølging nå hvertfall ;)

Kjenner meg igjen. Gikk med 12 kilo rundt juletider. Veldig redd for å legge på meg igjen. Er fortsatt små feit, men føler meg fin .

Sent from my iPhone using BV Forum

Med første la jeg på meg 4 og med andre 6.

Men jeg sliter veldig med spisingen. Og da er det at jeg spiser for lite. Og det tror jeg henger fra frykten om å legge på seg.

Back
Topp