Overvektig gravid

Huff ja jeg velget jo å ikke gå til jordmor forige svangerskap pga. hun var helt ekstrem på vekt og snakking om det. Man er jo som regel fult klar over at man veier for mye og prøver å gjøre noe med det. Føler jeg blir altfor opptatt av vekt i svangerskapene. Nesten så det blir hovedfokuset og er jo ikke slik det skal være. men ja huff
Kan nakke problemer være pga. svangerskapet eller er det noe annet?
Nei, jeg er bare fryktelig redd det er en prolaps på gang, det passer fryktelig dårlig når man ikke kan ta smertelindring…

faktisk var jeg utrolig fornøyd med min jordmor sist. Hun var vare positiv og nevnte aldri vekt utenom at jeg veide meg der og hun lurte på hvordan jeg selv syns det gikk. Overlegen på sykehuset da… hun var ei bitch, håper jeg aldri møter på henne som gravid igjen!
 
Nei, jeg er bare fryktelig redd det er en prolaps på gang, det passer fryktelig dårlig når man ikke kan ta smertelindring…

faktisk var jeg utrolig fornøyd med min jordmor sist. Hun var vare positiv og nevnte aldri vekt utenom at jeg veide meg der og hun lurte på hvordan jeg selv syns det gikk. Overlegen på sykehuset da… hun var ei bitch, håper jeg aldri møter på henne som gravid igjen!
Åå krysser fingrene for det ikke er det.❤️ Heldig med en sånn jordmor, skulle ønske det kunne vært sånn her også. Har bare ei og velge også her jeg bor.. men var veldig fint hos legen sist svangerskap så skal ikke klage. Hun jeg møtte på oul var også en bitch.. slike mennesker med kommentarer og slik skulle ikke fått jobbet i helsevesnet.. Så grur meg litt til det denne gangen om det er samme dama som skal gjøre det og nå er jeg 10 kg tyngere :s
 
Åå krysser fingrene for det ikke er det.❤️ Heldig med en sånn jordmor, skulle ønske det kunne vært sånn her også. Har bare ei og velge også her jeg bor.. men var veldig fint hos legen sist svangerskap så skal ikke klage. Hun jeg møtte på oul var også en bitch.. slike mennesker med kommentarer og slik skulle ikke fått jobbet i helsevesnet.. Så grur meg litt til det denne gangen om det er samme dama som skal gjøre det og nå er jeg 10 kg tyngere :s
Håper det går bedre denne gangen!
 
Er også overvektig veide 109 kg forige svangerskap og klarte å holde vekten ganske så bra gjennom hele svangerskapet var vell 114/115 kg på det tyngste i svangerskapet. Siden da har jeg sluttet og snuse og har nok vært litt for snill med meg siden jeg har klart å slutte at nå når jeg gikk på vekta veide jeg 10 kg mer. (119) Kjenner jeg fikk litt panikk:oops::eek: Har nettopp fått 2 streker på testen og håper jeg klarer å holde meg i nakken og være like flink som jeg var i forige svangerskap om ikke flinkere enn da.:smiley-angelic001 Hvordan går det med dere?
Det går fint her :) Er 14+4 idag. Legen kommenterte ikke vekta. Har vært på privat TUL og fikk gode bilder utvendig i uke 13. Foreløpig gått ned 5-6 kilo, uten at jeg slanker meg. Men jeg spiser mindre enn før pga jeg blir fortere mett, eller så blir jeg kvalm når jeg spiser.
 
Det går fint her :) Er 14+4 idag. Legen kommenterte ikke vekta. Har vært på privat TUL og fikk gode bilder utvendig i uke 13. Foreløpig gått ned 5-6 kilo, uten at jeg slanker meg. Men jeg spiser mindre enn før pga jeg blir fortere mett, eller så blir jeg kvalm når jeg spiser.
Så bra at alt går fint❤️ Kjenner selv at jeg ikke har nå god matlyst, men prøver å få i meg det jeg klarer. Har ikke kontaktet legen enda siden jeg bare er 4+3 og har hatt så ustabil syklus etter jeg tok korona sprøytene men slik formen er så føler jeg at det ikke er noe tvil. trøtt,kvalm/uggen,dårlig matlyst, murringer så.
 
Back
Topp