Overvekt

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Etter forrige svangerskap gikk jeg opp fra 67-83 kg.. Gikk ned 6 kg i fødsel, men la de fort på meg igjen. Og har nå de siste 2 1/2 årene veid rundt 80-85 kg. Hadde lyst å gå ned 10 kg før jeg ble gravid igjen så jeg forhåpentlig skulle slippe rygg/bekken plager... Vel, slik gikk det ikke med den planen. Har begynt å trene litt og bruker fitbit hvor jeg prøver å gå 10.000 steg hver dag...

Gruer meg til å gå til jordmora som kommer til å si at BMIen min er på grensen til fedme;(


<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3
 
Kjenner meg igjen. Gikk fra 67 til nesten 100 med første! Verste er at ingen i helsevesenet reagerte. Klarte komme ned til 74 da jeg ble gravid m nr 2, og raste opp igjen til godt over 90. Nå nede i 74 igjen,og håper så inderlig jeg skal klare å ikke legge på meg! Altså, at jeg holder meg på 80 tallet maks!

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Samme her! Veier oppimot 80kg nå, mot 60kg sist svangerskap. Gikk ned fort igjen etter svangerskapet, men nå i årene etterpå har jeg nok levd litt for godt, stumpa røyken for godt, og begynte å bevege meg mindre.. Det merkes!
Kjenner jeg gruer meg til hva som ventes i fht vekta :( Veier mer nå, enn på slutten med førstemann...
Er ikke noe treningsfreak, men tenker å være flink til å gå turer i det minste, + at jeg har kutta ut brusen!! Kun vann! - Om brus trangen melder seg erstatter jeg med Farris med kullsyre og smak. Det funker enn så lenge! ;)


Aprilbaby❤️
 
Kjenner meg igjen. Gikk fra 67 til nesten 100 med første! Verste er at ingen i helsevesenet reagerte. Klarte komme ned til 74 da jeg ble gravid m nr 2, og raste opp igjen til godt over 90. Nå nede i 74 igjen,og håper så inderlig jeg skal klare å ikke legge på meg! Altså, at jeg holder meg på 80 tallet maks!

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Sa de ingenting om vektoppgangen?

Så flink du var som kom ned fra 100 til 74!!! Og samme etter nr 2. Jeg håper inderlig at jeg ikke bikker 100 nå. Tok det lang tid før du mistet de kiloene du la på deg?




<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3
 
Jeg bekymrer meg å veldig for vekta Veier over 100 nå og selvom planene er å gå ned før jeg blir gravid igjen, kommer jeg nok til å veie mer enn nok. Håper jeg klarer å opprettholde de gode vanene med mat og trening hele svangerskapet Når jeg var gravid sist snakka jeg ned jordmor om overvekt og ho sa egentlig ikke så mye på det,annet enn at jeg hadde like mye rett til å gå opp 16 kilo som en som er normalvektig.

❤ alle gode ting er tre ❤
 
Sa de ingenting om vektoppgangen?

Så flink du var som kom ned fra 100 til 74!!! Og samme etter nr 2. Jeg håper inderlig at jeg ikke bikker 100 nå. Tok det lang tid før du mistet de kiloene du la på deg?




<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3
Nei ingen som reagerte, har også fått 2 store barn. Nr1 4120 nr2 4710. Så håper jo at om jeg klarer ikke legge på meg så mye, at d kanskje kan hjelpe at ungen ikke blir sååååååå stor. Sto lenge fast på 86, i over 1 år begge gangene, uansett hvor mye jeg trente,så virker som at 74 er min nye ideal vekt siden jeg ikke kommer lengre ned. :-S jeg er jo lubben,men ikke feit lengre :p så blir spennende nå. Er allerede nazi på kostholdet,så ikke lagt på meg noe enda.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Jeg bekymrer meg å veldig for vekta Veier over 100 nå og selvom planene er å gå ned før jeg blir gravid igjen, kommer jeg nok til å veie mer enn nok. Håper jeg klarer å opprettholde de gode vanene med mat og trening hele svangerskapet Når jeg var gravid sist snakka jeg ned jordmor om overvekt og ho sa egentlig ikke så mye på det,annet enn at jeg hadde like mye rett til å gå opp 16 kilo som en som er normalvektig.

❤ alle gode ting er tre ❤

Så flink og god jordmor du hadde;) det siste man trenger er leksjoner på disse områdene;)

Vi får prøve å støtte hverandre her inne til å fortsette den gode livsstilen;)


<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3
 
Nei ingen som reagerte, har også fått 2 store barn. Nr1 4120 nr2 4710. Så håper jo at om jeg klarer ikke legge på meg så mye, at d kanskje kan hjelpe at ungen ikke blir sååååååå stor. Sto lenge fast på 86, i over 1 år begge gangene, uansett hvor mye jeg trente,så virker som at 74 er min nye ideal vekt siden jeg ikke kommer lengre ned. :-S jeg er jo lubben,men ikke feit lengre :p så blir spennende nå. Er allerede nazi på kostholdet,så ikke lagt på meg noe enda.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Ahh jeg har det nesten slik nå, jeg kan spise hva jeg vil, men ligger mellom 80-85. Nå skal det sies st jeg spiste mye snop og slikt fram til for en mnd siden.. Og har så smått begynt å trene, så kanskje jeg og klarer å holde meg kun på gravidkiloene. Er lov å ønske og enkelt å si nå før alle rare lyster slår inn:D


<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3
 
Så flink og god jordmor du hadde;) det siste man trenger er leksjoner på disse områdene;)

Vi får prøve å støtte hverandre her inne til å fortsette den gode livsstilen;)


<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Støtte er alltid godt å ha, særlig om det så vanskelig tema som overvekt

❤ alle gode ting er tre ❤
 
Meld dere på Slankekrigen her inne på babyverden! :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp