Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Bra du får god oppfølging på sykehuset!Jeg er også i 100 kg klubben. Ganske mye over faktisk. Dette er mitt 3 svangerskap. Første svangerskapet var jeg veldig fornøyd med oppfølgingen, 2 ikke fornøyd og denne gangen greit fornøyd per i dag.
Har alltid hatt fine prøver, bare lavt i jern. Følges opp av sykehuset jeg skal føde denne gangen og får derfor flere UL for å se veksten. Tar også glukosebelastningsprøver. Den første var helt fin, venter svar på den jeg tok i dag.
Har jojo mye de siste årene, men håper å gå ned mange kg etterhvert. Gikk først ned 10 kg i begynnelsen av svangerskapet og ligger nå på 0 kg da jeg har begynt å få noe vann i kroppen.
Sliter nå med bekkenet, men var i full jobb fram til ca 1 uke siden, denne uken er jeg 60% sykmeldt.
Så kjedelig at du har fått svangerskapsdiabetes. Blir vel godt fulgt opp da?Jeg melder meg inn her. raste ned 14 kg i starten av svangerskapet på grunn av ekstremkvalme. Har vel gått opp en ca kg så langt i svangerskapet. Vært overvektig siden tenårene. Har en datter på 8 og Nr 2 på vei. 23 uker i morgen. Har fått påvist svangerskapsdiabetes noe som er super kjedelig! Kan ikke spise sukker, mel+++ alt som roter med blodsukkeret.
Så kjedelig at du har fått svangerskapsdiabetes. Blir vel godt fulgt opp da?
Jeg har selv fått svar på glukosebelastning i dag, og var 0,3 over på andre blodprøve.. Skal få time på sykehuset, så håper jeg får god informasjon der. Legen min sier jeg ikke skal bekymre meg, siden det er så lite over så kan det visst være "tilfeldig", så jeg håper på det beste.
Det er trygt ja Det er jo betryggende! Håper alt går bra med deg og den lilleDa satser jeg på at du slipper unna går til oppfølging på sykehuset. Svangerskapstkontroller og alt. Det er hvertfall trygt skal på helsestasjonen på møte med gamle jordmor i morgen. Mulig det blir siste gang ditt før babyen kommer. Får se litt. Mot termin vil de følge baby nøye for å sjekke vekt osv
Takk det samme. Alt kommer nok til å gå så fint med oss atteDet er trygt ja Det er jo betryggende! Håper alt går bra med deg og den lille
Jeg er også i 100+ klassen, og dette er svangerskap nr 2. Jeg har alltid vært tung, og i 1.svangerskap gikk jeg ned 15 kg fra jeg ble gravid til han kom ut. Etterpå gikk jeg ned ytterligere 15 kg og jeg var jo strålende fornøyd. Men så, når jeg begynte å jobbe igjen snek kg seg på igjen.. Så jeg krøp til korset og bad om hjelp hos fastlegen høsten 2011. Etter nesten 1 år fikk jeg time hos spesialist for vurdering for slankeoperasjon. Jeg kvalifiserer godt, men de ville at jeg skulle bli ferdig med barn først. Greit nok det, og nå venter vi nr 2. Oppfølging i forhold til overvekt i svangerskapet har vært fraværende i begge svangerskap, fikk et par ekstra ultralyder i 1. da og 2 glukosebelastningsprøver. Denne gangen er det verre - det virker som om folk er redd for å fortelle/ta opp ting i forhold til vekten min. Jordmor vet skremmende lite, hun nevnte i forbifarten at jeg kanskje ikke fikk lov til å føde der jeg ønsker fordi bmi er så høy, men hun visste ikke helt... Neivel?? så jeg måtte selv ringe føden, og be om time for avklaring.. Ganske slitsomt igrunn.. vi som er så tunge må ha barnelege tilstede ved fødsel, selv om fødsel nr 1 gikk unna på under 4 timer og man har 2 timer reisevei til barnelegebemannet sykehus. De anser det vel som tryggere å føde i bilen. Men overlegen sa at hvis du kommer hit når fødselen er i gang, så nekter vi deg ikke å komme inn - tok det som en invitasjon jeg da. Svangerskapet til nå har vært fint, bt, urin, hevelser osv er uten anmerkninger, jeg jobber fortsatt 100 % og har gått ned 4 kg til nå. Skulle ønske noen kunne vært tøffe nok til å fortelle meg hva som "skjer" jeg tåler faktisk å høre sannheten..
Jada, den er på 41. Føler meg ikke såå diger, kommer fint inn i mammaklær fra hm f.eks. Grensen for å føde uten barnelege er 40.Kan jeg være så frekk og spørre hva din bmi er si den den er så høy?
Gratulerer Jeg er 28 uker i dagRossinbolla: jeg er 29 uker i dag.
Jeg er laaangt over 100 kg klassen. Jeg har rt overvektig siden tenårene...
Jeg har fått litt mer oppfølging men ikke pga vekta. Jeg har ingen helseproblemer heldigvis å er i fin form ... jeg har vært jojo slanker i mange år men har bestemt meg for å virkelig gå ned etter svangerskapet å amming er ferdig.
Er ganske heldig som ilke sliter med noe pga vekten... å jeg har bare lagt på meg 3 kilo i svangerskapet.
Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Så bra at du er i fin form Jeg har også ekstra oppfølging, men det er på grunn av blodtrykket.
Jeg har også bestemt meg for å gjøre noe med vekta etter fødsel og amming! Har jobbet med saken en stund, og klarte heldigvis å gå ned litt før jeg ble gravid. Vi har snakket litt om å danne oss en gruppe her, der vi kan støtte og motivere hverandre
Er veldig klar for en slik gruppe! Jeg blir ikke vente med noe før jeg starter, så lenge formen er fin. Sleit med amminga sist så ro og mat hjalp ikke da, tenker om jeg kjører på med bedre kost og trening så er jeg kanskje bedre rustet til melk nå jeg starter når ungen er ute jeg skal være i gooood form før jul har jeg bestemt meg for så baby får pent være med på treningssenter