Overtrøtt baby

Håpefull_oktober

Betatt av forumet
Oktoberskattene 2015
Har en baby som ofte blir overtrøtt på dagtid. Har dere noen tips om hvordan man får roet han ned? Hvis han sovner begynner han å gråte med en gang vi legger han ned.
Tips? ;-)

Her må jeg "fange" opp signalene så fort som råd er, hvis ikke bruker hun lenger tid på og sovne og skriker. For eksempel i dag etter 3,5 time søvn i vogna kunne jeg ikke tru ho var trøtt etter 45 min, men det var ho jammen meg. Ho sovner kun om jeg bysser og ho ligger i fanget mitt eller i vogna!

Når min er overtrøtt må jeg ta ham i armkroken og ds sovner han. Eller legge en myk klut over ansiktet.. Sover mye bedre i vogna enn når vi er inne...

Vi har pleid å legge vår lille i vogna eller bygge en liten borg rundt henne hvor hun sover. Det gjør at hun føler seg trygg. Men jeg syns også det Renatiii sier virker smart: Å sette en varmeflaske ved barnet (ha kanskje dyna i mellom slik at det ikke er for varmt) for babyer reagerer fort på temperaturforskjeller. Er derfor de våkner så lett av å bli tatt av klærne på o.l.

Jeg pleier også å amme (eller gi smokk, hvis hun hadde tatt det) for å roe henne ned eller å gå tur med henne i bæresjal eller vogna. Bevegelse gjør underverker!
Lykke til i hvert fall. Og hvis du kommer med bedre løsninger, må du si fra. ;)

Vi har pleid å legge vår lille i vogna eller bygge en liten borg rundt henne hvor hun sover. Det gjør at hun føler seg trygg. Men jeg syns også det Renatiii sier virker smart: Å sette en varmeflaske ved barnet (ha kanskje dyna i mellom slik at det ikke er for varmt) for babyer reagerer fort på temperaturforskjeller. Er derfor de våkner så lett av å bli tatt av klærne på o.l.

Jeg pleier også å amme (eller gi smokk, hvis hun hadde tatt det) for å roe henne ned eller å gå tur med henne i bæresjal eller vogna. Bevegelse gjør underverker!
Lykke til i hvert fall. Og hvis du kommer med bedre løsninger, må du si fra. ;)

Bæresjal/bæresele er helt fantastisk! Da får de nærhet og varme samtidig som man kan gjøre andre ting og avlaste rygg/skuldre :-) burde være flinkere til å bruke selen inne. Bruker min stort sett på tur, men han sovner alltid :-)

Back
Topp