Overtidskontrollen ble en stor nedtur

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
da har jeg hatt overtidskontrollen min [emoji53] den ble ikke akkurat som jeg håpet [emoji17]. Jeg hadde håper at nå som jeg er 1 uke på overtid at jeg skulle ha få ha litt makt ut fra hvor lenge til jeg må gå. Men nei [emoji22]. Babyen er ca 4200g, livmorhalsen lukket, og masse fostervann. Gikk ikke å strippe engang! Ingen modning. Likevel skal de ha meg til å vente helt til max overtid på fredag [emoji33][emoji22]!!!’

Jeg sa jeg var redd, deppa av å gå langt over og engstelig fordi han var så stor. At at jeg også har epilepsi (ikke bra å stresse) og pcos (hormon sykdom) og nermest klippekort hos dem grunnet lite liv. Jeg gjorde det helt tydelig at jeg var redd for å gå mer over og at jeg absolutt ikke ville selv gå helt på fredag. At magefølelsen skrek at det er feil. Felte tilogmed noen engstelse tårer.

Men ingenting nyttet [emoji30] hvorfor skal de plage gravide slik? Om babyen er stor, og mor er redd, hvorfor tviholde på rutiner? Jeg føler meg ganske frustrert nå [emoji53] oppleves for å si det på den barnslige måten «urettferdig».

Dette blir noen lange jævlige dager for å si det rett ut [emoji53]
 
Last edited:
da har jeg hatt overtidskontrollen min [emoji53] den ble ikke akkurat som jeg håpet [emoji17]. Jeg hadde håper at nå som jeg er 1 uke på overtid at jeg skulle ha få ha litt makt ut fra hvor lenge til jeg må gå. Men nei [emoji22]. Babyen er ca 4200g, livmorhalsen lukket, og masse fostervann. Gikk ikke å strippe engang! Ingen modning. Likevel skal de ha meg til å vente helt til max overtid på fredag [emoji33][emoji22]!!!’

Jeg sa jeg var redd, deppa av å gå langt over og engstelig fordi han var så stor. At at jeg også har epilepsi (ikke bra å stresse) og pcos (hormon sykdom) og nermest klippekort hos dem grunnet lite liv. Jeg gjorde det helt tydelig at jeg var redd for å gå mer over og at jeg absolutt ikke ville selv gå helt på fredag. At magefølelsen skrek at det er feil. Felte tilogmed noen engstelse tårer.

Men ingenting nyttet [emoji30] hvorfor skal de plage gravide slik? Om babyen er stor, og mor er redd, hvorfor tviholde på rutiner? Jeg føler meg ganske frustrert nå [emoji53] oppleves for å si det på den barnslige måten «urettferdig».

Dette blir noen lange jævlige dager for å si det rett ut [emoji53]

Huff! Skjønner godt frustrasjonen din! Synes det er rart at de vil la deg vente så lenge når du har vært til sjekk for lite liv flere ganger?
 
Huff, så leit at det ble slik :( Håper virkelig det starter snart tross at det virker som om du er umoden. Hadde du samme menstermin, eller er den senere? Du får bare møte opp der hvis du føler deg engstelig for om han har det bra, bedre med en gang for mye enn en gang for mye, både for deg og lille!
 
Huff, skjønner godt at du ble lei deg. De siste dagene føles alltid uendelig lange, og når kroppen ikke spiller på lag så blir man fort litt nedfor..

Det virker ikke som kroppen din er klar for fødsel heeelt enda, og de vil kanskje spare deg for en laaang igangsettelse hvor du får opp forhåpningene, men ting bare tar lang tid likevel - og du blir sliten og bare enda mer stresset. Da er det kanskje bedre at du gir kroppen din dagene fram til fredag, og prøver å tenke på at om fire dager blir du uannsett satt i gang - og fødselen blir kanskje en mye bedre opplevelse for deg enn om de hadde prøvd å sette deg i gang i dag. Og om en uke så er du mest sannsynlig mamma[emoji4] Tenk det!

Bruk dagene fram til fredag på å hvile deg godt, og gjør deg klar til fødsel og tiden etter. Plutselig starter kanskje alt av seg selv [emoji4]
 
Stor klem
 
God klem til deg [emoji173]️ skjønner godt frustrasjonen og fortvilelsen din! Følg med på liv og ring heller opp hver eneste dag hvis det gjør at du er rolig [emoji4] og uansett hva, så er du nå i mål på fredag! Vi er her og heier på deg [emoji173]️
 
Så kjedelig! Følte heller ikke noen hørte på hva jeg hadde å si. Planlagt igangsetting til torsdag på meg. Trøster meg med at lillegutt har det supert inni der. Og at jeg garantert får se han i løpet av denne uken. Også krysser jeg fingrene for at han finner ut at han vil ut før det! <3
 
Uff [emoji173]️
Håper modningen tar seg opp nå, sånn at kroppen din blir fødeklar snart. Kjedelig å ikke føle at man blir hørt på sykehus..
 
Huff! Skjønner godt frustrasjonen din! Synes det er rart at de vil la deg vente så lenge når du har vært til sjekk for lite liv flere ganger?
Alle gangnene jeg har vært til skjekk har det vist seg at babyen var i toppform(heldigvis) så de sa at alle skjekkene ikke ga noe grunnlag for noe igangsettelse før de tenkte :wideyed:.
 
Huff, så leit at det ble slik :( Håper virkelig det starter snart tross at det virker som om du er umoden. Hadde du samme menstermin, eller er den senere? Du får bare møte opp der hvis du føler deg engstelig for om han har det bra, bedre med en gang for mye enn en gang for mye, både for deg og lille!

Mens termin var 3 mars, og ordinær 5 mars. Men dette er en p pille baby, så menstermin blir litt i gåseøyne da. Men vet «produksjonsdatoen», og stemmer ikke den er han laget i mai [emoji848]. Så da skal han iallefall være ferdig altså. Er vel kroppen min som ikke gjør jobben sin med å ikke modnes [emoji53]
 
Så kjedelig! Følte heller ikke noen hørte på hva jeg hadde å si. Planlagt igangsetting til torsdag på meg. Trøster meg med at lillegutt har det supert inni der. Og at jeg garantert får se han i løpet av denne uken. Også krysser jeg fingrene for at han finner ut at han vil ut før det! <3

Så da var det ikke bare meg de var vanskelig mot nei... de var hyggelige altså, men lot seg ikke rikke på induksjonsdatoen altså. Er også såklart glad alt er bra med lillegutt [emoji1405][emoji173]️ men han er så stor at det skremmer meg l[emoji33]
 
Takk for gode svar dere [emoji173]️. Føler meg fortsatt ganske nedfor av min redsel og ønsker ikke betydde noe. Også er jeg «bitter» mot kroppen min. Fra biologien sin side er jobben dens å føde barn. Men klarer ikke det engang. Jeg får trolig ikke oppleve at den gjør som den skal, og det starter naturlig [emoji53] failer som kvinne...
jeg prøver å slappe av, men hvor stor han er og hvor lite moden jeg var er stressende [emoji33]. Magefølelsen sier at dette neppe ender bra. Skal jobbe med den følelsen. Bor heldigvis bare 20 min unna sykehuset skulle noe akutt skje
 
Kjære deg[emoji173]️ sender deg en god klem[emoji173]️

Syntes det er dårlig at de ikke tar hensyn til mor her og din redsel. Du er tross alt over termin!!

Sender all min styrke til deg[emoji173]️
 
Klem [emoji173][emoji173] Skjønner godt at du er skuffa no - håper du klarer å sone ut med film ×3 og masse god mat & slappe av. Og du failer så absolutt ikkje som kvinne!! [emoji173]
 
Det er sikkert en mager trøst men fødselen blir nok lettere for deg hvis kroppen får de ekstra dagene å gjøre seg klar på. Og det er jo mest hodeomkretsen og ikke vekten til baby som har noe å si på hvor tøft det er å få den ut, så vekten trenger ikke ha så mye si... når det er sagt hadde jeg nok blitt nedfor selv hvis jeg var i dine sko! Sender fødestøv og tålmodighet din vei :Heartred
 
Huff. Hadde termin selv 5.mars og har også fått time til igangsettelse på fredag. Var på overtidskontroll selv i sted men her greide de ikke å måle han. De sjekket heller ikke noe der nede så jeg føler at jeg ikke kom noe lenger enn at jeg i løpet av helgen har fått babyen ut.

Ønsker deg lykke til og så håper jeg disse dagene går kjempefort.
 
Så da var det ikke bare meg de var vanskelig mot nei... de var hyggelige altså, men lot seg ikke rikke på induksjonsdatoen altså. Er også såklart glad alt er bra med lillegutt [emoji1405][emoji173]️ men han er så stor at det skremmer meg l[emoji33]

De estimerte min lille til ca 3700, Men hun sa det var vanlig å estimere de større enn de var pga det er mye skygger og sånn. Det viser seg at min gutt sitt hode er festet litt for høyt opp, Så det ligger ikke å "presser" mot mormunn. Derfor jeg ikke modner som jeg skal. For meg er det viktigste at kroppen vet hva den skal gjøre i fødsel. Føler ikke så mye på at jeg ikke modner som jeg skal. Jeg tenker bare jeg er stolt over at kroppen min er i stand til å være frem et barn og at selv på 8 dager overtid tar den vare på lillegutt så han trives! Prøver å være positiv og tenke at jeg skal få ha han i armene mine denne uken! (Også hjalp det at meny hadde tilbud på donuts på vei hjem fra sykehuset) ;)

Sender deg mange klemmer og positive tanker! Lillegutt er heldig som får en så dedikert og engasjert mor som deg! Håper vi føder snart begge to! Kanskje vi deler rom på barsel ;) <3
 
Kjære deg[emoji173]️ sender deg en god klem[emoji173]️

Syntes det er dårlig at de ikke tar hensyn til mor her og din redsel. Du er tross alt over termin!!

Sender all min styrke til deg[emoji173]️
Synes jeg også. Det koster dem like mye penger om de må sette meg i gang på en onsdag som en fredag liksom. De håper vel det magisk skal skje selv før fredag. Men har hatt ingen fremgang på flere uker, så sa burde de skjønne at det peker mot at det ikke blir å komme naturlig i gang
 
Back
Topp