Overtidskontroll....

Smule3

Betatt av forumet
Dere som har vært på det, har dere fått medbestemmelse på når fødselen skulle settes i gang? Eller har de vært konsekvente på å vente til dag 10?

Det lurer jeg også på. Skal på kontroll i morgen. Håper jeg kan bli satt i gang før heller enn senere. Føles lenge til å måtte vente til dag 10 på overtid..

De gav mulighet til å komme med ønsker, men argumenterte for å vente til dag 10-11 for å gi mulighet til å komme i gang selv. Grunnen var at det var stor sjanse for at det skjer av seg selv og fordi det ikke utgjorde noen fare å gå frem til da - i tillegg til at det ofte er best å gå naturlig i fødsel.

Vet dere om det er 10 eller 11 dager som er vanlig igangsettingstid? Hvis jeg er 10 dager over på søndag- venter de da til mandag tenker jeg litt på..

Vet dere om det er 10 eller 11 dager som er vanlig igangsettingstid? Hvis jeg er 10 dager over på søndag- venter de da til mandag tenker jeg litt på..

Det er 11dager, jeg skrev feil :-/ Har ikke lyst til å måtte vente til 1.des på å evt bli satt i gang:-(

De gav mulighet til å komme med ønsker, men argumenterte for å vente til dag 10-11 for å gi mulighet til å komme i gang selv. Grunnen var at det var stor sjanse for at det skjer av seg selv og fordi det ikke utgjorde noen fare å gå frem til da - i tillegg til at det ofte er best å gå naturlig i fødsel.

Hvilke sykehus hører du til? Valgte du å vente?

Var på overtidskontroll om mandagen, selv om jeg da kun var 3 dager over ul termin. Fikk time til igangsettelse den 27 pga sprik mellom terminene. Men mens vi var på sykehuset starta riene og lillebror ble født samme dagen :)

De hadde en "regel" på at de satt i gang etter 10 dager her. Sykehuset i Førde.

Akkurat kommet hjem fra overtidskontroll på ahus. Jeg fikk tine for igangsetttelse på søndag, dag 10 om ikke noe skjer før. Men legen var rimelig sikker på at det kom til å skje før :)

Jeg hadde ingenting jeg skulle sagt på når det ble igangsettelse, fikk time på dag 11 over. Fødselen kom igang av seg selv før den tid :)

Jeg har time i morgen. Veldig spent på hvordan det går. Det har hele tiden føltes så lenge til fødsel, så litt rart å tenke på at om en uke er jeg uansett blitt mamma igjen;)

Jeg stresser veldig med å kjenne etter liv, er det jeg synes er værst med å gå over. Livredd for at noe skal oppstå eller skje.

Jeg har time i morgen. Veldig spent på hvordan det går. Det har hele tiden føltes så lenge til fødsel, så litt rart å tenke på at om en uke er jeg uansett blitt mamma igjen;)

Jeg stresser veldig med å kjenne etter liv, er det jeg synes er værst med å gå over. Livredd for at noe skal oppstå eller skje.
Jeg ble satt i gang dag 12 på overtid (Bergen), og jeg kjenner meg veldig igjen i bekymringen din. Var det jeg synes var det verste med overtiden.

Jeg har time mandag.. er da 40+4. Men var til kontroll idag og fikk vite at de ikke setter igang før 10-12 dager etter termin. De vil helst at det skjer av seg selv og de følger jo nøye med at ting står greit til. Men hååper jo selvfølgelig at det skjer snart ;)

Det var en felles bestemmelse. Jeg hadde også dag 10 på en søndag, alternativene var fredag eller mandag. Valgte mandag da vi fikk vite på overtidskontrollen at hun lå i seteleie så jeg ville ha lengst mulig tid til å bearbeide sjokket oh omstille meg mentalt, hun valgte imidlertid å komme natt til lørdag :happy:

Det var en felles bestemmelse. Jeg hadde også dag 10 på en søndag, alternativene var fredag eller mandag. Valgte mandag da vi fikk vite på overtidskontrollen at hun lå i seteleie så jeg ville ha lengst mulig tid til å bearbeide sjokket oh omstille meg mentalt, hun valgte imidlertid å komme natt til lørdag :happy:

Oi, det skjønner jeg. Tror jeg hadde fått litt noia selv. Godt at det startet av seg iallefall :)

Back
Topp