Overtid

5 dager over idag, fødsel føles fremdeles veldig langt unna.. Håper hver kveld at noe skal skje om natten. Vil ha baby ut nå :) Begynner å bli lei av spørsmål fra venner og familie om det er noe på gang - føles nesten som jeg skuffer dem når jeg må si nei :p

Jeg blir så skuffa hver gang alle vondter går over og ikke kommer tilbake. Men, om to uker er de her, de etterlengtede babyene våre. Prøv å tenk på det sånn <3

Fremdeles ingen baby her, 41+1 i dag. Er ved godt mot i dag da, iallfall foreløpig.. Har faktisk sovet en del i natt nemlig:-) Tenker at jeg er nærmere målet enn noengang!!!

41+3 idag. Time til igangsetting 09.00 til fredag. Håper strippingen idag gjør susen så hun kommer før det. 2cm åpning og livmorhals på 1,5cm. Husker ikke hvordan det var før igangsetting med storesøster. *krysser fingrene*

Vært på overtidskontroll idag, fikk ikke så mye info, men time til igangsettelse på søndag. Håper jeg slipper den! Har hatt veldig vonde menssmerter det siste døgnet, men med ganske store mellomrom, håper kanskje det kan være starten på noe!

Hvordan går det med dere andre på overtid? :)

Jeg skal på overtidskontroll i morgen, og er veldig spent. Det er en del vondter i mage og rygg her også, så håper det er modning på gang:-)

Da var ventingen over for våres del! :D 03.05 i natt kom endelig Sarah etter bare ca 4 timer aktiv fødsel og 5min med press! Virker som stripping gjorde susen for meg! Lykke til alle sammen. Nå er det snart deres tur å :D Tiden før jul skal nyyytes til det fulle!

Så fantastisk! Gratulerer så mye!!! :-)

Dere som har vært på overtidskontroll, hvor mange dager etter termin var dere på første kontroll??
Jordmor sa til meg at første overtidskontrollen vanligvis vil være 7 dager etter termin (altså 41+3 for min del), noe som betyr at det blir på julaften. Jeg håper jeg kan få den noen dager før julaften, hvis ikke mini bestemmer seg for å komme før det da... Fastlegen sendte beskjed til sykehuset i dag, så jeg hører vel derifra om noen dager...

Jeg var også 7 dager etter termin, jordmoren min sa hun skulle få en "tidlig" kontroll til meg, men tror 7 er normen :) Kan ikke se for meg at sykehuset kaller deg inn til kontroll på julaften egentlig, uten at jeg har noen grunn til det :p skjønner at det er veldig kjedelig isåfall...

Heier på dere over termin. Jeg har fått alle mine over termin, og kjenner godt til overtiden.
Jeg har hatt overtidskontroll 7 dager over på alle 3 (dvs jeg fikk aldri vært der med nr 1 og nr 3, da jeg fødte 41+0 med begge).

Da var ventingen over for våres del! :D 03.05 i natt kom endelig Sarah etter bare ca 4 timer aktiv fødsel og 5min med press! Virker som stripping gjorde susen for meg! Lykke til alle sammen. Nå er det snart deres tur å :D Tiden før jul skal nyyytes til det fulle!

Gratulerer så mye :)

Da har jeg vært på overtidskontroll på Ahus. Jordmor sjekket urin og blodtrykk, jeg lå med ctg i 30 min for å måle babyens og livmorens aktivitet (2 bånd rundt magen, og knapp og trykke på når babyen sparket). Til slutt sjekket hun modningen, og strippet meg - så nå har jeg 2-3 cm åpning. Hun var rask og effektiv, og røska skikkelig i! Håper det har god effekt:-) Etterpå foretok legen ultralyd, og målte babyens størrelse og mengde fostervann.
Alt var veldig bra, og det virker som babyen koser seg veldig inni der. Det er jo det viktigste tenker jeg. Når jeg har ventet 6 år, så skal jeg klare noen dager til:-) Legen mente at ut fra magestørrelsen min så kunne babyen være 3700-3800 gr, men målingen viste 4100 gr! Jeg er litt redd for at han er stor...
Ny kontroll på fredag, evt igangsetting søndag eller mandag.

Jeg har også endelig født! :) For vår del funket sex som igangsetting. Riene var i gang en time eller to senere ;) Det var riktignok modningsrier som varte i nesten et døgn før fødselen var i gang, men før det hadde jeg ikke kjent noe som helst ;)
Gratulerer! Tror jeg må få med meg samboeren på en runde i senga i kveld, termin i mårra og veldig klar for å få igang fødselen nå!! Ingen problem å få med samboeren på det iallefall, her er det jeg som har hatt mer problemer med "lysten" under svangerskapet...

Back
Topp