Overtid...?

Jeg skal føde på Elverum, og har fått muntlig beskjed om at der går ingen mere enn 8 dager over termin før igangsetting. Gikk ti dager over med minstemann, og akter ikke å gjøre det igjen!!! 5 kg med baby er mye å klemme ut.....[&:]

har ikke sjekket hva det står på arket her jeg.. men jeg fikk og muntlig beskjed om at de setter igang 10 dager etter termin... men det blir ikke aktuelt!!!! [>:]
Forrige gang gikk jeg 12 dager over, går max 7 dager over denne gangen!! Og legen har sagt jeg skal si ifra hvis de ikke tar meg inn, for da skal han sørge for at de gjør det [;)][:D]

Det er nye regler med at man ikke skal gå mer enn 11 dager over tida nå.

HELDIGVIS!!!!!

På Rikshospitalet regner de overtid fra 14 dager etter termindatoen. Sist var jeg ganske sikker på at jeg hadde riktig termindato, og ble mamma 3 dager før. [:)] Denne gangen vet jeg at termindatoen min ihvertfall ikke er for tidlig, så satser på å ihvertfall ikke måtte gå over den. Men prøver så godt jeg kan å forberede meg slik at en eventuell ventetid etter termindatoen ikke skal bli altfor lang.

ORIGINAL: Stinius

Det er nye regler med at man ikke skal gå mer enn 11 dager over tida nå.

HELDIGVIS!!!!!

Er dessverre forskjellig fra sykehus til sykehus. Har selv plass på Rikshospitalet, og jeg er trygg på at de vet hva de driver med der selv om de regner overtid fra 14 dager etter termindatoen. [:)]

Jeg har fått fødeplass på Ahus, og har fått overtid 14 dager frem i tid (8. september).
Men UL-termin er en uke etter terminen jeg selv har regnet ut, så jeg håper ikke jeg går så lenge over.

Hos de jeg kjenner hvor det har gått alvorlig galt pga dårlig morkake, for lite oksygen o.l., har de alle vært godt over UL-termin.

ORIGINAL: ElisabethRB

Jeg fikk et ark hvor det stod at jeg hadde vært på ord.ul., med ett par skjemaer (grafer) jeg ikke skjønte noe av, og der det er bekreftet ul termin, og hvor det også står på overtid fra....
Alle skal få dette ved ul, da dette er et bevis du skal ha med deg overalt, sammen med alle de andre arkene dine du har med til lege/jm....[8|]

Det står overtid 12 dager etter termin på mitt også... ser ut som Tønsberg opererer med 12 dager etter da....
Ang de grafene så er MAD grafen magemålet på barnet, og BPD grafen hodemålet..! Etter det jeg skjønte... [:)]

Back
Topp