Overtid...?

ElisabethRB

Forumet er livet
Ser på ul arket jeg fikk med meg, at jeg har termin 29. juli.
Men det står også at jeg er på overtid fra 10. august....[8|]
Her i Tønsberg regner dem 14 dager etter ul termin som overtid, og de da VURDERER å sette deg i gang om de har kapasitet til det, og utifra hvordan babyen har det...
Men når i all verden ble fra dagene fra 29.07-10.08 14 dager???[8|] Hahahaha[:D]
Ikke det at jeg klager på at jeg "bare" har 12 dager altså....[8D]

Hvor mange dager etter ul termin setter sykehuset dere tilhører fødselen igang....?

Har ikke peiling.. Hvilket brev leste du dette i?:p

Jeg tilhører St. Olavs, og det står at jeg skal inn til overtidsvurdering etter 7 dager!

ORIGINAL: Mammaia 81

Jeg tilhører St. Olavs, og det står at jeg skal inn til overtidsvurdering etter 7 dager!

Samme her [:)]

Jeg fikk et ark hvor det stod at jeg hadde vært på ord.ul., med ett par skjemaer (grafer) jeg ikke skjønte noe av, og der det er bekreftet ul termin, og hvor det også står på overtid fra....
Alle skal få dette ved ul, da dette er et bevis du skal ha med deg overalt, sammen med alle de andre arkene dine du har med til lege/jm....[8|]

Jamen da henger dem sikker fast i svangerskapsjornalen..:P Har ikke sett på den. Den har jeg i bilen for da glemmer jeg den aldri når jeg skal til legen! Meg og husken min:P

ORIGINAL: Krystalll

Jeg har termin 23august jeg å overtid ble satt til 10sept! Det er jo altformange dager! Får helt angst av å tenke på det! Tok det opp med legen å hun sa jeg ikke skulle tenke på det, det så de uansett ann om/når jeg kom på overtid.
Det er faktisk 18dager! DET nekter jeg!

Nei, da hadde jeg virkelig satt meg på bakbeina!!!!!!DET går jo ikke!!!! I tillegg kan det ta opptil flere dager før babyen faktisk kommer om du blir satt i gang... Søstrami fikk tulla si 17 dager på overtid, men ble satt igang den 16. dagen... Dette fordi sykehuset ikke hadde tid til å ta henne, og babyen hadde det bra.... Men si at du føder den 20. dagen på overtid da[&:][:@]

Vil ikke virke altfor negativ, men ingen leger hører på deg om du begynner å mase om dette når du er kommet til termin... Legen min bare lo av meg om jeg nevnte noe ang fødsel da jeg var kommet til termin med storebror[8|][:@]
Om du går til jm, ville jeg ha diskutert dette med henne ved neste jm time!!

Lykke til! IKKE gi deg!!

Termin 29.aug og overtid regnes fra 12.sept...
Men her er det slik at man kan ringe inn, om man ikke føler seg helt bra når man er kommet til termin for å få en vurdering til igangsetting.

Jeg var å leste på min!! Min sto på 8/9!!! 14 dager etter termin det, akk samme som deg Elisabeth!!!!!!
Herregud så teit!

På mitt ul skjema står det også 14 dager, det er fra Rikshospitalet,
gikk nøyaktig 14 dager over med Marcus [&:]
Sjanser er jo til stede denne gangen og siden det er nesten 11 år siden sist[8D]

Må jo gå ann å få satt det igang før.. Er jo helt på tryne å gå så lenge på overtid.. Nå tenker jeg ikke på meg selv, i og med at jeg mest sannsynlig skal ha ks.. Men det er jo helt umennsklig å gå så lenge på overtid!

eg har fått fra 19 august, da står terminen til 5 august. Men satser på at denne også kommer i uke 37 som dei andre! hehe, kommer vel til å gå overtid etter den bemerkningen!

Samme her! Ble satt i gang 13 dager over sist, så greit å vite man sannsynligvis slipper gå så lenge en gang til... [:)]

Jeg er på overtid 14 dager etter termin.. [:-] Men jeg blir uansett satt igang på terminen eller litt før, så det bryr jeg meg ikke så mye om [;)]

om babyen kommer fra og med 3 uker før ULtermindaton, til og med 2 uker etter ULtermindato blir det sakt at babyen kommer til termin... var hvertfall jeg fikk beskjed om da jeg jeg ønsker å føde på fødestua på SIV, var forresten oxo et av kravene for å få føde der, å komme spontant i fødsel til termin. Men nå tror jeg akkurat den avdelinga er nedlagt! så da blir det jo automatisk at overtida blir regnet FRA 14 dager etter TULdatoen.

sykehuset østfold her. har termin 4. august og på ULarket står det 15. august, og når vi var på UL husker jeg jordmor pekte på den datoen, og sa at innen da skal lilleprinsen være ute. Mulig de opererer med ulike overtidsberegning da vi skal ha barn sommertid, og det er ferieavvikling på noen avdelinger. Ene avdeligen på SØF er i alle fall stengt når jeg skal føde.

Men jo før han kommer, jo bedre, så jeg er bare glad til! =)

Samme her[:D]

jeg fikk beskjed om att jeg var på overtid 12 dager over termin datoen. eller att i uke 42+0 blir jeg satt igang hvis han ikke har kommet før det selvfølgelig.

Back
Topp