Overtid og igangsetting..

benedictee_49

Blir kjent med forumet
Jeg er fem dager over idag, og er veldig lei alt som er. Jeg har en på snart tre fra før og jeg føler meg totalt ubrukelig med tanke på han. Har så vondt at jeg ikke orker levere i barnehagen, er mye sinna for ingenting har masse dårlig samvittighet pga det. Jeg og barnefar til begge er ikke sammen, så han er da endel mer hos pappa'n sin nå og jeg savner han veldig! Fra dag til dag venter jeg for å se om formen er bedre eller fødselen starter, men det skjer ingenting i noen retning. Gråter og gråter pga dårlig samvittighet og er så utrolig trist på grunn av hele situasjonen. Har også mye vann i kroppen og bekkenløsning, så vanskelig å leke med han når han først er hos meg.. Det sliter utrolig på meg psykisk og blir ordentlig deprimert! :-( Kan det bli brukt som en grunn for å få ting igang på kontroll på onsdag? Jeg vil ikke gå 6 dager til før det kan begynne noe..

Vet ikke, men sender en god klem til deg <3
Var også selv mye sint da jeg gikk på overtid.. Jeg har heller ikke klart å gjøre ting sammen med jentene, så jeg har hatt dårlig samvittighet for det også.

Huff, ikke kjekt. Hold ut, det ordner seg til slutt.

Vi hadde samme termindato, ser jeg. Så i morgen ringer jeg og bestiller overtidskontroll. Det har vært et langt svangerskap med hg og bekkenløsning. Men nå kan det ikke være mange dager igjen.

Lykke til! Snart vår tur!

Vet ikke, men sender en god klem til deg <3
Var også selv mye sint da jeg gikk på overtid.. Jeg har heller ikke klart å gjøre ting sammen med jentene, så jeg har hatt dårlig samvittighet for det også.

Takk skal du ha ❤️

Er mye smerter og hormoner, så har veldig kort lunte. Har hatt det nå i tre uker, og jeg føler meg jo helt ubrukelig :-( Håper de kan ta litt hensyn til meg angående det.. :-)

Huff, ikke kjekt. Hold ut, det ordner seg til slutt.

Vi hadde samme termindato, ser jeg. Så i morgen ringer jeg og bestiller overtidskontroll. Det har vært et langt svangerskap med hg og bekkenløsning. Men nå kan det ikke være mange dager igjen.

Lykke til! Snart vår tur!

Prøver alt jeg kan å se det positive i det, men jeg er så redd for at jeg skal bli ordentlig utslitt og helt tom for krefter etter fødsel pga den lange tiden her. Hadde kraftig fødselsdepresjon sist gang og jeg vil absolutt ikke ende opp der en gang til, og er redd for at det skal være en ekstra faktor nå som jeg går så lenge med de tankene :(

Kjedelig med tungt svangerskap :-( Nei, de små er jo ute om en uke, så det er jo en trøst :-) Vet jo hvertfall at premien for alt slitet virkelig er verdt det! :-)

Prøver alt jeg kan å se det positive i det, men jeg er så redd for at jeg skal bli ordentlig utslitt og helt tom for krefter etter fødsel pga den lange tiden her. Hadde kraftig fødselsdepresjon sist gang og jeg vil absolutt ikke ende opp der en gang til, og er redd for at det skal være en ekstra faktor nå som jeg går så lenge med de tankene :(

Kjedelig med tungt svangerskap :-( Nei, de små er jo ute om en uke, så det er jo en trøst :) Vet jo hvertfall at premien for alt slitet virkelig er verdt det! :)
Det skjønner jeg godt! En skal ha krefter til etter fødsel også.

Har du fått time til overtidskontroll? Jeg skal i morgen. Spent. Spesielt på størrelsen på baby...

Det skjønner jeg godt! En skal ha krefter til etter fødsel også.

Har du fått time til overtidskontroll? Jeg skal i morgen. Spent. Spesielt på størrelsen på baby...

Fikk time idag, og ble lagt inn :-) Lite fostervann, høyt blodtrykk og da med tanke på overtiden :-) fikk ingen vektestimering, men han er blitt spådd å være bittelitt stor, så!

Hvordan har det gått med deg idag? :-)

Fikk time idag, og ble lagt inn :) Lite fostervann, høyt blodtrykk og da med tanke på overtiden :) fikk ingen vektestimering, men han er blitt spådd å være bittelitt stor, så!

Hvordan har det gått med deg idag? :)
Så spennende, lykke til!:) Skal selv på kontroll i morgen med vekstestimering (pga seteleie), og er veldig spent på om det blir bestemt keisersnitt. Er 5 dager over i morgen. Håper vi har bebiser før helgen er over!:)

Så spennende, lykke til!:) Skal selv på kontroll i morgen med vekstestimering (pga seteleie), og er veldig spent på om det blir bestemt keisersnitt. Er 5 dager over i morgen. Håper vi har bebiser før helgen er over!:)

Takk for det :-) Håper ballongen har lyst til å gjøre litt jobb denne gangen! Fikk det sist også, men da ville den ikke gjøre noe for seg :P

Så spennende å se da :) Håper du noe spesielt med tanke på keisersnitt eller ikke, eller? :) Ja, brått så er de her! Du kan jo i tillegg få et klokkeslett omtrent, du da! :) Ikke lenge igjen uansett hva som skjer nå :)

Takk for det :) Håper ballongen har lyst til å gjøre litt jobb denne gangen! Fikk det sist også, men da ville den ikke gjøre noe for seg :p

Så spennende å se da :) Håper du noe spesielt med tanke på keisersnitt eller ikke, eller? :) Ja, brått så er de her! Du kan jo i tillegg få et klokkeslett omtrent, du da! :) Ikke lenge igjen uansett hva som skjer nå :)
Jeg ønsket meg jo vaginal setefødsel, men nå er grensen min for overtid nådd, så nå håper jeg vi blir enige om keisersnitt. Er ikke lenger komfortabel med å vente på vanlig fødsel, babyen blir jo ikke akkurat mindre for hver dag som går:wacky:

Fikk time idag, og ble lagt inn :) Lite fostervann, høyt blodtrykk og da med tanke på overtiden :) fikk ingen vektestimering, men han er blitt spådd å være bittelitt stor, så!

Så bra du ble lagt inn! Et skritt i riktig retning.

Jeg er sjekket inn på pasienthotellet. Alt bra på kontrollen: fostervann, gjennomstrømming i navlesnor, blodtrykk osv. Klarte ikke å estimere vekt ordentlig, men rundt 3800. Fikk velge selv om jeg ville settes igang eller vente.

Så her blir det hotellweekend med chips og brus i senga og barnevakt til de små hjemme. :-) Har fått en tablett og skal få flere i morgen. Litt murring, venter i spenning.

Blir spennende å høre hvordan det går med deg også!

Så bra du ble lagt inn! Et skritt i riktig retning.

Jeg er sjekket inn på pasienthotellet. Alt bra på kontrollen: fostervann, gjennomstrømming i navlesnor, blodtrykk osv. Klarte ikke å estimere vekt ordentlig, men rundt 3800. Fikk velge selv om jeg ville settes igang eller vente.

Så her blir det hotellweekend med chips og brus i senga og barnevakt til de små hjemme. :-) Har fått en tablett og skal få flere i morgen. Litt murring, venter i spenning.

Blir spennende å høre hvordan det går med deg også!

Blir man satt igang på overtidskontrollen eller sjekker de bare om det er modent? Har kontroll på sykehuset til mandag og er da åtte dager over hvis det ikke har skjedd noe før det. Spurte både legen min (som også er gynekolog) og jordmor, men ingen av dem ville sjekke før det ble gjort på overtid.

Igangsetting fungerte i alle fall kjempefint! Sjekket inn på pasienthotellet kl 19. Fikk en kontroll på fødeavdelingen og en tablett vaginalt. Skulle få nye tabletter annenhver time neste dag fra kl 08.00.

Kl 04.15 om natta fikk jeg et par kraftige rier. Ringte opp til fødeavdelingen og ble bedt om å komme opp. 5 cm. Litt badekar (deilig) og jeg tok den klassiske feilen "jeg må på do". Kom opp av badekar og og fikk litt lystgass. Kl 08.17 kom prinsen. Jeg fikk til og meg "ta imot" han selv. 3930 gram, ikke langt fra estimert vekt på 3800.

Hipp hurra for igangsetting!

Hvordan går det med dere, brnedictee_49 og nordlyset89?

Igangsetting fungerte i alle fall kjempefint! Sjekket inn på pasienthotellet kl 19. Fikk en kontroll på fødeavdelingen og en tablett vaginalt. Skulle få nye tabletter annenhver time neste dag fra kl 08.00.

Kl 04.15 om natta fikk jeg et par kraftige rier. Ringte opp til fødeavdelingen og ble bedt om å komme opp. 5 cm. Litt badekar (deilig) og jeg tok den klassiske feilen "jeg må på do". Kom opp av badekar og og fikk litt lystgass. Kl 08.17 kom prinsen. Jeg fikk til og meg "ta imot" han selv. 3930 gram, ikke langt fra estimert vekt på 3800.

Gratulere så mye!!:) Vært på overtidskontroll i dag, og har kommet frem til at det blir igangsetting på mandag dersom det ikke skjer noe før da. Og hvis jeg ombestemmer meg så får jeg keisersnitt på tirsdag (pga seteleie).

• Liker
Reactions: hs

Gratulerer så veldig mye! :) Morsomt at det gikk unna! Og helt perfekt størrelse også! :D

Jeg sier også hurra for igangsettelse, for jeg fikk min vakre prins 20.15 den 03/09! :-D hehe.. endte opp med 8 timer fra de tok vannet, og 20 minutter fra 7cm til han var ute. Ble kun fire-fem pressrier før knerten var her! :) 3950gr og 51cm lang var han :D

• Liker
Reactions: hs
Gratulerer til dere, begge to! Har vært spennende å følge dere, siden vi hvar på overtid hele gjengen. Så deilig å være ferdig med graviditeten og endelig bruke dagene på babykos. Nyt!

Vannet gikk klokka 4 natt til igår, og 17.58 kom verdens fineste jente til verden:) Lang fødsel på 14 timer, men overlykkelig over å slippe igangsetting:)

Gratulerer så mye :) Ja, det er tungt med så mange timer, men premien er jo så verdt det :D Skjønner godt at du er glad for det - kan jo ofte bli vondere og tyngre med igangsetting, så! :)

Back
Topp