Overstimulering

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Jeg fikk satt inn en perfekt blasto i dag og er kjempeglad for det :)

Men de oppdaget også at jeg er litt overstimulert (noe som forklarer ubehaget jeg har hatt siden uttak på torsdag). Jeg ble satt på fragmin, men bortsett fra det sa de ikke hva jeg kunne gjøre for å få det bedre annet enn å ta det med ro. Jeg skulle også begynne å jobbe igjen i morgen etter mitt ønske, men om jeg ble dårligere skulle jeg ikke nøle om å ringe og få sykemelding.

Så mitt spørsmål er bare om noen andre har erfaring med overstimulering, og hva jeg kan gjøre for å få det bedre?
(Noen skriver f.eks. drikke masse vann, og noen skriver at man skal unngå vann -Google).

Også skriver mange at det er større sjans for at egget fester seg ved overstimulering. Stemmer dette? Eller er det bare en vennlig trøst i venteperioden?

Jeg ble litt overstimulert og jeg ble gravid. Resulterte i verdens flotteste datter. Fikk noen tabletter jeg skulle ta, men husker ikke hva de heter. Husker det var et lite glass. De valgte også å ta blodprøver av meg slik at de hadde mine normalverdier om jeg skulle bli veldig dårlig.
Det sies at det er lettere å bli gravid om man er litt overstimulert. Problemet kan være at overstimuleringen kan bli verre om man blir gravid.
Husker at jeg kjente overstimuleringen i ei uke fra uttak.

Jeg ble litt overstimulert og jeg ble gravid. Resulterte i verdens flotteste datter. Fikk noen tabletter jeg skulle ta, men husker ikke hva de heter. Husker det var et lite glass. De valgte også å ta blodprøver av meg slik at de hadde mine normalverdier om jeg skulle bli veldig dårlig.
Det sies at det er lettere å bli gravid om man er litt overstimulert. Problemet kan være at overstimuleringen kan bli verre om man blir gravid.
Å så hyggelig at det resulterte i en datter! :)
Jeg fikk en pakke med sprøyter, så vet ikke om vi har fått det samme. De tok ikke blodprøve av meg heller, men de så vel det de trengte på ultralyden.
Håper så inderlig at dette vil føre til en graviditet som holder hele veien.

Først og fremst, gratulerer som blasto-ruger! :D

Jeg hadde ett avbrutt forsøk nå i september pga overstimulering. Da fikk jeg beskjed om å drikke mye vann, minst 2 liter til dagen, og å unngå salt mat. Dette stod også i skrivet jeg fikk. Eggstokkene mine ble veldig store, så fikk beskjed om å unngå løft og bevegelser med vridning. Pga. fare for vridning av eggstokkene. De sa jeg kunne og burde gå, så lenge det ikke medførte økte smerter. Jeg følte det å gå rolige turer lindret på smertene:) Jeg hadde også en del vann i buken, så ble fulgt opp poliklinisk av sykehuset i noen uker, for å følge med på utviklingen.

Ved overstimulering er det viktig å lytte til kroppen og ta kontakt ved lege dersom man blir tungpustet, blir kvalm eller får diaré. Men det vet du sikkert :)

Hvordan går det med deg nå?
Lykke til videre!

Kan det ha vært dostinex du fikk? Jeg ble overstimulert første forsøk, og fikk da dostinex på andre forsøk. Tror jeg startet like før innsett. Ble ikke overstimulert da jeg gikk på tablettene. Usikker på om de har ønsket effekt om man starter etter innsett. Ellers har jeg hørt at masse vann og hvile er bra.

Jeg ble også litt overstimulert ved ferskforsøket mitt, men fikk innsett og Fragmin slik som du.
Fikk også beskjed om å drikke masse vann :happy119
Hadde litt plager de første dagene etter uttaket, og fikk vondt hvis jeg hadde for høyt tempo ved vanlig gange, ellers ok.

Fragmin er nok noe av grunnen til at en lettere blir gravid ved overstimuli, da det fører til bedre blodtilstrømning i livmora, ellers vet jeg ikke :confused013

Forøvrig ble jeg også gravid den gangen, selv om det ikke ville vare...

Masse lykke til med ruginga! Heier på deg! :D

Først og fremst, gratulerer som blasto-ruger! :D

Jeg hadde ett avbrutt forsøk nå i september pga overstimulering. Da fikk jeg beskjed om å drikke mye vann, minst 2 liter til dagen, og å unngå salt mat. Dette stod også i skrivet jeg fikk. Eggstokkene mine ble veldig store, så fikk beskjed om å unngå løft og bevegelser med vridning. Pga. fare for vridning av eggstokkene. De sa jeg kunne og burde gå, så lenge det ikke medførte økte smerter. Jeg følte det å gå rolige turer lindret på smertene:) Jeg hadde også en del vann i buken, så ble fulgt opp poliklinisk av sykehuset i noen uker, for å følge med på utviklingen.

Ved overstimulering er det viktig å lytte til kroppen og ta kontakt ved lege dersom man blir tungpustet, blir kvalm eller får diaré. Men det vet du sikkert :)

Hvordan går det med deg nå?
Lykke til videre!
Takk for svar! :)
Jeg fikk egentlig ikke så mye informasjon annet enn at jeg var litt overstimulert og dermed måtte på blodfortynnende sprøyter. De sa ingenting om vann, men at jeg skulle ta det med ro og ringe dem hvis jeg ikke orket å jobbe. Jeg er nok ikke kjempeoverstimulert for jeg lider ikke altså. Kjenner bare godt i eggstokkene når jeg beveger meg, og det er litt vondt når jeg skal tisse.

Veldig glad du sa ifra om faresignalene slik at jeg kan være på vakt og ta kontakt med klinikken om jeg blir værre :)

Jeg ble også litt overstimulert ved ferskforsøket mitt, men fikk innsett og Fragmin slik som du.
Fikk også beskjed om å drikke masse vann :happy119
Hadde litt plager de første dagene etter uttaket, og fikk vondt hvis jeg hadde for høyt tempo ved vanlig gange, ellers ok.

Fragmin er nok noe av grunnen til at en lettere blir gravid ved overstimuli, da det fører til bedre blodtilstrømning i livmora, ellers vet jeg ikke :confused013

Forøvrig ble jeg også gravid den gangen, selv om det ikke ville vare...

Masse lykke til med ruginga! Heier på deg! :D

Tusen takk :)
Det høres veldig likt ut som hos meg nå. Så det er blodfortynnende som gir egget bedre muligheter altså. Å, tenk om alle disse tilfeldighetene gjør at egget sitter a?! :)
Ruger ivrig nå ;)

Nå i kveld (rugedag 2, 6dpo) kjenner jeg meg tungpusta. Må liksom jobbe litt for å få ned en god dose oksygen av og til. Magen er skikkelig oppblåst og øm.
Hvor tungpustet må man være før man kontakter klinikken? Jeg er så usikker og vet liksom ikke hva som er farlig og hva som er normalt?
Kan man ta en blodprøve for å sjekke at alt er normalt?

Nå i kveld (rugedag 2, 6dpo) kjenner jeg meg tungpusta. Må liksom jobbe litt for å få ned en god dose oksygen av og til. Magen er skikkelig oppblåst og øm.
Hvor tungpustet må man være før man kontakter klinikken? Jeg er så usikker og vet liksom ikke hva som er farlig og hva som er normalt?
Kan man ta en blodprøve for å sjekke at alt er normalt?

Jeg ville hatt lav terskel for å kontakte klinikken ved ubehag. Bedre med en gang for mye tenker jeg :happy119

Jeg måtte ta en blodprøve (husker ikke helt, men det var kanskje blodprosent) før jeg ble klarert for innsett.

Jeg ville hatt lav terskel for å kontakte klinikken ved ubehag. Bedre med en gang for mye tenker jeg :happy119

Jeg måtte ta en blodprøve (husker ikke helt, men det var kanskje blodprosent) før jeg ble klarert for innsett.

Ja, blir så redd av alle skrekkhistoriene på Google også. Vil liksom ikke være helt hysterisk, men vil ikke ta noen sjanser heller.
Ringer dem fra jobb i morgen så får jeg høre hva de sier.

De tok ingen blodprøve i forbindelse med innsettet men de så med ultralyd og uffa seg litt og sa jeg var overstimulert og dersom vi hadde hatt to egg så hadde de uansett ikke satt inn begge to pga dette.

Ja, blir så redd av alle skrekkhistoriene på Google også. Vil liksom ikke være helt hysterisk, men vil ikke ta noen sjanser heller.
Ringer dem fra jobb i morgen så får jeg høre hva de sier.

De tok ingen blodprøve i forbindelse med innsettet men de så med ultralyd og uffa seg litt og sa jeg var overstimulert og dersom vi hadde hatt to egg så hadde de uansett ikke satt inn begge to pga dette.

Det som er så kinkig med overstimuli er at hcg forverrer situasjonen, så forstår godt at de ikke ville satt inn to egg da, selv om de hadde hatt.
Det vil si at om du blir gravid nå, vil du nok få det litt værre en kort stund, før det blir bedre.
Fragmin holder det heldigvis i sjakk.

Lurt av deg å være føre var og spørre for sikkerhets skyld. Ikke verdt å ta risikoer med egen helse :)

Kontaktet dem og skal inn til ny sjekk i dag. Håper alt er bra og at jeg bare er overnervøs eller noe.

Det som er så kinkig med overstimuli er at hcg forverrer situasjonen, så forstår godt at de ikke ville satt inn to egg da, selv om de hadde hatt.
Det vil si at om du blir gravid nå, vil du nok få det litt værre en kort stund, før det blir bedre.
Fragmin holder det heldigvis i sjakk.

Lurt av deg å være føre var og spørre for sikkerhets skyld. Ikke verdt å ta risikoer med egen helse :)

Håper jeg blir gravid, men ikke at jeg blir værre ;) Men om jeg blir litt værre fordi jeg er gravid så skal jeg være glad for det! Blir spennende å høre hva de sier i dag. Håpe at jeg bare trenger ro og hvile. Var kanskje ikke så lurt å starte å jobbe med en gang...

Hvordan gikk det?

Akkurat kommet hjem og lagt meg på sofan.

Han fant ganske mye væske i bukhulen, så han sa at jeg skal ta det helt med ro nå. Ble sykemeldt til onsdag hvor vi skal ta en ny titt. Måtte også ta blodprøve som vi får svar på i morgen.
Jeg skulle drikke masse og fortsette med Fragmin.

Glad jeg tok kontakt med dem, for jeg har en tendens til å pushe kroppen mer enn jeg bør... nå har jeg fått streng beskjed om å slappe av og skal høre på det selvom det er kjedelig.

Legen sa også med ett Glimt i øyet at denne overstimuleringa er bra for blastocysten og at sjansene øker noe for at den fester seg :) Så kanskje hell i uhell? ;)

Håper det går bra med deg og håper at dette er hell i uhell Bubbly :) når ryker første test?

Håper det går bra med deg og håper at dette er hell i uhell Bubbly :) når ryker første test?
Vi klamrer oss til håpet :D
Tenkte å vente til neste fredag, meeeen blir nok litt før altså! Testdato fra FS er ikke før mandag 14. nov...

Back
Topp