Overstått medisinsk abort (obs! TMI)

I følge min fastlege som er veldig flink til oppfølgning må jeg inn å ta en HCG prøve. Har han som oppdaget MA, for han har ultralyd. Så jeg ville spurt om en HCG prøve for å sjekke at den synker :)

Føles tryggere å få bekreftet at det går rette veien ja!

I følge min fastlege som er veldig flink til oppfølgning må jeg inn å ta en HCG prøve. Har han som oppdaget MA, for han har ultralyd. Så jeg ville spurt om en HCG prøve for å sjekke at den synker :)
Jeg tok HCG prøve etter 2 uker. Da var den på 469. Så tenker jeg å ta ny på mandag. Slår ennå ut på graviditetstester 3 uker etter. Slitsomt.

Huff, høres ut som om du har hatt en rimelig tung tid. Håper det retter seg for deg!
Kjenner at dette er både tyngre fysisk og psykisk enn å føde barn. Men håper det går bedre frem over.
Men i går ble jeg dritr forbannet når svigerinnen min spurte om vi virkelig ville ha en unge til pga at datteren min ikke fikk sove og tullet litt. Hvem spør om noe sånn 3 uker etter at noen har mistet en baby? Uten å ha erkjent at de har mistet?

Kjenner at dette er både tyngre fysisk og psykisk enn å føde barn. Men håper det går bedre frem over.
Men i går ble jeg dritr forbannet når svigerinnen min spurte om vi virkelig ville ha en unge til pga at datteren min ikke fikk sove og tullet litt. Hvem spør om noe sånn 3 uker etter at noen har mistet en baby? Uten å ha erkjent at de har mistet?

Tror nok det er veldig ulikt hvordan man tar det når man mister. For min del følte jeg det som en rensende prosess på en måte med å få ut graviditetsproduktene. Har svært liten blødning i dag og, så føler dette går veldig bra. Jeg har jo ingen barn fra før, så kan liksom ikke sammenligne det med noe heller.

Wow! Det er nok enkelte som slenger ut av seg både et og annet uten å tenke seg særlig om....Tror nok ikke noen som ikke har mistet egentlig kan forstå... :Heartred

Slenger meg på her jeg også! Tilhørte også de som skulle ha termin i januar 2020, men mista i uke 7-8 i slutten av mai. Hos meg kom alt ut av seg selv, men det var forferdelig trist..Rekker å legge planer og glede seg noe enormt. Vi dro også til privatklinikk dagen etter jeg begynte å blø, godt å få konstantert det med en gang istedet for å vente på svar fra blodprøver.

Huff, ikke gøy å få slengt slike kommentarer til seg.. Det viktige i en slik prosess er å ha støtte fra de rundt seg og forståelse for at dette er tøft. Men som det sies ovenfor her så er det nok ingen som forstår hvordan det er før man har opplevd det selv.. Derfor så bra at vi har slike forum hvor vi kan få ut alle følelsene og spørsmålene rundt det:)

Slenger meg på her jeg også! Tilhørte også de som skulle ha termin i januar 2020, men mista i uke 7-8 i slutten av mai. Hos meg kom alt ut av seg selv, men det var forferdelig trist..Rekker å legge planer og glede seg noe enormt. Vi dro også til privatklinikk dagen etter jeg begynte å blø, godt å få konstantert det med en gang istedet for å vente på svar fra blodprøver.

Huff, ikke gøy å få slengt slike kommentarer til seg.. Det viktige i en slik prosess er å ha støtte fra de rundt seg og forståelse for at dette er tøft. Men som det sies ovenfor her så er det nok ingen som forstår hvordan det er før man har opplevd det selv.. Derfor så bra at vi har slike forum hvor vi kan få ut alle følelsene og spørsmålene rundt det:)

Fryktelig mange fra januar her ja! Det bør være bedre sjangs for oss neste gang!

Godt det ordnet seg av seg selv hos deg da :) Det jeg ble sinna over at det ikke gjorde. Men det gjør det uansett ikke noe mindre trist da. :Heartred

Fryktelig mange fra januar her ja! Det bør være bedre sjangs for oss neste gang!

Godt det ordnet seg av seg selv hos deg da :) Det jeg ble sinna over at det ikke gjorde. Men det gjør det uansett ikke noe mindre trist da. :Heartred
Ja, det er forståelig. Må ha vært veldig tøft.. Godt å høre at det går bedre med deg nå. Så får vi håpe at spiren sitter for oss begge snart! En mager trøst at mange blir fort gravide igjen etter SA/MA. :Heartred

Ja, det er forståelig. Må ha vært veldig tøft.. Godt å høre at det går bedre med deg nå. Så får vi håpe at spiren sitter for oss begge snart! En mager trøst at mange blir fort gravide igjen etter SA/MA. :Heartred

Det SKAL ordne seg, som du sier blir de fleste ganske raskt gravide igjen etterpå. I tillegg viser også forskningen at det er mer sannsynlig med en vellykket graviditet dersom den forekommer innenfor 6 mnd etter SA/MA osv. :woot:

Jeg hørte også til januar2020... SA 9+0 i starten på juni. Har ikke klar å gå inn på forumgruppen til januar2020 etter dette, prøver egentlig å unngå babyverden for en stund, men finner litt trøst inne i denne gruppa. Har ikke vært til lege/gynekolog da jeg var ganske sikker på hva som skjedde. I de siste ukene har jeg angret litt på det, da jeg var har vært usikker på om alt gikk bra. Blødningen stoppet etter 4-5 dager og fikk negativ g-test etter en uke, men har testet etter eggløsning og hadde fortsatt ikke fått noe etter 5 uker. I dag ble den endelig positiv (men usikker på om vi rakk det denne gangen, da jeg ikke har testet alle dager). Nå håper jeg vi lykkes snart alle sammen, og at vi snart ses i en termingruppe :Heartred

Skjønner deg godt jeg, kan være godt å ta litt avstand til det hele. Jeg har slitt litt med påminnelser rundt meg om hva jeg ikke får, gravide, babyer osv. Den dagen jeg fikk beskjeden på sykehuset skulle vi ta heisen ned og dra hjem. Trykket på og heisen åpnet seg, den kunne vi ikke ta, for der hadde vannet til noen gått. Måtte lene meg inn og trykke på knappen så vi fikk dit en ny heis. Heisen kom og vi gikk inn, like før dørene lukket seg kom det inn et annet par, hun med tydelig gravidmage...takk skal du faen meg ha! Det er vondt og brutalt!

Krysser fingrene for at det klaffer kjapt for deg! :Heartred

Onsdag denne uka fikk jeg påvist MA og ble henvist videre for behandling. Var inne i går for undersøkelse som bekreftet det samme, fikk første tablett før jeg skulle tilbake i dag. Pga morkake tilsvarte svangerskapslengden på 11 uker fikk jeg (heldigvis) innleggelse for selve behandlingen. Var selvsagt knust over og ha mistet, men aksepterer at det ikke var meningen. Har grått konstant siden onsdag. Følte meg mest frustrert over at kroppen ikke ordnet opp i dette selv. Heldigvis ble jeg ivaretatt av hyggelige og forståelsesfulle leger og sykepleiere. Selve behandlingen begynte med smertestillende, kvalmestillende og fire cytotec oppi "ho-ha". Etter seks timer (og flere tabletter), hvor krampene på slutten var svært intense og ubehagelige, ble jeg kvitt morkaka. De mistenkte BO først fordi de ikke kunne se noe fosteranlegg, men da jeg nevnte at vi hadde sett embryo med hjerteslag i uke 8, sjekket de igjen. Embryoet hadde nok ikke levd lenge etter TUL den gangen, og hadde nå skrumpet inn. Fikk ikke dra hjem før de hadde konstatert at blødningene hadde roet seg ned. Etter 10 timer var jeg veldig klar for å kunne reise hjem.

Selv forventet jeg at dagen skulle bli full av tårer og at jeg skulle føle meg tom etterpå. Overraskende nok gikk det hele ganske så bra, fikk en reaksjon når morkaka++ kom ut, men føler meg bedre nå enn jeg har gjort de tre siste dagene. Det var jo ikke noe noen kunne gjort med det uansett, så jeg var bare klar for å få det ut så vi kan få prøve igjen. Nå vet vi i det minste at vi er i stand til å bli gravid

*puh* Så utrolig godt det er å bare få ut alle tankene og opplevelsene fra tre tunge dager, nå ser jeg bare framover!

Veldig leit å høre om din opplevelse :( Den er nokså lik min egen, MA oppdaget i uke 12, fosterlengde målt til ca 9+4. Hadde termin i desember. Har hatt en medisinsk abort (ble ikke lagt inn), men det var rester igjen så måtte på utskrapning som er gjennomført nå for en uke siden. Som deg følte jeg meg litt bedre (en slags closure) etter at alt dette var ferdig, men tristheten innhenter meg noen ganger om dagen likevel. Føler jeg ser gravide damer overalt, og klarer ikke å la være å tenke på hvor langt jeg hadde vært på vei om alt hadde gått bra.

Vet ikke om dette hjelper for alle, men jeg forsøker å lage meg små milepæler for å få tiden til å gå raskere. Den første var å være fedig å blø, den neste negativ EL-test og etter der negativ graviditetstest. Har nå sluttet og blø og negativ EL-test, og en graviditetstest som er veldig svak. Regner med den blir negativ ila kommende uke. Tenker egentlig bare å fortsette å teste etter EL nå fremover for å komme fort tilbake i prøvinga igjen. Akkurat nå føles det som at det eneste som vil hjelpe er å bli gravid igjen, så jeg håper det skjer forholdsvis raskt.

Hva tenker du og dere om å prøve på nytt, vil dere starte så raskt som mulig?

Stor klem! <3

Veldig leit å høre om din opplevelse :( Den er nokså lik min egen, MA oppdaget i uke 12, fosterlengde målt til ca 9+4. Hadde termin i desember. Har hatt en medisinsk abort (ble ikke lagt inn), men det var rester igjen så måtte på utskrapning som er gjennomført nå for en uke siden. Som deg følte jeg meg litt bedre (en slags closure) etter at alt dette var ferdig, men tristheten innhenter meg noen ganger om dagen likevel. Føler jeg ser gravide damer overalt, og klarer ikke å la være å tenke på hvor langt jeg hadde vært på vei om alt hadde gått bra.

Vet ikke om dette hjelper for alle, men jeg forsøker å lage meg små milepæler for å få tiden til å gå raskere. Den første var å være fedig å blø, den neste negativ EL-test og etter der negativ graviditetstest. Har nå sluttet og blø og negativ EL-test, og en graviditetstest som er veldig svak. Regner med den blir negativ ila kommende uke. Tenker egentlig bare å fortsette å teste etter EL nå fremover for å komme fort tilbake i prøvinga igjen. Akkurat nå føles det som at det eneste som vil hjelpe er å bli gravid igjen, så jeg håper det skjer forholdsvis raskt.

Hva tenker du og dere om å prøve på nytt, vil dere starte så raskt som mulig?

Stor klem! <3

Føler også jeg ser gravide og babyer over alt nå, og det slår innover meg hva jeg har mistet. Men det var ikke meningen denne gangen.

Jeg også tenker sånne små milepæler. Håper blødningene ikke varer så lenge, men tenkte å følge opp hos legen med at hcg går ned slik det skal.

Det jeg har tatt med meg er at vi er i stand til å bli gravide, og tenker at det skal vi få til igjen. Helt enig i at det er det eneste som føles som kan hjelpe.

Vi kommer nok til å prøve med en gang igjen. Så raskt blødningene er borte er det bare å få kartlagt EL tenker jeg :) Vi SKAL få det til!

Håper det ordner seg for deg :Heartred

Stor klem tilbake, det gjør godt fra noen som vet hva en har gjennomgått :Heartbigred

Se der ja, enda en fra januar 2020. Nesten så vi skulle laget egen støttegruppe :laughing021

De tok ikke noen sjekk på om alt var kommet ut hos meg etterpå, men var veldig nøye på at blødningene skulle roe seg før jeg fikk reise. Spurte om hcg skulle følges opp i etterkant, det mente de altså ikke var nødvendig. Jeg tror nok jeg skal følge med på noen tester selv, også blir det nok en tur til legen for å få noen dager ekstra sykemelding tenker jeg. Får høre med legen om de evt følger hcg :)

Også hørt det, så håper det klaffer for oss alle, så kanskje vi ses i samme termingruppe igjen! :woot:

Nå har jeg vært hos gynekologen, en som er veldig kjent i Bergen. Meget dyktig og sympatisk lege. Han sjekket meg grundig og sa at her var det ikke rester men ville at jeg skulle bli gravid mens vi er i syden (reiser på torsdag) så han ga meg 2 cytotec som jeg skal ta i skjeden før jeg legger meg slik at vi får fortgang på ting. Han mente at sol, varme og lite stress vil været godt for oss. Han sa også at jeg har størst sjanse til å bli gravid de to første månedene. Kroppen oppfatter også aborten som en menstruasjon. Syndes dette var veldig nyttig å vite, ikke noe jeg har funnet ut ved å Google :)

Jeg har jo ikke mista nå nylig, men det er 3 år siden jeg mista første gang i disse dager, i overimorgen tror jeg, og selv om det er en stund siden kommer det litt ekstra opp rundt denne uka hvor vi gikk gjennom alt, svake blødninger først, ul som viste en MA, kroppen som senere samme dag startet aborten, 6 timer med rier og store blødninger over toalettskåla hjemme. Jeg var 23 år og hadde aldri trodd at en abort var så heftig, både fysisk og psykisk. Det følelsesmessige vakuumet etterpå hvor man prøver å akseptere at alt er over så fort, at alle planer for resten av sommeren, forventningen frem mot oul, å kjenne de første sparkene, velge navn, kjøpe barnevogn osv. i det uendelige. Alt det er bare borte, og jeg tenke at det var trist, men så går det kanskje greit, eller? Jeg var helt nummen, og fikk nesten litt sjokk da jeg kjente hvor ikke-greit det var etter en tid, når det faktisk er sant alt sammen og ikke bare en vond drøm. Også er det sommer, og gravide mager, vogner og babyer er faktisk aldri så tydelige som på denne tida, og det kan være skikkelig vondt akkurat å ha mista, og det kjennes ut som at alle som vil ha barn bare kan knipse også er det en baby der et lite år etterpå.. Bare ikke jeg.
Men så har tida gått og jeg har fått en nydelig sønn, som er 1,5 år nå og løper over alt, skal oppdage alt, smake på alt - og jeg løper etter, mer eller mindre svett. Kanskje ser du meg på gata? Og jeg vet ikke at du har et stort hull i hjertet nå, at du kjenner savnet ditt så veldig når du ser hva du skulle ha fått, men som er borte. Jeg har også kjent den smerten, men ingen vet om den andre. Og jeg skulle ønske jeg kunne se alle som har mistet det viktigste i livet, så jeg kunne si at det skal bli bedre ❤️ for det blir det nesten alltid ❤️

Ta vare på dere selv i sommer, det er en tøff tid å være trist på ❤️

Føler også jeg ser gravide og babyer over alt nå, og det slår innover meg hva jeg har mistet. Men det var ikke meningen denne gangen.

Jeg også tenker sånne små milepæler. Håper blødningene ikke varer så lenge, men tenkte å følge opp hos legen med at hcg går ned slik det skal.

Det jeg har tatt med meg er at vi er i stand til å bli gravide, og tenker at det skal vi få til igjen. Helt enig i at det er det eneste som føles som kan hjelpe.

Vi kommer nok til å prøve med en gang igjen. Så raskt blødningene er borte er det bare å få kartlagt EL tenker jeg :) Vi SKAL få det til!

Håper det ordner seg for deg :Heartred

Stor klem tilbake, det gjør godt fra noen som vet hva en har gjennomgått :Heartbigred
Alle gravide mager kommer frem nå. Jeg gikk å fant meg en stille trappeoppgang når jeg skulle gjennomføre aborten. Ei på jobb hadde termin i de dager og jeg kjente at det hadde ikke vært greit å treffe henne etter eller på vei til fødselen.
Vi har begynt igjen å prøve så håper det går raskt nå å bli gravide igjen.

Nå har jeg vært hos gynekologen, en som er veldig kjent i Bergen. Meget dyktig og sympatisk lege. Han sjekket meg grundig og sa at her var det ikke rester men ville at jeg skulle bli gravid mens vi er i syden (reiser på torsdag) så han ga meg 2 cytotec som jeg skal ta i skjeden før jeg legger meg slik at vi får fortgang på ting. Han mente at sol, varme og lite stress vil været godt for oss. Han sa også at jeg har størst sjanse til å bli gravid de to første månedene. Kroppen oppfatter også aborten som en menstruasjon. Syndes dette var veldig nyttig å vite, ikke noe jeg har funnet ut ved å Google :)

Oi, det var jo en ny taktikk. Krysser fingrene for at det funker! :)

Jeg har jo ikke mista nå nylig, men det er 3 år siden jeg mista første gang i disse dager, i overimorgen tror jeg, og selv om det er en stund siden kommer det litt ekstra opp rundt denne uka hvor vi gikk gjennom alt, svake blødninger først, ul som viste en MA, kroppen som senere samme dag startet aborten, 6 timer med rier og store blødninger over toalettskåla hjemme. Jeg var 23 år og hadde aldri trodd at en abort var så heftig, både fysisk og psykisk. Det følelsesmessige vakuumet etterpå hvor man prøver å akseptere at alt er over så fort, at alle planer for resten av sommeren, forventningen frem mot oul, å kjenne de første sparkene, velge navn, kjøpe barnevogn osv. i det uendelige. Alt det er bare borte, og jeg tenke at det var trist, men så går det kanskje greit, eller? Jeg var helt nummen, og fikk nesten litt sjokk da jeg kjente hvor ikke-greit det var etter en tid, når det faktisk er sant alt sammen og ikke bare en vond drøm. Også er det sommer, og gravide mager, vogner og babyer er faktisk aldri så tydelige som på denne tida, og det kan være skikkelig vondt akkurat å ha mista, og det kjennes ut som at alle som vil ha barn bare kan knipse også er det en baby der et lite år etterpå.. Bare ikke jeg.
Men så har tida gått og jeg har fått en nydelig sønn, som er 1,5 år nå og løper over alt, skal oppdage alt, smake på alt - og jeg løper etter, mer eller mindre svett. Kanskje ser du meg på gata? Og jeg vet ikke at du har et stort hull i hjertet nå, at du kjenner savnet ditt så veldig når du ser hva du skulle ha fått, men som er borte. Jeg har også kjent den smerten, men ingen vet om den andre. Og jeg skulle ønske jeg kunne se alle som har mistet det viktigste i livet, så jeg kunne si at det skal bli bedre ❤️ for det blir det nesten alltid ❤️

Du setter ord på så mange kjente følelser :Heartred

Jeg skulle bare ønske at det var mer åpenhet rundt det, for det er ingen jeg vet av som har mistet. Det gjør liksom at man føler seg ganske så alene i alt dette. Heldigvis har vi hverandre her inne da :)

Alle gravide mager kommer frem nå. Jeg gikk å fant meg en stille trappeoppgang når jeg skulle gjennomføre aborten. Ei på jobb hadde termin i de dager og jeg kjente at det hadde ikke vært greit å treffe henne etter eller på vei til fødselen.
Vi har begynt igjen å prøve så håper det går raskt nå å bli gravide igjen.

Huff, typisk om du skulle møtt henne da ja. Jeg var "heldigvis" plassert på en avdeling hvor det for det meste var kreftpasienter, men det betød jo ingen påminnelser i det minste.

Så spennende at dere har begynt å prøve igjen! :woot:Hvor lenge blødde du og sånt før det ga seg?

Kjenner meg sånn igjen i det du skriver! Spesielt dette med forventningene frem mot OUL, sparkene, navn osv. Jeg skulle gå inn i sommeren med en mage som begynte å vises, tanken på det gjorde (gjør) meg bare helt varm om hjertet. Som du sier er det bare barnevogner og flotte gravidmager over alt, og hver mage er en påminnelse om magen jeg skulle hatt men ikke fikk. Dette skulle være vårt første barn.

Nå er det litt over en måned siden at vi fikk konstatert MA, og jeg tar meg selv fortsatt i å lengte tilbake til tiden hvor jeg hadde disse forventningene. Jeg følte også at det å være gravid gjorde det lettere å takle andre ting - en dårlig dag på jobben betydde jo ikke noe, jeg skulle jo bli mamma. Nå derimot blir andre negative følelser forsterket av det som har skjedd. F.eks, "ikke bare har jeg hatt en dårlig dag på jobb, men jeg er ikke gravid lengre heller". Prøver så godt jeg kan å snu tankene, men får ikke helt til. Det eneste jeg er opptatt av er å bli gravid igjen, og jeg regner på dager og uker som om det var en fulltidsjobb :P I tillegg bekymrer jeg meg fælt for hvordan det skal gå hvis vi neste gang klarer å bli gravid på nytt. Jeg vet jo at folk mister flere ganger på rad, og tanken på det gjør meg helt ør.

Tusen takk for at du deler <3

Huff, typisk om du skulle møtt henne da ja. Jeg var "heldigvis" plassert på en avdeling hvor det for det meste var kreftpasienter, men det betød jo ingen påminnelser i det minste.

Så spennende at dere har begynt å prøve igjen! :woot:Hvor lenge blødde du og sånt før det ga seg?
Jeg hadde en dag med medium blødning rett etter aborten så hadde jeg en 3-4 dager med minimale blødninger. Så hadde jeg noen dager uten så begynte jeg å spotte igjen. Men lurer nå på om det kan ha vært eggløsnings blødninger. De var rundt det som skulle vært el hvis syklusen min er normal. Så vi venta til etter de dagene før vi begynte å prøve igjen. Så med min flaks var vinduet stengt for denne perioden.
Er på legekontoret nå for en sjekk. Til å ha lette symptomer når jeg er gravid så har jeg masse rart nå. Harde pupper. Neseblod. Melk. Bekkenløsning og utmattelse. Og migrene. Håper at det går over snart eller at det forsvinner når jeg blir gravid. Kan jo være optimist. Jeg har aldri hatt problemer med syklusen. Har fått mensen som vanlig etter å ha født. Har bare gått rett inn i normal syklus.
Men denne tiden i uvisshet synes jeg er det verste. Jeg vil bare bli gravid igjen slik at de planene jeg hadde kan gjennomføres. Jeg var til TUL i uke 5+6 og så hjerteslag. Så var ikke i mine tanker at ungen kunne dø etter det. Så dagen før vi fant ut at babyen hadde dødd kjøpte vi inn en vugge til soverommet vi pusser opp til oss. Er veldig vanskelig å få tenkt frem over da.

Kjenner meg sånn igjen i det du skriver! Spesielt dette med forventningene frem mot OUL, sparkene, navn osv. Jeg skulle gå inn i sommeren med en mage som begynte å vises, tanken på det gjorde (gjør) meg bare helt varm om hjertet. Som du sier er det bare barnevogner og flotte gravidmager over alt, og hver mage er en påminnelse om magen jeg skulle hatt men ikke fikk. Dette skulle være vårt første barn.

Nå er det litt over en måned siden at vi fikk konstatert MA, og jeg tar meg selv fortsatt i å lengte tilbake til tiden hvor jeg hadde disse forventningene. Jeg følte også at det å være gravid gjorde det lettere å takle andre ting - en dårlig dag på jobben betydde jo ikke noe, jeg skulle jo bli mamma. Nå derimot blir andre negative følelser forsterket av det som har skjedd. F.eks, "ikke bare har jeg hatt en dårlig dag på jobb, men jeg er ikke gravid lengre heller". Prøver så godt jeg kan å snu tankene, men får ikke helt til. Det eneste jeg er opptatt av er å bli gravid igjen, og jeg regner på dager og uker som om det var en fulltidsjobb :p I tillegg bekymrer jeg meg fælt for hvordan det skal gå hvis vi neste gang klarer å bli gravid på nytt. Jeg vet jo at folk mister flere ganger på rad, og tanken på det gjør meg helt ør.

Tusen takk for at du deler <3
Disse forventningene er vanskelige. Jeg gikk inn i dette med å prøve med at vi skulle ha sex og kose oss og at hvis det tok litt tid så var det bare koselig. Men nå som vi har mistet så har jeg ikke tålmodighet til å kose meg. Jeg har nå utvidet Flo appen. Har kjøpt meg termometer for å tempe og et bøttelass med el tester og graviditets tester. Jeg vil være gravid så fort som mulig.
Har heldigvis en utrolig omtenksom sjef som er klar på at jeg må være sykemeldt for å komme meg nå og at hvis jeg blir koko av bekymring når jeg blir gravid så må jeg bare få sykemelding slik at jeg kan styre dagene mine selv. Og hun sa at hun støttet meg i å bli gravid så fort som mulig igjen. Mye av det jeg gjør kan løses hjemmefra så mulig å ha en del hjemmekontor.

Håper vi alle snart kommer oss inn i en termin gruppe igjen. Men kjenner at det er vanskelig å ha samme håpet om at alt går i orden neste gang.

Back
Topp