Overrasket over NAV

MammaenTilJ

Betatt av forumet
Litt satt ut av NAV denne gangen. Forrige svangerskap fødte jeg en jente i august 2013. Husker jeg hadde lest på NAV sine sider at d var 8 uker behandlingstid for søknad av foreldrepenger den gangen. Sendte søknaden i uke 32 da. Men det tok f*** meg 12 uker før jeg fikk svar. Skyldte på at det var lang behandlingstid i Oslo og bla bla mye tull. Etter at det hadde gått 8 uker ringte jeg nesten daglig før jeg endelig fikk vedtaket mitt. Siste telefon samtalen var det ikke mye pent som ble sagt, men da fikk jeg ihvertfall vedtaket..Jeg var jo heldig som har arbeidsgiver som utbetaler lønn direkte til meg og får refusjon fra NAV, men tenker hva om jeg skulle få betalt direkte fra dem?? Hadde jeg vært uten penger den perioden eventuelt?
Denne gangen tenkte jeg det var greit å være litt tidlig ute. Så sendte søknaden den 18.03.15 (29+4). Fikk i dag brev i posten datert 24.03.15 hvor søknaden er innvilget Det tok liksom seks dager? Lurer på om de har meg registrert under rødt flag i systemet etter kaoset jeg lagde sist Hehe men godt den er i boks ihvertfall

Litt satt ut av NAV denne gangen. Forrige svangerskap fødte jeg en jente i august 2013. Husker jeg hadde lest på NAV sine sider at d var 8 uker behandlingstid for søknad av foreldrepenger den gangen. Sendte søknaden i uke 32 da. Men det tok f*** meg 12 uker før jeg fikk svar. Skyldte på at det var lang behandlingstid i Oslo og bla bla mye tull. Etter at det hadde gått 8 uker ringte jeg nesten daglig før jeg endelig fikk vedtaket mitt. Siste telefon samtalen var det ikke mye pent som ble sagt, men da fikk jeg ihvertfall vedtaket..Jeg var jo heldig som har arbeidsgiver som utbetaler lønn direkte til meg og får refusjon fra NAV, men tenker hva om jeg skulle få betalt direkte fra dem?? Hadde jeg vært uten penger den perioden eventuelt?
Denne gangen tenkte jeg det var greit å være litt tidlig ute. Så sendte søknaden den 18.03.15 (29+4). Fikk i dag brev i posten datert 24.03.15 hvor søknaden er innvilget Det tok liksom seks dager? Lurer på om de har meg registrert under rødt flag i systemet etter kaoset jeg lagde sist Hehe men godt den er i boks ihvertfall
Jeg leverte søknad på mandag og fikk svar på torsdag samme uka. De må ha forandret på noen rutiner :0) Tommel opp for at noe går raskt.

Her fikk jeg brev etter en uke, med beskjed om at de hadde mottatt søknaden, og at det var seks ukers behandlingstid. Heldig dere som fikk innvilget så kjapt! :)

Leverte søknaden for ca. 3 uker siden. Gikk inn på mine sider på NAV så står det at søknaden er under behandling.

Oj, dere er tidlig ute! Jeg har forholdt meg til at man skal søke 4-6 uker før man skal ut i permisjon, så jeg skal søke om et par uker... Er det for sent?

Jeg tenkte også å søke om 1 mnd, da jeg skal til legen da og får med meg terminbekreftelse. Da er jeg 32 uker, er det sent..?

Vi leverte inn søknad 14 januar, og 26 mars stod det på nettsidene deres at søknaden var innvilget og vedtak var på vei i posten, nå 31.03.2015 har det enda ikke komt i posten.. Jeg har også måtte ringt inn i mellomtiden og følgt meg selv opp! Jeg blir helt matt av NAV, syns ALT som har med dem å gjøre er helt håpløst!

Jeg tenkte også å søke om 1 mnd, da jeg skal til legen da og får med meg terminbekreftelse. Da er jeg 32 uker, er det sent..?
Det kommer litt an på hvor du bor. Det er forskjellig behandlingstid forskjellige steder i landet. Du vil finne antatt behandlingstid for ditt fylke inne på nav sine nettsider :)

Det tok en uke før jeg fikk vedtaksbrevet i posten fra jeg leverte søknaden på NAVkontoret.

Jeg søkte i uke 27. Det tar jo litt tid så det er ingen grunn til å vente. Kan ringe legekontoret for å hente terminbekreftelse utenom kontroll.

Jeg søkte etter uke 28, med termin bekreftelse. Fikk raskt svar på at foreldrepenger er innvilget.
Det for første utbetaling skulle Være 28.3. Pga påsken blir utbetalingene sendt ut 27.3. Men de pengene lar vente på seg..
Alt gikk raskt og smidig med utfylling av skjema. . Til respons og vedtak. Inntil utbetaling. . Spent på når det kommer
...

Back
Topp