Overraskelse!

M&ms

Forelsket i forumet
Heisann jenter! :-) Jeg er ny her og testet positivt i går. Dette kom som et sjokk på både meg og samboer :p jeg gråt og gråt. Jeg tok egentlig bare en test for å utelukke at jeg var gravid, sånn at vi kunne drikke litt i helgen, men det gjør meg ingenting at jeg ikke kan det nå! :-) Nå gleder jeg meg kjempemasse og håper den lille spiren vår sitter til Mai <3
Er forferdelig kvalm allerede og dette er mitt første svangerskap.. Noen som har noen gode råd til en småredd/glad 19åring? :-) <3

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    912,7 KB · Visninger: 81
Gratulera :D Velkommen til oss :)
Det beste rådet eg kan gi trur eg er, stol på magefølelsen din! Det vil alltid vera folk som meiner sitt om mykje og ekspertar blir aldri enige (ser du vekk frå tobakk, dop osv). Det samma gjelde når babyen din er kommen ut :)

❤️Gutt februar 2014❤️

Gratulera :D Velkommen til oss :)
Det beste rådet eg kan gi trur eg er, stol på magefølelsen din! Det vil alltid vera folk som meiner sitt om mykje og ekspertar blir aldri enige (ser du vekk frå tobakk, dop osv). Det samma gjelde når babyen din er kommen ut :)

❤️Gutt februar 2014❤️

Tusen takk for det :-D
Ja, er sant det du sier. Jeg snuser jo til vanlig, men etter jeg fikk positiv test kjørte jeg rett bort på butikken og kjøpte meg nikotinfri snus :-) Og det har jeg snust på siden. Jeg har ikke samvittighet til å noe annet. Og jeg tror ikke det er selve det å slutte og snuse som er vanskelig, tror det er mer den det vanen av å ha noe i leppen :-)
Men tusen takk for råd, jeg kommer til å ta det med meg videre <3
Siden jeg er ny og teit, må jeg bare spørre - hvortid er første kontrollen? :-)

Som regel er første kontrollen rundt veke 12. Den er som regel hjå lege for da skal du ta blodprøvar, søke fødeplass osv.
Men mange har som regel vore hjå legen før dette og pga kvalme osv.

NB: veldig greitt om du endrar nick. Er så mange som ikkje har gjort det, og er da så vanskeleg å sjå forskjell på dikka :)

❤️Gutt februar 2014❤️

Gratulerer:)
Har ikke så mye råd og gi men ønsker deg lykke til iallefall:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Som regel er første kontrollen rundt veke 12. Den er som regel hjå lege for da skal du ta blodprøvar, søke fødeplass osv.
Men mange har som regel vore hjå legen før dette og pga kvalme osv.

NB: veldig greitt om du endrar nick. Er så mange som ikkje har gjort det, og er da så vanskeleg å sjå forskjell på dikka :)

❤️Gutt februar 2014❤️

Okei :-) Tusen takk for hjelpen!
Skal få fikset nicket, er på tlf og klarte det ikke her :p

• Liker
Reactions: EJ
Gratulerer og lykke til!
Mitt beste råd er å være kritisk til alt du hører og selv velge hva du mener stemmer for deg og din lille. Skal man gjøre alt alle mener er riktig og viktig blir det mer stress enn moro :) Og ikke vær redd for å be om hjelp når det blir tøft! :) P.s jeg tenker å ha første kontroll hos lege i uke 8-10 engang, tror ikke jeg klarer å vente helt til uke 12 :P

gratulerer så mye begge to:)

Gratulerer så mye :) og velkommen til oss :)

♡august 2010 - min lille fantefu♡
♡juli 2013♡min lille engel♡
♡lille spire - april/mai 2015♡

Gratulerer så mye! Jeg var selv 18-19 år da jeg ble gravid/fødte mitt første barn. Husker hvor livredd jeg var. Det viktigste rådet er i likhet med d første svaret, lytt til magefølelsen og deg selv. Ikke tenkt på alt du ikke har og ikke har gjort, tenk heller på alt som er positivt. Lykke til med alt!!
Jeg skal selv på kontroll i uke 8.

Sent from my iPad using BV Forum

Og husk å kjøpe folat/folsyre på apoteket og ta en hver dag! VIKTIG! Hjelper på å få en normal utvikling, hvis ikke kan barnet få noen mangler. Lykke til!

Gratulerer! Jeg var selv 19 første gang jeg ble gravid:) stol på deg selv, alt kommer så naturlig, uansett om man er 19 eller 30 første gang er alle like spente:) dette blir supert!:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Åååå, tusen takk alle sammen for fine råd og svar <3 setter pris på hver og en av svarene deres!
Har kjøpt folat for har lest mye om det og skjønt at det er viktig :-)
Igjen, tusen takk! :-) <3

• Liker
Reactions: EJ
Gratulerer så mye :-) vær glad at du har en ung og sprek kropp i svangerskapet! Unge mødre er likså gode mødre som andre :-) pass på degselv og lytt til kroppen er mitt råd. Leste som nygravid at man skal kutte listen over ting man ønsker å gjøre i svangerskapet i to ;-) det krever sitt å bake en baby! Masse lykke til :-)

Gratulerer så mye :) vær glad at du har en ung og sprek kropp i svangerskapet! Unge mødre er likså gode mødre som andre :) pass på degselv og lytt til kroppen er mitt råd. Leste som nygravid at man skal kutte listen over ting man ønsker å gjøre i svangerskapet i to ;-) det krever sitt å bake en baby! Masse lykke til :)

Hehe, tusen takk for gratulasjon og råd! :-) Syns det er så fint at dere alle er så hyggelige! Tar fort til tårer, hehe :-)
Har sett at du også venter en liten? :-) Gratulerer så masse og lykke til!!

Gratulerer og velkommen!!! :D

Back
Topp