Overnatting

Prøve2019

Betatt av forumet
Når tenker dere at babyen kan overnatte borte?
Jeg har fått mange spørsmål av nær familie om når dem kan ha sønnen min på overnatting, å jeg føler meg ikke klar men det blir eg sikkert aldri, haha!
 
Vi har spurt søstra til samboeren min om å passe lillegutt om 3 uker, ingen av mødrene våres kunne. Jeg skal i utdrikningslag og samboeren i bursdagsfest, han blir der til gutten har sovna da, henter tidlig neste morgen. Har vært veldig usikker på om jeg vil, men tenker at jeg kan ikke droppe utdrikningslaget, og han kommer til å ha det bra. Værre for meg enn for han ;) Hadde venta hvis jeg kunne :p Synes ikke dem trenger å mase om det, du spør når du er klar og har behov for barnevakt! ;)
 
Haha samme her!! Føler meg absolutt ikke klar :eek: men han har hatt barnevakt over natten og på morgenen, bare at vi har vært ute og sovet på samme sted på natten. Føles bedre for meg :p men jeg tenker kanskje en natt mot sommeren. Men helst ikke før han er 1,5 år og skjønner litt mer :)
 
Familien til samboeren min spurte når han var under 3 mnd! Men de bor over 1 time unna og ser han ikke så ofte så her er det mest min familie som passer. Men har aldri hatt han borte over natta, veit ikke om jeg er klar for det enda. Han blir utredet for stille refluks og har i tillegg begynt med "nattskrekk" som hs mente det var, og må jeg må legge han på siden 10 ganger i løpet av natta. Så føler at ingen andre kan det, og at han da vil sove dårlig og føle seg utrygg pga nattskrekken :) litt hønemor :p men er snakk om at han kanskje skal sove borte hos foreldrene mine den 19 april når vi skal på konsert.
 
Jeg tenker at om andre vil passe mine barn, så kan de gjøre det på dagtid. Dersom vi har behov for pass på kveld/netter, så spør vi om hjelp. Jeg sender dem ikke bort for moroskyld når dem er under to-tre år :)
Toåringen vår har kun sovet borte fra oss én natt, da vi var i bryllup i en annen by. Hun var 1,5 år og sov hos besteforeldrene som hun er vant til å være hos.
 
For min del så er det uaktuelt, hun tar ikke flaske og sover ikke hele natta ennå. Men eldstemann sov borte første gang da han var 7uker, mellomste da hun var 4mnder. Men de tok begge flaske og sov hele natta da de sov borte. De har alltid sovet regelmessig borte hos besteforeldrene sine (på pappan sin side) men de bor bare 50meter unna hos. De elsker å være der og vil gjerne sove der flere ganger i uka om de hadde fått lov :p
 
Det må man nesten føle på selv. Dersom barnet sover godt om natta, stoler på andre og spiser greit og sånn, er det jo ingenting i veien for det.

Men å ha ungen borte bare fordi andre vil passe den uten at vi skal noe selv - det tror jeg at jeg hadde ventet med.
 
Vi skal i brullup i april, så da blir første overnatting til farmor. Han er 8 mnd da, og kjenner henne godt. Men det hadde ikke blitt enda, hvis det ikke hadde vært for det bryllupet :p
 
Mini har vært på overnatting noen ganger og det har gått kjempe fint! :)
Men jeg levere han ikke fra meg fordi andre vil ha han, men vi har vært på julebord og bursdag.

Han har fått flaske hele tiden noe som gjør det litt enklere.

Den som har hatt det værst er jeg :p
 
Jeg ser jeg har veldig lik tankegang som dere!
Jeg vill ikkje "bruke opp" barnevaktene mine når jeg ikke trenger barnevakt!
 
Jenta vær har vært på overnatting med mormor et par ganger, skal overnatte der en natt om et par uker og en langhelg snart når vi skal bort. Sammen med søstrene sine. Hun har også overnattet med min beste venninne en gang. Det var fordi det var en stor begivenet vi nesten måtte delta i hvor andre eventuelle barnevakter også deltok. Men hun har vært flaskebarn og vært flink å sove hele natten, så ser ikke problemet.
Er som regel verst for foreldrene:)
 
Back
Topp