Overnatte hos besteforeldre

2 mnd første gang, pga vi skulle i bryllup. Så sov hun der igjen når hun var 10 mnd, og etter det har hun sovet der jevnlig, vi bor nærme. Det er hos min mamma, og hun elsker å ha henne Hos min pappa har hun sovet en gang, da hun var 2. Nå er hun 3.
Svigers bor hver for seg, av div grunner har hun aldri sovet der, og kommer ikke til å gjøre det før hun evt vil det selv. De bor også 2 t unna.

Nr 1 var 15 mnd første gang (fødsel til lillesøster). Nr 2 har ikke overnattet der alene ennå, hun blir 2 år. Besteforeldre har derimot lagt de mange ganger mens samboer og jeg har vært ute. De er mye på besøk hos besteforeldre i helger på dagtid. Da sover de ettermiddagshvil der uten problemer.

Eldste var vel på overnatting før han ble året, og yngste var litt over året (eldstemann skulle bli hentet av de og minsten var fast bestemt på å bli med).

Eldste har sovet mye hos de, og ordner seg en overnatting der innimellom, minsten har ikke sovet der like ofte, er litt mer jobb med en liten en enn en 9åring og de begynner å bli oppi årene.

Stort sett bare en natt men de har vært med de når vi har vært på ferie en langhelg her og der, sist var ikke minsten som da var to, interessert i å snakke med oss på telefonen engang, for opptatt med å kose seg :)

Kor ofte er barna dine på overnatting hos besteforeldre og kor ung var dei første gongen? Kor lenge om gongen?
De overnatter hos besteforeldre nesten hver gang de er hos far (,annenhver langhelg). Mtp at mindre har diagnose som gjør at han trenger ro bruker jeg derfor veldig lite barnevakt til han, kanskje noen ganger i året- og da er det gjerne besteforeldre/oldeforeldre som spør eller ungen selv som spør. Eldste derimot er såppas stor nå at hun gir uttrykk for ønske om å sove borte rett som det er. :)

Og eldste var 6 uker første gang hun sov godt mormor. Yngste var 3mnd mener jeg å huske. De var borte fra en kveld til morgenen etter :)

Begge var første gang 4 mnd. Sov hos sin farmor. Begge var flaskebarn eller vant med flaske. Gikk veldig fint.
Vel. Det har vel gått litt etter behov den overnattinga. Noen ganger flere ganger pr mnd 1 natt da, mens andre ganger kan det går flere mnd mellom.

Noen ganger inviterer de selv fordi farmora savner de så veldig og vil ha de over selv, og plutselig ble det en helg også. Eller tar de med på bobiltur også. Så. Alt ettersom.

Men standard er 1 natt.

Aldri overnattet hos besteforeldre da han fremdeles er liten og ammes på natten. Men det blir nok overnatting etterhvert. Stresser ikke med det.

Første gang var hun 3 mnd hos mine foreldre da vi var i bryllup. Var vel også første gang hun sov hele natta rundt:p Vi bor langt unna alle besteforeldrene, så har bare vært sporadisk når jeg har vært på besøk. Har vært på overnatting 2 dager i strekk. Er 16mnd nå:-)

Kanskje 1-årsalderen? Ikke så ofte, men de stiller opp ved behov dersom det passer.

Nesten 6mnd første gang. Overnatter en-to ganger i måneden ca

Husker ikke når de overnattet borte første gangen, men eldste har alltid hvert mye på overnatting og er veldig mye hos farmoren og mannen. Ikke unormalt at hun er der i en uke, slik at jeg spøker med farmoren om at vi har delt omsorg. Hu er 12,5 år.

Yngste har hvert borte i 1 uke engang når han var 9 mnd, ikke fordi jeg ville men fordi eldste var innlagt på sykehus. Sover borte ca en gang PR mnd.

Aldri overnattet borte, men min mor har kommet hjem til oss og lagt hennes når vi har vært borte i bryllup eller lignende. Hun var 17 mnd første gangen og 18 mnd neste gangen (vi skal i feiring i morgen). Vi tar henne selv om morgenen, men mormor har lagt henne og vært hos oss til vi kommer hjem om natten.

3år og 1år, aldri overnattet noe sted. Eldste var 2 da vi fikk yngste, og den ene natta jeg var på sykehuset etter fødsel sov søstera mi her hjemme hos oss med henne. Vil ikke at de skal sove borte før de er klare for det selv.

Kor ofte er barna dine på overnatting hos besteforeldre og kor ung var dei første gongen? Kor lenge om gongen?

Jenta mi på 4,5 år ble passet av farmor ei helg når hun var1 år og 3 mnd. Etter det har hun vær en kelg i kvartalet ca på overnatting. Hun er borte hele helga når hun er der mest pga avstanden (4 timer med bil)

Yngste jenta mi er 2,5 år og ble passet sammen mes storesøster for første gang nå i sommer. Men da en hel uke. Hun sliter med tilknytning og bruker lang tid på å godta nye

Min sov hos besteforeldrene sine ved 16 mnd, da skulle jeg på nattevakt. La mini før jeg gikk også kom jeg tilbake om morgenen.

Storesøster som blir 5 om 3 mnd har overnattet ei helg borte fra oss og det var i fjor høst.

6-8 måneder første gang.
8 åringen og 5 åringen er hos mine foreldre flere ganger i måneden på overnatting. Som regel kun en natt av gangen. Bor på samme plass og moren min jobber ikke. Han på 3 år er der som regel kun om vi skal noe, noen ganger i halvåret. Fordi han sover litt dårlig på natten.

Barna og mannen er hos svigermor hver 3.helg når jeg har arbeidshelg. Der er barna sjeldent alene.

De har passet barna en langhelg hver. Svigermor nå i sommer og moren min i fjor høst.

De to minste på fire og ett har aldri sovet hos moren min uten meg. De fire eldste var vel rundt skolealder når de sov over hos mamma.

Back
Topp