Overfallsvoldtekter 2009

ORIGINAL: Lolodi

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

ORIGINAL: Niiiitah87

Er det ikke opplagt? Hvis du kommer til et land som flyktning, fordi det f.eks er krig i hjemlandet ditt, får du faen meg klare å oppføre deg som folk. Hvorfor skal Norge gi deg oppholdstillatelse hvis du utfører kriminelle handlinger?

Men hvis du syns det e greit å senda de tebage te ett land der de muligens bler drept, så burde du jo vera for å drepa alle voldtekstmenn då? sånn logisk sett utifra tankegangen du nå skrive.

Har kje lyst å ha de her eg heller altså.. og eg syns at i voldtekssaker der det ikkje e tvil eingang om ka som har skjedd, ja då kan de bare skyta hjernen udav de..

Nei, det stemmer ikke. (Eller egentlig så driter jeg i hva som skjer med folk som voldtar, de kan råtne i helvete.) Jeg synes bare ikke at Norge skal bruke ressurser på å ha ikke-norske statsborger i våre fengsle/psykeatriske avdelinger når vi har nok av andre ting å bruke de ressursene på.

Når man er så heldig å ha muligheten til å bli norsk statsborger, så ødelegger man jo for deg selv når man gjør kriminelle ting.
Men hva har ikke de muligens opplevd før de kom hit da? Vitne til drap, overfall og voldtekter selv. Man kan få en skrudd virkelighetsoppfatning av mindre.

Så fordi de har vært vitne til grusomme ting, er det "greit" at de tar med de grusomme tingene hit? Nei, det synes jeg overhodet ikke.

derfor er det bedre med rehabilitering og straff her i norge, enn å sende de tilbake der de kan fortsette med det de driver med

Jeg har ikke gjort meg opp mening om nøyaktig antall år e.l, men i allefall mye strengere enn de straffene som er nå.

Koffor sga norske få mildere straff enn innvandrere då?

Jeg snakker om utenlandske UTEN statsborgerskap.

Ja, har eg sagt någe aent?
Eg spør om koffor de sga få strengere straff? Koffor sga de ble utvist te at land de ofte har flykta ifra?

Er det ikke opplagt? Hvis du kommer til et land som flyktning, fordi det f.eks er krig i hjemlandet ditt, får du faen meg klare å oppføre deg som folk. Hvorfor skal Norge gi deg oppholdstillatelse hvis du utfører kriminelle handlinger?
Hva med straff/rehabilitering og sjansen til å bli et bedre menneske?

Hvem er vi til å sitte her å ønske folk tilbake for å "råtne" eller verre, kanskje voldta og drepe i sitt hjemland fordi vi ikke straffer/rehabiliterer her?

Jeg synes ikke at Norge skal bruke ressurser på ikke-norske statsborgere som har gjort kriminelle handlinger.
Så da skal man bryte menneskerettighetene tilbake?

Ja, det synes jeg. Skal de få drive med hva de vil også skylde på traumer i evig tid, da?
Hadde de fått hjelp og rehabilitering HER så hadde de vel ikke holdt på til evig tid, hadde de? Sannsynligheten hadde vel blitt redusert betraktelig tenker jeg.
Og om en mann voldtar her, er det da greit å sende han rett hjem, og så er han like traumatisert med fullstendig feil virkelighetsoppfatning, men det går ut over kvinner og barn i hjemlandet istedenfor i Norge. Er det virkelig bedre at noen andre risikerer å bli voldtatt enn noen norske?

Burde blitt avvist på livstid. MIN mening!

syns det bler litt kort tenkt eg.
Like straff for same forbrytelse meine nå eg. Sga de sendas jem te hjemlandet sitt, så må jo ting avklaras me hjemlandet i såfall sånn at de ikkje komme ner der som frie mennesker, men at de sga få straffen sin der.
I eindel av disse landene så e det jo dødstraff for voldtekt. Og då e det ikkje rettferdig at de sga sendas jem te ein dødstraff, mens de me norsk statsborgerskap sga forbli her å sona någen år i fengsel.

Bler litt som moland french, de får ta den straffen som det landet har, de kan ikkje ble sendt jem å sona 10 år her liksom.. bler for domt.

Nå sier du jo imot deg selv. Du sier at utlendiger som begår kriminelle handlinger i Norge IKKE skal bli sendt hjem, men Moland og French BURDE bli sendt hjem.

Er du full eller er jeg blind?

Hadde de fått hjelp og rehabilitering HER så hadde de vel ikke holdt på til evig tid, hadde de? Sannsynligheten hadde vel blitt redusert betraktelig tenker jeg.
Og om en mann voldtar her, er det da greit å sende han rett hjem, og så er han like traumatisert med fullstendig feil virkelighetsoppfatning, men det går ut over kvinner og barn i hjemlandet istedenfor i Norge. Er det virkelig bedre at noen andre risikerer å bli voldtatt enn noen norske?

Nei, selvfølgelig er det like ille for de kvinnene i hjemlandet. Men Norge kan ikke ta til seg alle kriminelle asylsøkere for å skåne de i hjemlandet.
Er jo ikke sikkert de var kriminelle da de kom hit.. Sosiale vansker, problemer med integrering, usikkerhet rundt oppholdstillatelse, fremtid som er uviss...

Blir jo litt worst case scenario det som er beskrevet her, med verst tenkelige bakgrunn.

Men jeg mener at Norge ikke kan bryte en persons menneskerettigheter tilbake fordi en person har begått (et grusomt) feilgrep. Det er menneskelig å feile, men man bør ikke gi opp personen.

Akkurat nå kjenner jeg at jeg har tro på det gode i mennesker, og at ingen ønsker å være onde eller begå onde handlinger innerst inne. Men man blir formet av hendelser, og derfor har jeg trobpå rehabilitering i fengsel og ikke bare straff. Er man tjent med en som blir isolert i ti år, får vann og brød og blir bitter? Eller er det bedre å forberede personen på et rettskaffent og lovlydig liv hvor vedkommende kan bidra i samfunnet?

Sorry at det ble litt langt. Engasjert gitt[:D]

Burde blitt avvist på livstid. MIN mening!

syns det bler litt kort tenkt eg.
Like straff for same forbrytelse meine nå eg. Sga de sendas jem te hjemlandet sitt, så må jo ting avklaras me hjemlandet i såfall sånn at de ikkje komme ner der som frie mennesker, men at de sga få straffen sin der.
I eindel av disse landene så e det jo dødstraff for voldtekt. Og då e det ikkje rettferdig at de sga sendas jem te ein dødstraff, mens de me norsk statsborgerskap sga forbli her å sona någen år i fengsel.

Bler litt som moland french, de får ta den straffen som det landet har, de kan ikkje ble sendt jem å sona 10 år her liksom.. bler for domt.

Nå sier du jo imot deg selv. Du sier at utlendiger som begår kriminelle handlinger i Norge IKKE skal bli sendt hjem, men Moland og French BURDE bli sendt hjem.

Haha nei.. det står at de ikkje sga ble sendt jem!

Menneh... Det finnes da vel ingen unnskyldning for voldtekt uansett? [8|] Det er bare ikke sånn man gjør mot et annet menneske! PUNKTUM! At det kan være grunner, sånn og slik, det er egentlig helt irrelevant! For det er bare sånn man ikke gjør!
Og man kan nok ikke bare skylde på dårlig integrering... Den er bare så altfor dårlig.

Dette blir jo akkurat som å drive å bortforklare drap!
Si da, at en av ungene deres hadde blitt voldtatt av en av utenlandsk opprinnelse (det er vel stort sett afrika om jeg husker denne statestikken rett) og vedkommende ikke var statsborger.. Ville du hatt vedkommende her i landet? [8|] Man har jo muligheten til å sende mange ut igjen! Derimot de ugressmenneskene av noen etniske nordmenn som driver på sånn fortjener faktisk enda verre straff..

Nei, selvfølgelig er det like ille for de kvinnene i hjemlandet. Men Norge kan ikke ta til seg alle kriminelle asylsøkere for å skåne de i hjemlandet.

Så ifølge tankegangen din, som ALDRI vil fungera i praksis.
Så kan jo me nordmenn då bare reisa rondt i verden å voldta litt der, drepa litt der.. for så å komma tebage igjen å ta straffen som norge har for de handlingene, i stedet for straffen som landå me har gjort det i har?

Eller sga me bare ble sendt rett jem uden någen som helst straff?

Stiligt, kan jo ta meg ein tur te usa då og skyta Bush og komma jem igjen å sona her, eller sleppa straff i det heila tatt[:D]

ORIGINAL: Labambie

Menneh... Det finnes da vel ingen unnskyldning for voldtekt uansett? [8|] Det er bare ikke sånn man gjør mot et annet menneske! PUNKTUM! At det kan være grunner, sånn og slik, det er egentlig helt irrelevant! For det er bare sånn man ikke gjør!
Og man kan nok ikke bare skylde på dårlig integrering... Den er bare så altfor dårlig.

Si da, at en av ungene deres hadde blitt voldtatt av en av utenlandsk opprinnelse (det er vel stort sett afrika om jeg husker denne statestikken rett) og vedkommende ikke var statsborger.. Ville du hatt vedkommende her i landet? [8|] Man har jo muligheten til å sende mange ut igjen! Derimot de ugressmenneskene av noen etniske nordmenn som driver på sånn fortjener faktisk enda verre straff..

Nei, eg hadde nok sørga for at den personen blei drept og heller sona ett par år sjøl.

Tingen e at det vil aldri funka å bare senda de tebage te der de komme ifra. Sjøl om det hørres flott ud me første øyekast.

ORIGINAL: Labambie

Men noen av disse mennene kan jo ha opplevd at voldtekt er noe man gjør til vanlig. I de verste tilfellene selvsagt.
Vi i Norge VET at voldtekt er uakseptabelt, men i de verste afrikanske land er det en vanlig måte for geriljasoldater å få makt og undertrykke. Det er mer utbredt og skjer fra barna er små, og mens familiemedlemmer må se på.

Så ifølge tankegangen din, som ALDRI vil fungera i praksis.
Så kan jo me nordmenn då bare reisa rondt i verden å voldta litt der, drepa litt der.. for så å komma tebage igjen å ta straffen som norge har for de handlingene, i stedet for straffen som landå me har gjort det i har?

Eller sga me bare ble sendt rett jem uden någen som helst straff?

Stiligt, kan jo ta meg ein tur te usa då og skyta Bush og komma jem igjen å sona her, eller sleppa straff i det heila tatt[:D]

Nå er du jo helt på bærtur. Det er snakk om folk som VIL være i Norge fordi de flykter fra hjemlandet. Men nå sier jeg takk for meg og god natt [;)]

Tenk hvis eg vil te usa for å bo der då og ende opp me å begå litt av kvert av ufyselige gjerninger.
Det e akkurat det sama, bare at eg ikkje har krig å skylda på då..

Tror det er ene og alene pga derers livsyn og kultur. De kommer fra land som ikke eier respekt for kvinner.

Mangel på integritet må jo være fra deres side. Norge gjør mye for itegrering. Forventer de alt på et sølvfat får de dra hjem igjen. De får jobbe for det selv også. Og om de får så lite hjelp burde regjeringen innse dette og minske innvandringen så vi kan ta skikkelig hånd om de som kommer. Kvalitet før kvantitet.

Jeg tror virkelig ikke det har noe med selve kulturen, kvinnesynet eller religionen. Sannheten er at mange tenker at de som voldtar er menn fra muslimske land. Jeg ser det ikke sånn, jeg tror ikke ett dugg at kvinnesynet har noe å si. men jeg har jo hørt fra veninna mi som er fra tyrkia, at mange har hørt at norske jenter er lettere å få i seng. Mange jenter her i norge, tar lett på sex, det er sannheten. Men alikvel er det MANGE norske menn som voldtar osv.. jeg tror at intregringen burde bli bedre, og at man burde gi asylsøkere bedre krisehjelp. Jeg mener, hvis man kommer fra Afghanistan eller lignende, har vært på flukt gjennom Europa, så har man opplevd ting som man burde fått bearbeidet. Det er jo mennesker som har opplevd å miste alt de har. Jeg kjenner en del som har foreldre som kom hit i håp om hus og jobb. De vil jo ha det samme livet som vi har. En stabil og trygg hverdag.
Du ser f.eks dette lett hos barn, barn som ikke har en trygg og stabil hverdag, blir ofte utagerende. Jeg tror det blir det samme for utenlandske menn, de vet ikke hvor de skal få den hjelpa de trenger og tyr til andre ting som f.eks alkohol. De blir fulle og ser det de vil se.
Men så er det jo de som er fulle av f... da. men er noe mentalt galt hos de som voldtar uansett om de er norske eller ikke.. Er noe som mangler..

ble langt og rotete.. men blir litt engasjert[;)]

Jeg kan bare ikke fatte og begripe at enkelte her inne forsvarer innvandrerne!!

Ja, etnisk norske begår voldteker de og.. men ikke på langt nær så mange som innvandrere gjør..

Ikke etnisk er de som begår mest kriminalitet her i landet! Det er det ikke til å stikke under en stol! Send de hjem derifra de kom! Og de kategoriseres... Vinninskriminalitet - en gruppe, vold, en gruppe, osv osv..

ORIGINAL: nothernstar

Tror det er ene og alene pga derers livsyn og kultur. De kommer fra land som ikke eier respekt for kvinner.

Mangel på integritet må jo være fra deres side. Norge gjør mye for itegrering. Forventer de alt på et sølvfat får de dra hjem igjen. De får jobbe for det selv også. Og om de får så lite hjelp burde regjeringen innse dette og minske innvandringen så vi kan ta skikkelig hånd om de som kommer. Kvalitet før kvantitet.

I en bok som heter Princessen, der reiser prinsene til England for å finne seg horer.. og betegnelsen hore er ikke en ordentlig hore for så si det sånn.. Det er sånne som deg og meg.. Det er horer i øynenen på mange.

Det sier jo sitt da! Hva slags kvinnesyn enkelte har!

Og når du går nedover Karl Johan en fredagskveld.. og blir plystret på.. gutter lager kysselyder osv.. det er ikke etnisk norske! (som regel da.. finnes vel de og.). Virker nesten sånn at man er "fritt vilt"

ORIGINAL: Fridasinmamma

Ja, etnisk norske begår voldteker de og.. men ikke på langt nær så mange som innvandrere gjør..

Ikke etnisk er de som begår mest kriminalitet her i landet! Det er det ikke til å stikke under en stol! Send de hjem derifra de kom! Og de kategoriseres... Vinninskriminalitet - en gruppe, vold, en gruppe, osv osv..

Å forsvare og å forklare er to HELT forskjellige ting!

Har ikke fått lest gjennom hele tråden, så kan være dette allerede er nevnt....

Men hva med å være flinkere til å "sile" ut de verste innvandrerene når de kommer?? I sammenheng med å fylle ut søknader og alt dette for å bli i landet så kunne de kanskje måttet bli testet psykisk for å kunne sende de mest ekstreme tilfellene hjem igjen, men det viktigeste- finne ut hvilken hjelp Norge kan tilby alle de tidligere barnesoldatene, de med traumatiske hendelser o.s.v- og for å kunne få fortsette behandlingen av søknadene må de kunne vise til at de har tatt i mot det tilbudet de har blitt tilbydd. Høres jo litt ekstremt ut ser jeg nå når jeg leser dette, men om det kan få ned den grusomme voldsstatistikken må det da være verdt det....

Er egentlig enig i det dere skriver over her, at tror de størstedelen av voldtektene som ikke anmeldes skjer i forbindelse med at man kjenner overgriperen, fyll og ting som man har felles gjør det hele vanskelig å anmelde i frykt for hva de rundt deg vil si og tro. Men så lenge disse ikke blir anmeldt er det jo lite man kan gjøre med det ( kanskje sende alle jenter på selvforsvars/kampkurs i konfirmasjonsalder....[:)]...smilefjes hører egentlig ikke hjemme i diskusjonen men)- så da bør man iallfall ta problemet man VET er der, altså innvandrere som voldtar, og nøste det opp med å tilby de bedre hjelp fra første dag....for ikke å snakke om straff og sonongsforhold...latterlig av staten å sy puter under armene på en som kanskje har ødelagt livet til en sunn og frisk 16 åring ved å voldta henne.

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: Fridasinmamma

Å forsvare og å forklare er to HELT forskjellige ting!

følte du deg truffet?

Og hva er forklaringen da?

Back
Topp